Gå til innhold

Irriterer meg grønn over bestevennina til typen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen har sammen i et par månder nå. Bestevennina hans irriterer meg så forbanna mye. Virker ikke som hun takler at han har kjæreste. Selv om hun har kjæreste. Hun sier hele tiden at han er ho sin. Virker som hun prøver bevisst å gjøre meg sjalu. Senest i går på byen kasta hun seg over han flere ganger å sier: **** er bare min. Han er min bestevenn og vi har kjent hverandre siden 7 klasse. Ja so? Han er min kjæreste.Ikke ho sin. Skjønner seriøst ikke hva probleme hennes er? Gang på gang skal hun liksom bevise hvor gode og nære venner de er. "han forteller meg aaalt.forteller han deg alt kanskje??" Noen ganger har jeg bare lyst til å måke til ho! Helt siden jeg møte ho har jeg merket at hun ikke har likt meg. Føler hun konstant sender meg stygge blikk. Han sier at det er bare noe jeg innbiller meg men herregud jeg ser jo selv at hun ser surt på meg da. Jeg tror kanskje hun ikke takler at nå har hun ikke han for selv mere.

Hun er veldig oppmerksomhetsyk og skal ha oppmerksomhet hele tiden. Sånn på fester og sånn da,så skal hun alltid være i sentrum og hvis noen andre får oppmerksomhet gjør hun ALT for at oppmerksomheten skal bli rettet mot henne igjen. Hun tar så mye plass. Takler ikke sånna folk som tar mye plass,avbryter og skal ha oppmerksomhet all the time.

Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med henne. Tydelig at hun ikke liker meg og at hun er en person som vil ha gutter for seg selv. Jeg er bare så lei av henne. Lei av at hun hele tiden prøver å bevise at han er hennes,Hvis jeg og han skal på fest bare håper jeg ikke hun kommer. Takler henne ikke. Virker som hun prøver å gjøre livet surt for meg.

Jeg er ikke noe glad i konflikter og konfrontere folk. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med henne. Blir jo ikke kvitt henne. Åh noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble noen skrivefeil Gikk litt fort for seg og ble litt ivrig.

Skrevet

Jeg hadde hvert fall ikke taklet at bestevennina til typen min skulle holde på sånn. Jeg hadde helt klart tatt meg en prat med henne. Hun må da tåle at han har kjæreste. Hun kan ikke ha alle for seg selv lissom.

Skrevet

Du er ikke den eneste som har det slik..!

Det er dessverre mange jenter som er sjalu, og usikre på seg selv- å da kan det nok resultere i en slik oppførsel.. Det er utrolig irriterende! Jeg ender veldig ofte opp med å bli "kjeftesmella" fordi jeg ser det så godt, men ikke kjæresten.. Det er utrolig frustrerende!

Hvis du klarer, så hadde jeg bare vært superblid, snill, søt, morsom, hyggelig mot henne hver gang (det er faktisk utrolig irriterende. Ikke mas om det til kjæresten din, riktig enda. Bedrer det seg ikke, ville jeg kanskje sagt fra en gang til, bedt han om å legge merke til at "hun gjør slik eller slik". Kanskje han ser det.. Eller mat han med t-skje, spør han om hvis det var motsatt- at du hadde en slik venn, kunne han forstått det da..?

For min del høres det ut som denne venninnen er forelsket i kjæresten din.. Men hun hadde kjæreste? Lar han henne bare henge rundt på andre gutter å si slike ting som at "**** er bare miiin*?

Lykke til! Ikke bruk for mye energi på den dumme dama ;)

Skrevet

Problemet er ikke henne men at han godtar oppførselen hennes. Du må snakke med ham om det.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg hadde det slik før med min eks. En vennine av han var tydeligvis sjalu og likte han. Hun gjorde egentlig alt for skape splid mellom oss. Det var utrolig plagsomt! Jeg ble så sliten av henne, Er ikke noe særlog når en jente prøver å stjele typen fra deg.

Det eneste du kan gjøre er å snakke med henne. Oppførselen hennes er ikke okey i det hele tatt. Jeg hadde kke godtatt det. Tror ikke typen din hadde likt hvis en kompis av deg holdt på sånn. Hun bestevennina må forstå at typen din er ikke hennes men din. Hun får bare finne seg i at han har kjæreste;)

Skrevet

Ts her:

Vet jeg må snakke med henne men vet ikke helt hva jeg skal si for noe.

Bare for ta et eksempl da. Sånn igår så sto jeg utafor utestedet å ventet på han å når han kom så hiver hun seg over han nærmest og klemmer han i evigheter. Ærlig talt hva er galt med ho?? Jeg måtte ta å dytte henne vekk fra han. Hun kan godt gi han en klem men jeg setter ikke noe pris på at hun skal kaste seg over han og stå å klemme min kjæreste i evigheter. Jeg fikk selvfølgelig det stygge blikket da jeg dro henne vekk fra han men jeg vet han hadde gjort det samme hvis det var min kompis som kasta seg over meg på den måten. Sånt liker jeg ikke.

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Jeg er 20, han er 22 og hun er 19.

Skrevet

Ja, bare pass på. En god venninne av typen min ringte han på natta og sånt, så tilslutt ba jeg han om å be henne skjerpe seg. Så gjorde hun det i ett år. Så ble det slutt med typen hennes og hun kasta seg over han. De er sammen nå...

Skrevet

KNOW HOW U FEEL!

typen min har ei bestevenninne som irriterer meg noe så inni granskauen og skal hele tiden bevise og fortelle hele verden hvor gode venner de er ! Hun ble faktiskt dritsjalu i begynnelsen og det forstod han også, men sa at hun trengte bare litt tid til å forstå at hun ikke var den eneste "jenta" i livet hans.. Jeg bet i meg det sure eplet og sa ikke så mye.. men han var fullt klar over at jeg hatet henne, og det visste hun også.

Etterhvert bækket hun litt ned, men jeg leste mellom linjene og så hele tiden det skjulte budskapet som i mine øyne ikke var så skjult.. men mannfolk ser jo ikke sånn.. gikk vel ett år før samboeren min skjønte at hun var helt psyko.. ihvertfall på fylle. ringte og maste i ett sett, selv etter han hadde gitt beskjed om at nå var hjemme og skulle sove... De er fremdeles venner.. men han har ihvertfall endelig insett fakta og at det ikke var jeg som var paranoid.. Hun bor heldigvis i en annen by... men hun irriterer meg enda..! drittkjerring.. kom videre i livet ditt... hvis han ville hatt deg hadde dere vært sammen for leeenge siden..

uff.. blir sinna når jeg snakker om dette..

kan ikke annet enn å si at jeg forstår deg og håper bare du finner en måte å takle det på..

Skrevet

Ts her:

Vet jeg må snakke med henne men vet ikke helt hva jeg skal si for noe.

Bare for ta et eksempl da. Sånn igår så sto jeg utafor utestedet å ventet på han å når han kom så hiver hun seg over han nærmest og klemmer han i evigheter. Ærlig talt hva er galt med ho?? Jeg måtte ta å dytte henne vekk fra han. Hun kan godt gi han en klem men jeg setter ikke noe pris på at hun skal kaste seg over han og stå å klemme min kjæreste i evigheter. Jeg fikk selvfølgelig det stygge blikket da jeg dro henne vekk fra han men jeg vet han hadde gjort det samme hvis det var min kompis som kasta seg over meg på den måten. Sånt liker jeg ikke.

Jeg hadde klikket hvis en vennine av typen min hadde kastet seg over han på den måten du sier. Sånt gjør man ikke med en gutt som har dame. Hallo har litt respekt her! Ja de kan godt klemme han men ikke hive seg over han.

Hun virker utrolig sjalu egentlig. Du bør ta deg en prat med ho. Sett grenser. Å hun har jo type selv? Synes han det er okey at hun kaster seg over kompisen sin og sier han er min?

Skrevet

Tror du tjener mest på å ikke snakke med henne og ikke vise at dette irriterer deg sinnsykt.

Du kan snakke med kjæresten din og gjøre en avtale med han om at han skal støtte DEG når hun er på sitt verste. Det kan han gjøre ved å avslutte sånne lange klemmer mye tidligere. At han avviser henne på en fin måte når det blir litt for mye.

Når du må puffe henne vekk er det du som taper ansikt. Og hun har oppnådd det hun ville, nemlig å irritere deg så mye at du reagerer, og kanskje oppfører deg barnslig og dumt. Da er det hun som fremstår i det beste lyset, og du som dummer deg ut på en måte...

Videre kan dere avtale at når hun sier sånt som at han er bare hennes, så kan kjæresten din si noe sånt som at "ja, jeg er din venn, men jeg er bare XX's kjæreste" og så kan han gjerne gi deg et kyss eller holde godt rundt deg, slik at hun ser at hun ikke klarer å komme mellom dere, og sannsynligvis irriterer det henne noe sinnsykt.

Og ellers andre situasjoner som pleier å oppstå kan dere avtale hvordan det skal håndteres slik at det blir lettere for deg å takle henne.

Med å snakke med henne om dette viser du svakhet. Både egen svakhet og svakhet i forholdet deres. Hun vil kose seg over å se at hun irriterer deg, at hun kan ødelegge gleden for deg når det passer henne, og ikke minst at du må komme å snakke med henne, istedenfor at kjæresten din faktisk hadde støttet deg. Det får henne til å tro at hun kan styre forholdet mellom dere fordi dere ikke samarbeider.

Har en viss forståelse for at kjæresten din til nå ikke har håndtert det slik han burde. Det er en vanskelig situasjon, det er ikke lett å avvise mennesker man kjenner godt og det er heller ikke lett å si noe stygt til henne. For han er tross alt trygg. Hun utgjør ingen trussel for han, og han vet hvor han har følelsene sine.

Men å håndtere det på en ålreit måte uten at det blir uvennskap, bør han klare slik at det blir mer levelig for deg.

Du selv bør prøve alt du kan å virke blid og hyggelig selv om du ønsker henne der pepper'n gror. Da fremstår du som en moden, trygg og hyggelig person, og ingenting vil være mer irriterende for henne enn akkurat det;)

Ikke vis at du blir irritert, unngå å måtte dytte henne bort fra han, det skal han gjøre selv, og deretter være desto mer kosete overfor deg mens hun ser på.

Slenger hun noe dritt til deg, kan du selvsagt svare henne og sette henne på plass, men den beste måten vil være å gjøre dette på en voksen måte, eller en morsom måte som gjør henne til latter, og ikke deg selv.

Lykke til!

Skrevet

Jeg og typen har sammen i et par månder nå. Bestevennina hans irriterer meg så forbanna mye. Virker ikke som hun takler at han har kjæreste. Selv om hun har kjæreste. Hun sier hele tiden at han er ho sin. Virker som hun prøver bevisst å gjøre meg sjalu. Senest i går på byen kasta hun seg over han flere ganger å sier: **** er bare min. Han er min bestevenn og vi har kjent hverandre siden 7 klasse. Ja so? Han er min kjæreste.Ikke ho sin. Skjønner seriøst ikke hva probleme hennes er? Gang på gang skal hun liksom bevise hvor gode og nære venner de er. "han forteller meg aaalt.forteller han deg alt kanskje??" Noen ganger har jeg bare lyst til å måke til ho! Helt siden jeg møte ho har jeg merket at hun ikke har likt meg. Føler hun konstant sender meg stygge blikk. Han sier at det er bare noe jeg innbiller meg men herregud jeg ser jo selv at hun ser surt på meg da. Jeg tror kanskje hun ikke takler at nå har hun ikke han for selv mere.

Hun er veldig oppmerksomhetsyk og skal ha oppmerksomhet hele tiden. Sånn på fester og sånn da,så skal hun alltid være i sentrum og hvis noen andre får oppmerksomhet gjør hun ALT for at oppmerksomheten skal bli rettet mot henne igjen. Hun tar så mye plass. Takler ikke sånna folk som tar mye plass,avbryter og skal ha oppmerksomhet all the time.

Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med henne. Tydelig at hun ikke liker meg og at hun er en person som vil ha gutter for seg selv. Jeg er bare så lei av henne. Lei av at hun hele tiden prøver å bevise at han er hennes,Hvis jeg og han skal på fest bare håper jeg ikke hun kommer. Takler henne ikke. Virker som hun prøver å gjøre livet surt for meg.

Jeg er ikke noe glad i konflikter og konfrontere folk. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med henne. Blir jo ikke kvitt henne. Åh noen gode råd??

Hva med å spørre henne om dette er en popularitetskonkurranse, der det er meningen at dere skal konkurrere om hvem han liker best?

Eller så kan du si at jeg trodde virkelig ingen eide han, men så feilkan jeg ta.

Eller du kan spørre han om han synes det er greit med en slik oppførsel, og da forklare han hvordan du føler det. Og er han som enkelte mannfolk, vil han sikkert fnyse av det og si at det ikke er noe å bry seg med. Men da får du si i kalr tekst, at så lenge du føler det som du gjør, er det ikke bare å fnyse det vekk. Og skulle han bare fnyse av det, kan du spørre han direkte om han er så glad i den oppmerksomheten hun gir, at han rett og slett er med på å være respektløs ovenfor sin egen kjæreste? Samtidig kan du da spørre om han er slik når hennes kjæreste er der, siden han tydeligvis mener det er en helt greit oppførsel.

Jeg selv hadde blitt spydig mot damen, men jeg bryr meg katten om jeg hadde fått en skikkeligkonflikt med henne. Det handler om å respektere mennesker rundt seg, og hun viser deg null respekt, noe jeg syns at din kjæreste er med på også.

Skrevet

Er det mulig å oppføre seg sånn? Kan kanskje være et markeringsbehov.

Jeg synes det er kjempekoslig at bestekameraten min har kjæreste! Fordi jeg er glad i ham, og vil at han skal ha det bra, så gleder jeg meg på hans vegne over at han har funnet en helskjønn jente han er glad i.

Det burde venninna til typen dig også gjøre.

Vi er fortsatt like gode venner som før. Vi snakker fortsatt om alt vi snakket om før (dog han forteller ingen intime detaljer om sin kjære), og vi har det fortsatt akkurat like morsomt sammen. Vi kan gjerne klemme hverandre, men det er liksom det.

Han heier på meg i mine romantiske krumspring. Jeg heier på at han skal ha det bra med jenta han er glad i.

Er det ikke sånn det er å være venner da? Mulig venninna til typen din har misforstått poenget.

Skrevet

Har aldri opplevd at bestevennina eller andre venniner av kjæresten min har oppført seg sånn:s Har ikke noe problem med at bestevennina hans gir han en klem men å kaste seg bokstavelig talt over han og si ting som" Han er miiiin" er da helt latterlig. Jeg hadde blitt helt satt ut om en voksen jente på 22(bestevennina hans er 22)hadde sagt til meg at typen min er ho sin. :haar: Noe så barnselig. Er noe som heter respekt. Virker ikke som hun har det. Litt rart at hun har type selv også driver hun på sånn??

For meg virker hun ekstremt sjalu av seg. Tror ikke hun helt tåler at hun nå må dele bestekompisen sin med en anna jente hvis du skjønner. Hun har ikke han for seg lengere. Get over it ;)

Gjest Thefainter
Skrevet

Har du tatt det opp med kjæresten din? Hadde min venninne holdt på sånn mot kjøresten min så hadde jeg kjefta på venninna mi :nei:

Eller så kan du spørre henne om hva hun ønsker og oppnå med sånn oppførsel...

Skrevet

Som noen sier så burde du prate med henne. Det er da ikke normalt å oppføre seg sånn vel? Hadde selv blitt veldig paff hvis noen hadde sagt sånt til meg. Jeg synes det blir litt ungdomskole oppførsel å klenge seg på bestekameraten sin og si til hans sin kjæreste at han er min. Nå har ikke jeg kjæreste men hadde jeg hatt kjæreste og vennina hans hadde lagt armen rundt han og sagt: han er bare min, hadde jeg gitt henne en på tryne!! Eller det hadde frista noe jævlig. Blir helt irritert av å tenke på det. Gud så provoserendes. Jeg hadde ikke godtatt slik oppførsel fra noen av typens venniner. Hell no.

Skjønner heller ikke hva hun prøver å oppnå med slik oppførsel? Prøver hun å gjøre deg sjalu? Vise deg at han ikke er din men hennes? Herligfred hun kan ikke ha 2 gutter. Hun har selv kjæreste. Kan hun ikke heller bare holde seg til han? Reagerer litt på at kjæresten din ikke sier noe når hun oppfører seg sånn, Hadde jeg vært deg ville Jeg blitt sur på han siden han bare står der og lar henne klenge seg på han. For en kjerring.

Skrevet

Tror du tjener mest på å ikke snakke med henne og ikke vise at dette irriterer deg sinnsykt.

*snip*

Signerer! :) Selv om det høres både teit og litt morsomt ut, tror jeg absolutt at dette er veien å gå!

Skrevet

Jeg føyer meg inn i rekken av folk her som sier at du ikke skal snakke med henne. Hun er ikke ditt problem, hun er din kjæreste sitt problem! Fortell ham hvordan du opplever situasjonen og bruke gjerne eksempler som før nevnt, "hvis det var din kamerat som oppførete seg sånn", og du bør forklare for ham at det irriterende og sårende når noen bevist prøver å skap splid, selv om du ikke nødvendigvis føler deg truet. Du fortjener respekt fra hans venner, ellers har han et problem.

Hvis din kjæreste sette vennskapet med henne så høyt som hun gjør, så må det vel også være i hans interesse at hun ikke oppfører seg på en slik måte at det oppstår konflikter når de han er glad i, er sammen. Du må også gjøre det klart for ham at det er han som må ta tak i dette fordi han ønsker at du skal ha det bra, og ikke fordi du sier han skal gjøre det. Hvis han gjør det fordi du sier det, vinner hun. Hvis din kjæreste ikke vil gjøre dette, bør du først og fremst tenke litt på forholdet deres. Hun gjør at du ikke har det helt tipp topp i dette forholdet, han bør ønske at du har det bra i forholdet! Så enkelt er det. Ingen bør få lov til å trakasere kjæresten hans, venn eller ikke venn.

Jeg kan også gi deg en litt mere umoden metode og tilfredsstillende metode, men det må gjøres i en veldig hyggelig tone, og det kan fort slå feil. Hvis hus sier : han forteller meg alt - kan du si, : Gjør han? Hvorfor oppfører du deg sånn da? da impliserer du at han kanskje har sagt noe til deg om hennes oppførsel, som han ikke har sagt til henne. Så må du ikke si mer, hverken på spørsmål eller kommentarer. avfei alt.

Hvis hun hiver seg over han på byen, og hun har type - kan si si: så befriende det må være for deg å typen din at dere kan kose og ta på hvem dere vil, jeg begrenser sånn ting til den jeg er glad i, jeg vil det skal være spesielt. Her impliserer du at du indirekte at du er bedre enn henne og at henne type antageligvis gjør det samme som hun driver med, noe han antageligvis ikke har tenkt på, selv om du sier at hun er heldig.

Hvis hun gjør masse rart for å få oppmerksomhet kan du si: NÅ tror jeg vi skal følge med på NN, hun prøver å få oppmerksomheten. Dermed gir du henne oppmerksomheten, men ingen synes slik oppmerksonhet er gøy.

Hvis hun påpeker at de er bestevenner høyt for alle. det er hun antagelig ikke, han har sikkert en kompis som er hans bestevenn. Så si det: Er du? Jeg trodde XX var det? Du får antagelig til svar at hun er den beste jente vennen, da svarer du bare med et smil: Ja jeg vet, for prat trumfer sex. (Det gjør sjelden det hos 22 år gamle gutter desverre, men i dette tilfelle er det til din fordel)

Klarer du å plassere sånne kommentarer innimellom på en riktig måte, så vil du jekke henne ned etterhvert, kanskje får du opp øynene til din kjære også, så han ser all dumskapen. Men du blir ikke venner med henne, tvert i mot, det kan slå feil hvis du ikke klarer å virke uberørt og likegyldig når du slenger slike kommentarer, så jeg ville nok heller forsøkt å legge dette ansvaret der det hører hjemme, hos din kjære, og bedt han ordne opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...