Gå til innhold

Verden dreier seg ikke om deg selv om du har blitt mor

Anbefalte innlegg

Gjest Helene_Mari
Skrevet (endret)

De er overalt. Mødre som tror at verden skal dreie om dem og deres " søte " lillegull. Jeg er utrolig lei av brautende mødre med unger i begge henda som bryter seg fremst i køen og krever å komme først fordi " jeg har jo barn! ". Jeg skal love deg at alle andre i køen gir blanke faen om du har barn eller ei, sånt gjør man ikke med mindre ungen er så sliten at han hyler og skriker eller er sjuk. OG da ber man PENT, du meier oss ikke ned med den bleiefyllede vogna di.

Enda værre er det på cafe. Selvfølgelig skal mødre også få dra ut en gang i blandt, men som regel så har de for vane og komme i flokk på en 8-10 stykker, sette seg rundt samme bord mens de skifter bleier på bordet ( og lar bleiene ligge igjen når de går :hakeslepp: ) og smiler av gullungene som hyler og løper rundt og velter alt de kommer over! :slåss:

Her om dagen satt jeg på bussen trøtt og lei men en dame bak som hadde en unge som på død og liv skulle hoppe, sparke og lugge meg i håret. Moren sa ikke en dritt før jeg snudde meg og ba ungen slutte ( på en pen måte ). Dama klikker selvfølgelig i vinkel og skjeller meg ut og brøler " hater du barn eller? ". Jeg ble så paff at jeg ikke visste hva jeg skulle si.

Syns synd på barn som vokser opp med disse mødrene her. :haar:

EDIT: Nå snakker jeg ikke om alle mødre, men om mødre som må ha fått fri barneoppdragelse selv som små, og derfor kjører den på sine egne unger. Heldigvis finnes det oppegående mødre som sier ifra at avkommet skal la jenta foran være ifred eller ikke finner seg i at de river ned fat og duker mens de løper rundt

Endret av Helene_Mari
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mødre oppdrar liv som skal oppdra liv igjen som skal oppdra liv igjen... som får verden til å gå rundt! Så give it a break, hadde ikke verden dreid seg om mødre, hadde ikke du sittet der å klagd på den måten du gjør nå

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Mødre oppdrar liv som skal oppdra liv igjen som skal oppdra liv igjen... som får verden til å gå rundt! Så give it a break, hadde ikke verden dreid seg om mødre, hadde ikke du sittet der å klagd på den måten du gjør nå

Jeg snakker ikke om alle mødre, jeg snakker om mødre som går rundt og tror alt dreier seg om seg selv og avkommet sitt som komemr til å ende opp med uoppdragne drittunger.

Skrevet

Da jeg først leste overskriften din tenkte jeg hva i huleste er problemet til denne jenta!?

Folk må jo få lov til å være glad og stolt av å ha blitt mor...!

Men så leste jeg videre på innlegget ditt og skjønte mer på hva slags erfaringer du har opplevd.. skjønner godt at du er frustrert.. Å skifte bleier på bordet er ikke akseptabelt..har ikke sett det selv og var ikke klar over at folk var så uhygeniske nå til dags..

Å når jeg leste om denne moren som spurte om du hatet barn da hennes barn tydelig var en irriterende drittunge ble jeg faktiskt ganske provosert selv..!

Jeg har heldigvis ikke opplevd slike situasjoner som du har..så jeg har ikke en mening om mødre og deres oppførsel.. Men jeg forstår din frustrasjon og håper ikke du oppelever det for mye i fremtiden.. *klapp på skuldra*

Skrevet

Uhøflige folk finnes overalt, og de blir ikke bedre når de får barn. Sånn er det bare.

Selv synes jeg gamlinger også kan være irriterende på samme måte. Men ingen vits og dra folk

over en kam likevel.

Skrevet

Skjønner godt at du reagerer på det.

Drar man på seg unger må man oppdra dem også :Nikke:

Skrevet (endret)

Jeg er på mange måter enig, selv om jeg synes de aller fleste ikke er helt som det er beskrevet her. Men den såkalte "barnevognmafiaen" som samler seg på diverse kjøpesentre er jeg rimelig lei. Derfor går jeg heller ikke ut på lørdager på f.eks Oslo City, det er bare døfødt. Det er jo mye mennesker der i tillegg, så det skal ikke de lastes for, men det er irriterende når en gjeng med 4-5-6-7 barnevogner står og sperrer for alle som skal forbi.

Uansett, for min del er det helt ok at man har med barnevogn, og det er også greit å samle seg med sine venninner og dra på shopping eller hva det nå måtte være. Men det må gå an å flytte seg *litt* til siden slik at folk kommer forbi?

Glemmer aldri hvordan det var å jobbe på et kjøpesenter på en lørdag i Oslo, og barnevognmafiaen klarte å samle seg f.eks foran inngangen, ved caféene/iskrembarene etc. Vi ansatte måtte tilslutt be dem om å flytte seg fordi de sperret for alle kundene.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Helene_Mari
Skrevet

Fint å lese at de fleste ikke misforsto. Jeg hater absolutt ikke alle mødre! Jeg vil kanskje bli mamma selv en dag :) og unger har jeg ikke noe imot! De fleste er jo selvfølgelig flinke til å oppdra barna sine, men jeg tenker på at når du oppdrar ungen din fra han er i bleier til å vite at alt skal handle om han, hvordan vil han da ende opp som voksen? :haar:

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke har opplevd noe av det som trådstarter beskriver. Ikke at mødre bryter seg fram i køen eller skifter bleie på kafebordet. Det eneste som er irriterende av og til er når mange mødre/fedre er samlet på samme sted sånn at barnevognene står i veien for alle andre som vil inn og ut. Jeg har ikke barn selv.

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig :jepp:

Irriterer meg grønn over mødre som ikke klarer å si stopp til ungene sine når de f.eks sitter å sparker på setet foran osv.. Det er sånn barn gjør ja, men som foreldre skal man lære bort hva som er greit å gjøre og ikke. Er så mange foreldre som har barna sine i sentrum av alt, til de grader, og det de ikke vet er at de gjør dem bare en bjørnetjeneste når det kommer til oppførsel/relasjoner til andre senere i livet. Det kan man fort se allerede på barnehagestadiet. (nå mener jeg ikke at man blir ufordragelig fordi man sparker i setet på bussen altså..)

Når det gjelder kafè med småbarnsmødre, det er jo gjerne barselgrupper osv, og de må jo få lov til å gå på kafè de og, og det er ikke alltid man vil sette fra seg en vogn til mange tusen utenfor (ihvertfall ikke i Oslo..) Men man må selvfølgelig sette den slik at andre kan komme forbi.. :) ..Men skifte bleier på bordet, det er litt drøyt, hvis du virkelig har opplevd det..

Er desverre mange som mener at både de og barnet er i sentrum av verden, men er nok ikke så mye annet å gjøre enn å bite tenna sammen og telle til ti ;)

Endret av Jesse
Skrevet

Herregud, virker som du er sjalu fordi "alle andre" har barn og ikke du.

Smil litt mer så ordner det seg sikkert for deg også! :D

Skrevet

Jeg snakker ikke om alle mødre, jeg snakker om mødre som går rundt og tror alt dreier seg om seg selv og avkommet sitt som komemr til å ende opp med uoppdragne drittunger.

Men du sier jo at de er overalt. Merkelig det, jeg har aldri opplevd at noen har skiftet bleie på bordet, selv om jeg har lest om det i avisen, har du opplevd det?

Mennesker er mennesker enten de er mødre, fedre, kvinner, menn, dyreeiere, samlerere, gamere eller whatever. Det finnes idioeter overalt.

Det den damen gjorde mot deg var overhodet ikke greit, enhver normal oppegående person skjønner det, neste gang noen er frekk mot deg så vær frekk tilbake! Stå opp for deg selv! Problemet med idioter som bare ser seg selv er ofte at de ikke får nok tilbakemelding på oppførselen sin

Skrevet

vil vel ikke akkurat påstå at trådstarter virket sjalu...?

Leste du kanskje litt mye mellom linjene..?

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Ja selvfølgelig er jeg kjempesjalu for at jeg ikke har avkom som gir meg unnskyldning til å oppføre meg som ei kjerring :scorpis::bond:

Skrevet (endret)

Jeg er hjertens enig med TS!

Jeg er så lei kvinner som er så mye bedre enn oss stakkarslige som ikke har fått barn og som forventer at livet bare dreier seg om dem.

De kan aldri jobbe overtid - det er for de single som uansett ikke har noe liv på fritiden. De diskuterer fødsler i lunsjen - takk for det! Og når ble det å være gravid en sykdom? :vetikke:

Dette er jo selvsagt satt på spissen og generalisert så til de grader, men stopp opp og tenk av og til da!

Jeg føyer meg ikke lenger :opplyser:

Endret av Alyah
Gjest Helene_Mari
Skrevet

Jeg er helt enig :jepp:

Irriterer meg grønn over mødre som ikke klarer å si stopp til ungene sine når de f.eks sitter å sparker på setet foran osv.. Det er sånn barn gjør ja, men som foreldre skal man lære bort hva som er greit å gjøre og ikke. Er så mange foreldre som har barna sine i sentrum av alt, til de grader, og det de ikke vet er at de gjør dem bare en bjørnetjeneste når det kommer til oppførsel/relasjoner til andre senere i livet. Det kan man fort se allerede på barnehagestadiet. (nå mener jeg ikke at man blir ufordragelig fordi man sparker i setet på bussen altså..)

Når det gjelder kafè med småbarnsmødre, det er jo gjerne barselgrupper osv, og de må jo få lov til å gå på kafè de og, og det er ikke alltid man vil sette fra seg en vogn til mange tusen utenfor (ihvertfall ikke i Oslo..) Men man må selvfølgelig sette den slik at andre kan komme forbi.. :) ..Men skifte bleier på bordet, det er litt drøyt, hvis du virkelig har opplevd det..

Er desverre mange som mener at både de og barnet er i sentrum av verden, men er nok ikke så mye annet å gjøre enn å bite tenna sammen og telle til ti ;)

Klart de skal få lov å gå på cafe! :) Har opplevd det med bleiene, syke greier, var nesten så jeg løp etter henne å stappet den ned i halsen på henne :kjefte:

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Jeg må si at jeg ikke har opplevd noe av det som trådstarter beskriver. Ikke at mødre bryter seg fram i køen eller skifter bleie på kafebordet. Det eneste som er irriterende av og til er når mange mødre/fedre er samlet på samme sted sånn at barnevognene står i veien for alle andre som vil inn og ut. Jeg har ikke barn selv.

Heldig!

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Men du sier jo at de er overalt. Merkelig det, jeg har aldri opplevd at noen har skiftet bleie på bordet, selv om jeg har lest om det i avisen, har du opplevd det?

Mennesker er mennesker enten de er mødre, fedre, kvinner, menn, dyreeiere, samlerere, gamere eller whatever. Det finnes idioeter overalt.

Det den damen gjorde mot deg var overhodet ikke greit, enhver normal oppegående person skjønner det, neste gang noen er frekk mot deg så vær frekk tilbake! Stå opp for deg selv! Problemet med idioter som bare ser seg selv er ofte at de ikke får nok tilbakemelding på oppførselen sin

Jeg er dessverre oppdratt til å ikke være frekk mot de som er eldre en meg. Jeg har stor respekt for både mødre og eldre. Bare ikke disse mødrene..

Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at de av venninnene mine som har fått barn, ikke har mistet fotfestet på den måten der. Tvert om, de er fortsatt de oppegående, hensynsfulle jentene de var før de fikk barn. Merkelig hvordan noen bare må forvandle seg til en tilværelse som kun handler om dem selv omtrent.

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at de av venninnene mine som har fått barn, ikke har mistet fotfestet på den måten der. Tvert om, de er fortsatt de oppegående, hensynsfulle jentene de var før de fikk barn. Merkelig hvordan noen bare må forvandle seg til en tilværelse som kun handler om dem selv omtrent.

Godt å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...