Gjest knudsen Skrevet 13. oktober 2010 #41 Del Skrevet 13. oktober 2010 Her møter du deg selv i døra. Det er en fullstendig klar konsensus for alle forskere innen biologi (og andre disipliner) at evolusjon er det beste og ENSTE forklaring på biologisk mangfold. Så når DU skal argumentere MOT en etablert vitenskap så må du virkelig greie å levere. Så KUTT UT SYTINGEN.. Er ikke enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 14. oktober 2010 #42 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det er umulig å diskutere med evolusjonister. Dere mener at ingen andre vet noe og alle tar feil. Foressten så var det du som brukte ordet krangle først. det var derfor jeg sa at jeg ikke ville krangle! Jeg er ikke "evolusjonist", mer enn jeg er "gravitasjonist" eller "mikrobiologis". Det er ikke en isme, det er ikke en ideologi, og det er ikke en religion, det er en godt underbygd vitenskaplig teori, med bokstavelig talt tonnevis av beviser i ryggen, som aldri har blitt motbevist, til tross for at den først ble fremsatt på en tid da kreasjonisme var det dominerende synet (av en mann som selv var kreasjonist, selv ETTER at Beagle kom tilbake fra verdensomseilingen sin. Darwin ble overbevist av sine egne data). Og per i dag finnes det knapt en biolog som ikke mener at evolusjonsteorien er korrekt i det alt vesentlige. Det forholder seg ganske enkelt slik at evolusjonsteorien er et faktum. Og du skal merke deg at dem som har satt seg opp som motstandere, som The Discovery Institute i USA, og forskere som Michael Behe, Dempsky, og andre, har gjort det på ideologisk, religiøst grunnlag, og de har ikke, og har aldri hatt noen vitenskap å stille bak det. Kreasjonisme er ikke vitenskapsbasert, og å stille seg opp for å forsvare det, er omtrent som å bestemme seg for å gå 12 runder mot Tyson med begge armene bundet bak på ryggen. Du kan ikke levere noen slag, og ikke parere noen angrep. Det eneste du kan gjøre, er å prøve å skade knyttnevene hans med ansiktet ditt, eller som du sier: "Jeg tror ikke på det!" BAM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 14. oktober 2010 #43 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ville bare skyte inn at det faktisk har skjedd at muldyr har fått avkom. Hybridene mellom løve/tiger er i stand til å formere seg videre. Disse hybridene eller avkommet av dem eksisterer ikke i naturen da løver og tigrer ikke vanligvis er verken spesielt gode venner eller deler samme geografiske område. Skal man studere artsdannelse pr. i dag er sjiraffen et godt utgangspunkt, det virker som populasjonen (genpoolen) holder på å deler seg i flere deler. Ja, jeg vet at det har skjedd enkelte ganger, men som regel skjer det IKKE. Takk forøvrig for korreksen om løver og tigres hybrider. Jeg trodde de også var sterile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 14. oktober 2010 #44 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det var ikke deg jeg sa det til!!! Man42 sa jeg plasserte meg i en katergori som dum... Jeg sa at du ikke burde plassere deg selv i den kategorien gjennom å si dumme ting. Det er en hårfin forskjell der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 14. oktober 2010 #45 Del Skrevet 14. oktober 2010 Er ikke enig! Knudsen, skal du fortsette diskusjon på denne måten? Har du ikke flere sitater? Eller oppriktige spørsmål? Dette forumet har flere kapasiteter innen vitenskap, så dette er din sjanse for oppdatering av kunnskap og tenkning. Så kom med spørsmålene En annen ting som er merkelig er at alle opprinnelige pattedyr som lever i Australia er pungdyr. Ja, bortsett fra flaggermus og dingoen, da. Hvorfor er det bare pungdyr der, egentlig? Stemmer det med kreasjonismen? Kan kreasjonismen forklare det? Din tur. Gi meg en god forklaring på hvorfor det ble skapt kun pungdyr i Australia.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #46 Del Skrevet 15. oktober 2010 Nytter ikke å diskutere med kreasjonister. "Guds veier er uransakelige" trumfer alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 19. oktober 2010 #47 Del Skrevet 19. oktober 2010 Ja, jeg vet at det har skjedd enkelte ganger, men som regel skjer det IKKE. Takk forøvrig for korreksen om løver og tigres hybrider. Jeg trodde de også var sterile. De heter Ti-Liger, Ti-Tigon, Li-Tigon, Li-Liger (alt etter hva de er hybrider av) og ligger på 1. plass over "kule" hybrider Vil også sterkt oppfordre dere alle til å se en over hvor store monster en løve/tiger hybrid kan bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 4. november 2010 #48 Del Skrevet 4. november 2010 AronRa har laga en youtube video om katte evolusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 4. november 2010 #49 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg tror det er viktig å forstå det elementære i hvordan livet "delte" seg opp - det var ikke "meningen" på noe vis, men er det en ledig hylle i naturen så er det ikke lenge før noe prøver å leve på den. Forestill deg et lokale i en handlegate som har skiltet "Til leie" hengende ute, den første som sikrer seg plassen får leke butikk - de andre må se seg om etter et annet lokale. Det er ingen garanti for at du ikke går konkurs, det kommer an på mye, men det som er sikkert er at du må gjøre ditt beste for å ikke bli utkonkurrert... (Beklager alle "" - det bare ble sånn selv om det svir i øynene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jafar Skrevet 7. november 2010 #50 Del Skrevet 7. november 2010 Den har ikke stoppet opp. Den går bare veldig seint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå