Snop Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg begynte å slippe ut pus for første gang i august. Når det fortsatt var varmt, lot jeg terrassedøra stå åpen ca hele dagen så hun gikk ut og inn slik det passet henne. Når jeg går på skolen, lar jeg den fortsatt være åpen til jeg kommer hjem. Når jeg er hjemme, slipper jeg henne ut, og fem minutter senere står hun febrilsk og mjauer og skraper og vil inn. Så er hun inne i ti minutter, før hun vil like febrilsk ut igjen... ja, hun gjør det faktisk akkurat mens jeg skriver dette. Og sånn holder hun på hele dagen, hun er gjerne ute en time eller to, før hun bare vil inn og ut igjen. Hun gjør ikke noe spesielt heller her inne, det er som om hun bare vil sjekke at hun fortsatt får komme inn. Jeg var vekkreist forrige helg, og huseier passet henne, i min leilighet. De lukket naturlig nok døren, og var ikke her hele dagen for å åpne og lukke slik som meg. Hun forsvant da i nesten to døgn. Jeg orker ikke gå og åpne og lukke hele dagen når jeg er hjemme, og nå som det går mot vinter kan jeg ikke akkurat la døren stå åpen når jeg er på skolen heller! Jeg vet at jeg er overforsiktig og at jeg har selv laget denne dumme vanen, men hvordan er det vanlig å gjøre dette? Hvor lenge er deres puser ute om gangen, og lukker dere opp hver gang de vil inn? Kan jeg kjøre cold turkey og bare slutte å slippe henne inn hver gang hun "banker på"?
Plutseliten Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Det må du jo nesten bestemme selv. Noen gjør det, andre åpner og lukker hele dagen. Men pus har ikke vondt av å vente litt av og til Så om lar den stå å "banke" på, så trenger du ikke ha dårlig samvittighet.
Carline Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Min pus gjorde dette lenge, for å lette litt på sannvittigheten, fordi jeg lot han være ute lenge la jeg et teppe og noen puter til han på terrassen. Nå liker han å ligge å sove der om dagen, istedenfor å være inne, så det ble visst godt mottatt
JTess Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Pusen til mamma var akkuratt slik den å. Skal inn, ut, inn, ut osv. Men mamma var streng og lot pusen være ute litt når hun gikk ut og være inne når kun kom inn. I begynnelsen så var det mye massing, men til slutt så begynte hun å forstå det. Men om vinteren så må hun nesten kaste ut pusen så hun får en liten lufte tur for da skal hun bare være inne og ligge foran peisen.
Tabris Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Har du mulighet for å installere en kattedør?
Snop Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2010 Har du mulighet for å installere en kattedør? Nei, skulle ønske jeg kunne! sukk.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 Det er jo ikke slik at katten lider selv om den må luske ute en stund! Den er faktisk heldig som får være ute! Hva med å la det gå et par timer når hun er ute? Vi hadde en slik luskekatt, og lot den virre ut og inn som den ville gjennom et åpent vindu når vi var hjemme/ el om natten.
Djungelvrål Skrevet 10. oktober 2010 #8 Skrevet 10. oktober 2010 Katta vår holde på sånn om natta, hu kommer ut fordi hu begynner å skrape på dører og nattbord om hun ikke gjør det, når hu vil inn står hu å mjauer utenfor soveromsvinduet, da er det lettere å ignorere hu.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #9 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg slipper alltid kattene inn igjen, siden det kan være noe som har skremt dem som jeg ikke ser, som er årsaken til at de vil inn. Men da har de en "karantenetid" på å få ut igjen, vanligvis rundt en time, eller til neste gang jeg likevel går forbi døra. De første fem minuttene synes de dette er helt forferdelig, men så finner de noe annet å gjøre, og roer seg fort ned. Dette fungerer ganske greit, og gjør at de venter med å komme inn til de faktisk er lei av å være ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå