Villemoe Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg tenkte jeg skulle strikke ett babyteppe og fant ett på drops som ikke så alt for vanskelig ut. Men jeg skjønner ikke helt oppskriften. Kan noen fordumme denne for meg? RILLE (frem og tilbake på p): 1 rille = 2 p rett. TEPPE: Legg opp 102 m på p 5 med 2 tråder Fabel. Strikk 2 riller – SE FORKL OVER. Fortsett med glstrikk med 2 m riller i hver side. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 68 cm strikkes det 2 riller over alle m, deretter felles det av. Her er også link direkte til oppskriften http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=17&lang=no
PecanPie Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg tenkte jeg skulle strikke ett babyteppe og fant ett på drops som ikke så alt for vanskelig ut. Men jeg skjønner ikke helt oppskriften. Kan noen fordumme denne for meg? RILLE (frem og tilbake på p): 1 rille = 2 p rett. TEPPE: Legg opp 102 m på p 5 med 2 tråder Fabel. Strikk 2 riller – SE FORKL OVER. Fortsett med glstrikk med 2 m riller i hver side. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 68 cm strikkes det 2 riller over alle m, deretter felles det av. Her er også link direkte til oppskriften http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=17&lang=no Fint teppe! 1 rille = 2 pinner rett (rett både på rett- og vrangsiden av arbeidet) TEPPE: Legg opp 102 masker på pinne nr 5 med 2 tråder Fabel. Strikk 2 riller – SE FORKL OVER. Fortsett med glattstrikk (rett på retten, vrangt på vrangen) med 2 masker riller i hver side. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 68 cm strikkes det 2 riller over alle masker, deretter felles det av. Det var en lett fordummet oppskrift, vet ikke helt hva du ikke skjønner så da er det litt vanskelig å "oversette" den om du skjønner?
Villemoe Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2010 Det hjalp faktisk ganske mye. Tror det bare var søndagsmorgen trøttheten som gjorde alt mye vanskligere enn det var. Tusen takk for hjelpen
Zzyzx Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Mulig det er enda enklere å si at du alltid begynner med to masker rett på hjver eneste pinne, både på forsiden og baksiden. Så altså: *Stikk bare rette masker de fire første pinnene --- *Pinne 5 og alle ulike pinner - 102 masker rett *Pinne 6 og alle like pinner - 2 masker rett, 98 masker vrang, 2 masker rett Fortsett med dette til teppet måler 68 cm. --- *Strikk bare rette masker de fire siste pinnene. Fell av.
Villemoe Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2010 Supert... Nå skal det bli flott teppe :D tusen takk til begge to..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå