Gjest Anonym nå Skrevet 8. oktober 2003 #1 Skrevet 8. oktober 2003 Det er fælt å skrive dette innlegget og jeg håper ungen kommer med sinte bedømmelser for det jeg skriver... Jeg er gift og også lykkelig gift. Har verdens beste mann og jeg er foreldket i ham. Men så dukket det plutselig opp tanker på en gammel flamme. Han og jeg hadde et heftig forhold, selvom det var på avstand. Han hadde samboer og ønsket å dumpe henne til fordel for meg. Det var mye att og frem, og hver gang han hadde bestemt seg for meg fant hans samboer ut om oss og han ombestemte seg. Dette skjedde 2-3 ganger før jeg bestemte meg for at dette ikke nyttet. Jeg hadde noen enormt tunge dager og kjærlighetssorg, men er over dette for lengst. Dette er 5 år siden! Men så begynte jeg å tenke, hva om det faktisk hadde blitt noe? Kanskje dette var mitt livs store kjærlighet? Er det andre som har tenkt på denne måten, eller er det bare meg? Jeg elsker min nåværende mann veldig og skjønner ikke hvorfor disse tankene dukket opp....
Gjest GreenSky Skrevet 8. oktober 2003 #2 Skrevet 8. oktober 2003 Jeg må desverre gå nå straks, men jeg skal se om jeg ikke skal få skrive et svar til deg i morgen, "Anonym nå".
Gjest nn Skrevet 8. oktober 2003 #3 Skrevet 8. oktober 2003 Kjære du. Jeg tror vi alle har det sånn-hvertfall mange av oss. Jeg har ikke bare en men to jeg tenker på mange ganger.Den ene mistet jeg pga avstand,og den andre pga.at det var aldri rett timing.Han hadde dame,ble fri-da hadde jeg type osv..... Jeg tenker at det er ment sånn.Skjebnen vet du.En tredje trøste tanke er at du kan forestille deg at det ville vært kjipt hvis dere to var sammen. :D Det funker alltid. Til sist det er bare sånn livet er-noen glemmer man og noen savner man allltid.
Gjest Anonym nå Skrevet 9. oktober 2003 #4 Skrevet 9. oktober 2003 Takk for svar så langt. Har akkurat kikket på bilder... Vet at han nå er gift og har barn, men allikevel så skjønner jeg liksom ikke at han gjør det når han har fortalt meg så mye om henne og hva han mener om henne... Vel, sånne feiginger som han er nok ikke verdt å spare på... Men men... Får prøve å koble tankene inn på hva jeg har og ikke hva jeg kunne hatt, for jeg er jo virkelig lykkelit med mannen min! Problemet er kanskje at jeg føler at det er mye uoppgjort mellom meg og min gamle flamme. Vi kuttet på dagen uten å snakke ut sammen...
Gjest GreenSky Skrevet 9. oktober 2003 #5 Skrevet 9. oktober 2003 En gammel flamme har på ny dukket opp i livet ditt, du var en gang veldig betatt av han. Du føler at det er en del uoppgjort mellom deg og han, fordi dere ikke fikk en skikkelig "avsluttning". Til tross for at du er lykkelig gift, klarer du ikke å la være å tenke .....tenk om....? Jeg kan trøste deg med at det er helt normalt/menneskelig de tankene du har nå. En gang var du veldig glad i han, du hadde håp om at det kanskje skulle bli dere to til tross for at han var i et forhold og klarte ikke å bryte med sin samboer. Nå er du lykkelig gift, men så har disse tankene dukket opp i hodet ditt likevel. Men du vet jo egentlig hva du bør gjøre, ikke sant? Du ønsker vel ikke egentlig å bryte opp med mannen din til fordel for denne fyren? Ønsker du ikke heller en stabil mann som er til å stole på og som du vet elsker deg og bare deg? I stedet for en som står "mellom" to kvinner og har problemer med å velge? Ang. disse .....tenk om? tankene: Selvfølgelig finnes det ingen garanti for at det ikke kunne blitt deg og han dersom du hadde oftet alt og satset. Men er det videre sannsynlig? Og i tilfelle: Hvor mye måtte du ha gitt av deg selv før du følte det ble for mye? I og med at han st mellom to kvinner og hadde problemer med å bestemme seg, finnes det noen garanti for at dette ikke ville skje igjen hvis han ev. ble sammen med deg? Jeg tror ikke det. Jeg tror at grunnen til at disse tankene igjen dukker opp hos deg, er at du ikke fikk en skikkelig avsluttning den gangen det ble slutt for fem år siden. Å kutte på dagen uten å snakke noe sammen etterpå, betyr at en har en mengde med spørsmål inne i hodet, spørsmål som en bare kan finne ut av selv, siden den andre personen ikke er der og kan svare på dem. Etter fem år har altså disse spørsmålene dukket opp i hodet ditt igjen. Det må være en grunn til det. Har han tatt kontakt med deg på nytt, kanskje? Det som er viktig å tenke på her, er hvorfor det ble slutt, å tenke ...tenk om? vil bare plage deg selv unødvendig. Som du sier, du er jo lykkelig gift! Overfør heller alle tankene dine over til mannen din, og hvor bra dere har det sammen! :kysse:
Gjest Anonym nå Skrevet 9. oktober 2003 #6 Skrevet 9. oktober 2003 Tusen takk for et meget velformulert svar som virkelig traff meg. Tror dette gjør at jeg kommer meg videre nå og kan konsentrere meg om de rette tingene! Jeg kan trøste deg med at det er helt normalt/menneskelig de tankene du har nå. Godt å høre at jeg ikke er den eneste som kan ha sånne tanker! quote="GreenSky"]Men du vet jo egentlig hva du bør gjøre, ikke sant? Du ønsker vel ikke egentlig å bryte opp med mannen din til fordel for denne fyren? Ønsker du ikke heller en stabil mann som er til å stole på og som du vet elsker deg og bare deg? I stedet for en som står "mellom" to kvinner og har problemer med å velge? Nei, jeg vil ikke under noen omstendighet bryte med mannen min. Jeg elsker ham virkelig og vet at jeg har verdens beste mann. Denne fyren jeg snakker om er også "over" for lengst lissom og jeg har ikke hatt kontakt med ham siden den dagen vi brøyt helt. Men innimellom skulle jeg gjerne ønske at jeg adde tatt litt hevn for hvordan han behandlet meg... quote="GreenSky"] Som du sier, du er jo lykkelig gift! Overfør heller alle tankene dine over til mannen din, og hvor bra dere har det sammen! Takk for gode ord og godt råd!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå