Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen universiteter i verden som tar inn (utenlandske) elever uten fordypning i fysikk, kjemi o.l. fra videregående skole?

Jeg har lest en del av informasjonen som står på ANSAs nettsider, men det er en del av informasjonen som ikke er så detaljert.

Setter stor pris på respons. :)

Skrevet

Og hvordan i all verden har du tenkt å klare studiene uten den bakgrunnen `?

Skrevet

du må ha disse fagene for å kunne studere odontologi uansett hvor. MEN i andre land kan de ha andre realfag som de setter høyere enn her i norge. F.eks kan de sette biologi høyere enn matte, men du må ha 3 realfag. Hvertfall slik jeg har forstått det :)

Skrevet

Hvis du ikke klarer å ta realfag på videregåendenivå, så tror (håper) jeg ikke du klarer å bli tannlege heller. Selv ikke i utlandet.

Skrevet

Hvis du ikke klarer å ta realfag på videregåendenivå, så tror (håper) jeg ikke du klarer å bli tannlege heller. Selv ikke i utlandet.

Jeg har omtrent 6 i snitt, så det går nok bare bra. ;)

Med din holdning og forutinntatthet håper jeg ikke du får (eller har, *grøss*) et yrke som har noe med mennesker eller andre levende skapninger å gjøre.

Skrevet

Jeg har omtrent 6 i snitt, så det går nok bare bra. ;)

Det er forskjell på tullefag som samfunnsfag, historie og språk og realfag som feks. tredjeårskjemi og det du møter på odontologistudiet. Skal man komme seg gjennom tannlegeutdanningen på en forsvarlig måte bør man være flink i alle disse fagområdene, da det meste har relevans til det man lærer på studiet. Om du er så flink som du tydeligvis tror du er, så er det vel ikke verre enn å ta realfagene nå til våren? Det bør ikke være noe stort problem for deg.

Med din holdning og forutinntatthet håper jeg ikke du får (eller har, *grøss*) et yrke som har noe med mennesker eller andre levende skapninger å gjøre.

Helsefagstudier ala odontologi og medisin er beinharde. Er man ikke flink nok teoretisk, så spiller det ingen rolle hvor flink man tror man er med det som har med mennesker å gjøre.

Hva jeg studerer eller jobber med har null relevans til topic.

Skrevet
Det er forskjell på tullefag som samfunnsfag, historie og språk og realfag som feks. tredjeårskjemi og det du møter på odontologistudiet. Skal man komme seg gjennom tannlegeutdanningen på en forsvarlig måte bør man være flink i alle disse fagområdene, da det meste har relevans til det man lærer på studiet. Om du er så flink som du tydeligvis tror du er, så er det vel ikke verre enn å ta realfagene nå til våren? Det bør ikke være noe stort problem for deg.

Helt enig med deg! Jeg er utdannet tannlegeassistent og hadde en liten periode et ønske om å bli tannlege. Jeg haar toppkarakterer, men vet med meg selv at jeg aldri hadde klart realfagene som trengs. Det handler ikke om å få bestått men det handler om å få toppkarakterer der også.

Men for all del, selvfølgelig handler det om hvordan du er som menneske også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...