juliane Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg har muntlig forsvar av masteroppgaven min i morgen, og før selve eksamenen skal jeg holde en presentasjon av oppgaven. Lager en pp-presentasjon som jeg tar med på en minnepinne. Kom plutselig på at jeg tror det er mac på det rommet jeg skal holde presentasjonen på, og jeg er skikkelig kløne på mac (såvidt jeg har sett på en før!). Kan noen forklare meg i detalj hva jeg gjør for å finne frem filen fra minnepinnen min? Er sikkert easy peasy, men vet jeg kommer til å stresse med det i bakhodet i hele dag hvis jeg ikke får avklart det. Har nemlig en tendens til å overføre nervøsiteten i forbindelse med eksamen til sånne praktiske ting, istedenfor selve eksamenen.
aluminium Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg regner med det er Microsoft PowerPoint du bruker. Det som skjer når du plugger inn minnepinnen din er at det kommer opp et lite hvitt ikon på skrivebordet på Macen. Dobbelklikk på dette og finn filen din. Dobbelklikk på filen og du er i gang med PowerPoint... Det lille hvite ikonet skal se slik ut:
juliane Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2010 Tusen, tusen takk! Da var det punktet strøket av bekymringslista mi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå