Gå til innhold

Han vil ha hanekam

Anbefalte innlegg

Skrevet

13-åringen vil nå ha hanekam. Mannen har trampet foten hardt ned og sagt klart nei og mener det er noe forbannada tull og stygt og bekymrer seg for at naboene vil tro vi bor i et galehus, men sønnen min gir seg ikke og har sagt at kommer til å gjøre det og at han vet om en frisør som gjør det gratis. Vet ikke ikke det kun er en trussel.

Hva gjør man egentlig? Kan ikke si jeg har noen mening om dette. Er det så ille? Er det galt å tilate det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La nå guttungen utforske forskjellige stiler på egenhånd :) Han finner fort ut om han liker det eller ikke, og om han misliker det, vokser det fort ut. Liker han det, er det jo slik han ønsker å uttrykke og fremstille seg selv, og da er det ikke mye dere får gjort uten å få han imot dere :P Mulig det bare er et tidlig tenåringsopprør ;)

Skrevet

Om hanekam er det største problemet dere får med gutten, kan dere prise dere lykkelige. Hår vokser ut igjen, dette er ingen big deal.

Skrevet

Velg dine kamper.

Håret er ikke noen av de.

*mumler noe om blått hår på poden da han var 9 år*

Gjest gurimalla
Skrevet

Om hanekam er det største problemet dere får med gutten, kan dere prise dere lykkelige. Hår vokser ut igjen, dette er ingen big deal.

Helt enig!

Skrevet

Hanekam har da ingenting å si. Nå er det populært på både jenter og gutter :jepp: Da tenker jeg ikke sånn hanekam hvor håret er skyhøyt, men litt kortere utgave og skinna på sidene.

Skrevet

Hår vokser ut igjen. Selv har jeg barbert skallen ved et par anledninger, dog i litt høyere alder. La 13-åringen få seg hanekam om han vil. Heller det enn munkesveis kanskje? (husker en som barberte på seg munkemåne en gang på ungdomsskolen!)

Skrevet

13-åringen vil nå ha hanekam. Mannen har trampet foten hardt ned og sagt klart nei og mener det er noe forbannada tull og stygt og bekymrer seg for at naboene vil tro vi bor i et galehus, men sønnen min gir seg ikke og har sagt at kommer til å gjøre det og at han vet om en frisør som gjør det gratis. Vet ikke ikke det kun er en trussel.

Hva gjør man egentlig? Kan ikke si jeg har noen mening om dette. Er det så ille? Er det galt å tilate det?

Ha-ha, må innrømme at mannen din virker som den mest barnslige her.

Skrevet

Tror jeg hadde vært mere bekymra for mannen jeg :P Er han så redd hva andre menner at han ikke kan la sønnen få prøve ut nye ting!

Skrevet

13-åringen vil nå ha hanekam. Mannen har trampet foten hardt ned og sagt klart nei og mener det er noe forbannada tull og stygt og bekymrer seg for at naboene vil tro vi bor i et galehus,

Tssk :fnise:

Skrevet

Kjære vene.. Hva er galt med at gutten har en mening om frisyren sin??

La han få lov..!

Gjest Atanih2
Skrevet

Jeg har fire brødre, og alle har vært i perioder hvor de vil teste ut sin egen klesstil og hårsveis. Samme med fetterene mine. Jeg tror bare det er en greie gutter har ;)

La han få hanekam, la han farge den i regnbuens farger om han vil, hår er vel omtrent det eneste man ikke kan angre for livet på i ettertid.

Om han derimot maser etter tatovering på halsen kan du begynne å spørre etter råd :)

Skrevet

Eg syns ungane må få lov til å ha håret som dei vil, sånn innen rimelegheitens grenser. Vil mine ungar ha hanekam, får dei lov til det. Heller hanekam enn dreads, for å seie det slik ;)

Skrevet

Hehe, hadde eg hatt ein sønn (eller datter for den del) og han kom til meg med det ønsket så hadde eg latt han få lov. Hadde til og med betalt frisøren for han.. Tøft :jepp:

Skrevet

sønnen min på tretten har hanekam. synes det er helt greit jeg. (det var jeg som klippet ham...)

Gjest strykebrett
Skrevet

Enig med de andre her, syns ikke det er noe å lage styr og oppstuss av. Det har ingen egentlig negative konsekvenser for han i og med at det vokser ut igjen, og dere som foreldre kan score noen ekstra "kulhetspoeng". Spar krangelen til han kommer med ønske om å dra på Hovefestivalen når hen er 15 eller noe.

Skrevet

Hår, piercing og klær er vel alle ting som er ganske greie å la tenåringen utforske da. Det er sunt å utforske hvem man er og hvordan man vil ha det, og jeg er under den oppfatningen at det kan være positivt for hvor tidlig barnet "finner seg selv" som voksen. I tillegg så er jo det å finne egen identitet en trygghet på mange måter, siden de da får gjøre egne valg, ikke bare gjøre som andre mener at de skal. Hadde det vært mitt barn, så hadde jeg sett på det som en styrke som skulle oppmuntres heller enn å trykkes ned.

Skrevet

Velg dine kamper.

Håret er ikke noen av de.

*mumler noe om blått hår på poden da han var 9 år*

:jepp:

Hår vokser ut igjen

- det er opplagt mye det er verd å sette foten ned for, men hår er ikke en av dem.

Har ikke hatt barn med blått hår - men gutter med kort eller langt hår og alt fra bleket hvitt til svart, grønt og orangeprikkete - og det har jammen blitt folk av dem også.

Skrevet

Og det er noe som har vært tankene mine om min sønns hanekam, at det er flott at noen tenåringer tør å være litt anderledes enn alle de som er helt like!

Skrevet

Gutten må jo få utforske personligheten/stilen sin han som alle andre..

Selv hadde jeg svart hår med blå striper når jeg var 12.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...