Gå til innhold

Vuderer å selge noe på Finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vurderer å selge et møbel på finn.no, men har aldri gjort det før. Lurer derfor på et par ting:

Er de vanlig å prute slik at jeg bør sette prisen litt høyere enn hva jeg håper på?

Møbelet er stort og tungt. De som evt. skal kjøpe det må bære det ut av huset selv.. bør jeg opplyse om det, eller er det selvsagt?

Og hvordan avgjør man pris? (fem år gammelt møbel, helt i orden, men har litt riper i overflaten. Betalte 4000 for det nytt, det selges ikke lenger, men er ikke et typisk møbel som var på moten for fem år siden og dermed ut nå.)Jeg tenker kanskje 1500, virker det dyrt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Du bør opplyse om at møbelet må hentes og bæres ut av kjøper. Det har iallefall jeg gjort når jeg har solgt slikt.

Ang. pris, kan du ikke bare sette en pris? F.eks. halv pris? Kjøper vil nok uansett prøve seg med noe lavere, det er iallefall min erfaring.

Skrevet

Anbefaler deg å ta bra bilder.

Beste dagen å legge ut ting på Finn.no er Søndag (mest trafikk denne dagen).

Skrevet

Takk :)

Det er størts sannsynlighet for at folk skal se annonsen de første dagene skriver finn.no...betyr det at jeg bør publisere den på nytt etter noen dager hvis jeg ikke har fått solgt? Evt. gå ned i pris?

Vurderer å feige ut og heller kjøre avgårde til Fretex..

Skrevet

Du taper bare noen tiere på å forsøke, og du slipper til og med å bære det ut selv! ;)

Min erfaring er at folk gjerne forsøker å prute, så det er lurt å sette en hundrelapp eller tre over det som er minsteprisen din. Kan du ikke sjekke litt hva tilsvarende møbler som ligger ute koster?

Skrevet

Litt avhengig av prisen hadde jeg satt mellom 500,- og 1000,- over det jeg faktisk forventer å få. Folk pruter, ja.

En annen ting jeg har erfart at er lurt å skrive, er at det selges til førstemann som faktisk kommer og henter det. Jeg har sittet i mange timer og ventet på folk, og avslått folk i mellomtiden, også har de ombestemt seg. Sånt er irriterende.

Skrevet

Oppgi eksakte mål og ta gode bilder. Også av ripene.

Jeg har aldri sagt noe om bæring eller henting for det mener jeg er en selvfølge.

Ikke alle som avtaler tid kommer, så ha noen i bakhanda. Si at en er interessert og skal hente kl. 17 og at du kommer tilbake dersom vedkommende dropper ut.

Jeg ba om alle henvendelser på mail eller sms. Jeg tok kontakt med de i den rekkefølgen de tok kontakt med meg. Ga de andre beskjed om at den muligens var solgt, men at jeg ev. ville komme tilbake til de.

Skrevet

Er jeg den eneste som ikke er vant med pruting på finn.no? Jeg er en veldig aktiv bruker av finn.no, så og si hele leiligheten vår er fylt med finn.no-møbler, dvs. ALT utenom kjøkkeninnredning og madrass. Jeg har aldri prutet på et møbel (Er det for dyrt, så gidder jeg rett og slett ikke. Det kommer alltids et lignende møbel en gang), og de gangene jeg har solgt på finn.no (som er ganske ofte) så har jeg aldri opplevd at folk har pruta.

Er det et enkelt møbel å flytte (type bord) så tror jeg nok du ikke trenger å skrive at de trenger å løfte den ut, men er det et større og tyngre møbel som det er litt plunder med så tror jeg nok at jeg ville satt pris på at du hadde sagt ifra.

Jeg ser ofte at folk gir bort helt fantastisk pene piano, men fordi de er i tredje etasje, uten heis, og folk må hente det...

Jeg tror nok det blir vanskelig å selge et møbel som ikke er populært lenger for et høy sum. Men det er vanskelig å vite før vi vet hvilket møbel det er.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med å sette for høy pris, for du kan fort prise deg ut av markedet.

Jeg har handlet en del møbler på finn og om noen foreslår en vel høy pris så gidder jeg ikke en gang å ta kontakt. Jeg slår bare til når prisen er GOD. Og det er så mye å ta av at jeg gidder ikke å kaste bort tiden på å prute med folk som tror de skal få igjen halv pris for utdaterte møbler.

Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med å sette for høy pris, for du kan fort prise deg ut av markedet.

Jeg har handlet en del møbler på finn og om noen foreslår en vel høy pris så gidder jeg ikke en gang å ta kontakt. Jeg slår bare til når prisen er GOD. Og det er så mye å ta av at jeg gidder ikke å kaste bort tiden på å prute med folk som tror de skal få igjen halv pris for utdaterte møbler.

Akkurat samme holdning har jeg! Er det for dyrt, så går jeg over på neste. Vil du bli kvitt det fort, sett en lav pris på det. Jeg har en kjempefin Ikea KARLSTAD stol i hvit, men problemet er at den har stått under et vindu, og kattene har gått på den, sånn at den er skitten. Så når jeg er lei av at den står der, så skal jeg legge den ut på finn.no, under gratis, og så får de som har lyst på en gratis, fin stol hente den, og vaske den selv. (De får med rødt trekk også da ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...