Hanneli Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Her om dagen ville jeg kjøpe smågodt på narvesen, og for meg er det vanlig å bruke skje.. Men damen ved siden av meg plukket bit for bit av det hun skulle ha med fingrene :S Dette kan da ikke være normalt? Har også sett dette før, at folk bruker hendene for å "smake" på smågodt.. Jeg syns dette er kjempe ekkelt, og igrunn ganske irriterende! Har også jobbet i butikk, og ser at det forsåvidt er veldig vanlig at folk "smaker" på smågodtet...
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Er mange tråder her om hvor vanlig folk synes det er å få "prøvesmake" på smågodtet før de kjøper det... Unger som snørrer ned i smågodtet, og voksne som pirker med skitne fingre. Embalert godteri til meg heretter!
fruBeist Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Har hørt at smågodt er en diger bakteriebombe. Det er ikke alle som tenker over at det kommer folk etter seg, og stikker fingrene sine ned i snopet. De har kanskje tatt i både dørhåndtak på offentlige toaletter, klødd seg selv i både nese og rumpe, plukka opp noe fra bakken, klappa en løskatt og tørka den snørrete influensanesa til ungen sin før de tar på både smågodt, brødvarer og frukt i butikken. Herrrlig
Hoppetaujenta Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Det ser fristende ut der det ligger, men jeg er helt sikker på at det er en bakteriebombe de luxe. Ferdig innpakket godteri til meg også, takk.
Fluffe Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Slutta å spise smågodt jeg når jeg så hvor uhygeniske og kvalme mennesker er.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Har spist smågodt i mange år og er sjelden syk. folk har en hysterisk holdning til bakterier. Dersom mattilsynet hadde vært å sjekket våre kjøkken så hadde 99% av de blitt stengt.
fruBeist Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Kjøper smågodt i løsvekt en sjelden gang. Nei, det er ikke deilig å tenke på alle basseluskene som kan finne på å være i snopet, men ingenting er noen sinne bakteriefritt. Hysteri hjelper ingen.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Har spist smågodt i mange år og er sjelden syk. folk har en hysterisk holdning til bakterier. Dersom mattilsynet hadde vært å sjekket våre kjøkken så hadde 99% av de blitt stengt. Du dør sikkert ikke av å drikke av det nye vannet som legger seg i toalettskåla heller, men ville du gjort det av den grunn? Eller drukket (en annens) urin, som faktisk er sterilt når det først kommer ut (etter hva jeg har hørt) Slikt synes jeg er ekkelt (og sikkert mange andre også) og har ikke så mye med bakteriefobi å gjøre. Det samme gjelder nok også andre ting, som ting man skal mute i munnen, som mat.
Rødtoppen86 Skrevet 9. oktober 2010 #9 Skrevet 9. oktober 2010 Nei, vet du hva... Jeg gidder ikke å bry meg så mye om slikt. Godt mulig jeg måtte sultet hvis jeg var så hysterisk for bakterier. Kroppen tåler såpass så lenge den har blitt utsatt for normal skitt gjennom oppveksten. Tror maten man spiser ute på restauranter er mye "farligere" enn godteriet hehe
Gjest BabyBlue Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 Så for noen måneder siden en bikkje som sto å slafsa nedi en av de smågodtboksene på butikken. En fyr så det, men gjorde ingenting Noe annet jeg ser er små snørrunger som står å graver nedi det med skitne barnehagefingre. Hadde jeg vært moren til den ungen hadde jeg klikket vinkel - ekkelt! Skal jeg kjøpe smågodt sørger jeg for å ta de som ligger nederst, også tar jeg av de som er mest utilgjengelig for andre.
Gjest Vanndråpe Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Nei, tenker ikke så mye på bakteriene på smågodtet. Bakterier finnes over alt, og inntak av de fleste bakterier styrker som regel imunforsvaret. De finnes på de fleste matvarer som ikke er vakuumpakket eller hermetisert. Så, så lenge ikke det kommer noen offisiell advarsel gomler jeg smågodt når jeg har lyst på Endret 9. oktober 2010 av Vanndråpe
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har jobba i matbutikk. Enkelte av de jeg jobba med, grov hendene alltid ned i smågodtboksene og forsynte seg idet de gikk forbi smågodthylla og var ferdige for dagen. Og de hadde sitti i kassa og holdt på med masse penger og diverse annet... Så ikke engang butikkansatte holder hygienen ved like der det trengs.
Gjest caramiacaramella Skrevet 10. oktober 2010 #14 Skrevet 10. oktober 2010 Uff,når jeg leste dette kom jeg på en episode fra en godtebutikk jeg jobbet på. Sjefen min der var helt forferdelig, hvilket var grunnen til at jeg bare jobbet der seks måneder. En gang vi holdt på å fylle på smågodtet, mistet ei av jentene som jobbet der en boks med godteri i gulvet. Hun var bare 14-15 og ble skikkelig lei seg da dette skjedde, selv om det bare var smågodt. Det ble selvfølgelig ikke bedre da sjefen min begynte å kjefte på henne. Hun ble helt på gråten, og jeg prøvde å gjøre meg hjelpsom med å feie opp godteriet for å hive det i søpla. Da sier sjefen min "Nei, hva er det du gjør? Bare plukk det opp og putt det i boksen igjen du." Jeg ble så overrasket at jeg bare stirret på ham. Så gjorde jeg det klart at du kan da ikke selge uinnpakket godteri som har falt på gulvet, hvorpå han presterte å si at "gulvet var da ikke så skittent". Til slutt fikk jeg da overtalt ham til å bare kaste det, men det var jammen ikke lett! Måtte nevne Mattilsynet. Jeg tenker bare at det er kanskje ikke alle butikkansatte som hadde giddet å krangle over dette. Kanskje de bare hadde satt det ut til slags. Synes det er veldig ekkelt å tenke på jeg.
Independent_ Skrevet 10. oktober 2010 #15 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg må innrømme jeg blir litt skeptisk til smågodt av å lese dette altså. Jeg kjøper smågodt fra tid til annen, men tenker aldri på disse bakteriene når jeg plukker fra hylla. Men jeg tenker at hvis det er lov å selge smågodt så bør det også være strenge retningslinjer på salget eller? For hvis ikke ville vel Mattilsynet sagt fra? Jeg vet ikke jeg. Tror det blir en stund til jeg kjøper smågodt igjen..
Fanta Exotic Skrevet 10. oktober 2010 #16 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg tror egentlig jeg hadde litt godt av å lese dette, for jeg spiser det litt for ofte. Takk nå blir det nok en stund til neste gang
Miss Puddel Skrevet 10. oktober 2010 #17 Skrevet 10. oktober 2010 sist vi var i Sverige, (bor like ved grensen) så var viinnom en av disse store godteributikkene. Der var det en mor med en jente i 5 års alderen, der moren riktignok gikk med skje og forsynte seg, men datteren bestemte hva hun skulle ta på følgende måte: Jenta gikk og plukket med fingrene i de hun likte, og la da et eksemplar av hver på kanten utenfor boksen de hørte hjemme i.Det i seg selv var jo kvalmt nok, ettersom jenta også gikk og klødde seg i rompa med samme hånd, INNENFOR buksa... Men moren tok ikke de som datteren hadde tatt på, neida, hun tok noen andre fra den boksen hun, slik at de datteren hadde tatt på ble liggende igjen.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #19 Skrevet 10. oktober 2010 Har aldri tenkt på smågodt som uhygienisk, men når jeg leser disse historiene blir jeg rimelig betenkt... så mye sukker det er i godteriet trives sikkert bakterier og sopp ganske godt også. Ikke for det, det er svært sjelden man blir syk av sånt, men jeg gidder liksom ikke slikke på doringen heller.
Miss Puddel Skrevet 10. oktober 2010 #20 Skrevet 10. oktober 2010 snakk om hurtigavvening for godtesyke?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå