Gå til innhold

Noen som har giftet seg i marka?

Anbefalte innlegg

Gjest Skogstrollet
Skrevet

Hei. Er det noen som har giftet seg i eller vært i bryllup i Østmarkskapellet, Nordmarkskapellet eller Lillomarkskapellet?

Vil så gjerne høre om det er praktisk mulig å gifte seg der. Har vært i kontakt med et av kapellene, og det virker som om transporten inn og ut fra kirken kan bli vanskelig, men kanskje noen av dere har erfaringer derfra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skriver til deg jeg, selv om jeg ikke har så mange kloke svar på spørsmålene dine.

Vi har også syslet litt med tanken på å ha vielsen i marka - siden vi begge er fra Oslo og kjenner marka godt. Vi har vært "innom" nordmarkskapellet - det er svært sjarmerende. Det finnes også serveringssteder i marka som leier ut lokaler/arrangerer bryllup (hvis man ønsker det)

Da vi vurderte dette fant vi noen sider på internett, der det både var bilder og informasjon om hvor man kunne ringe. Jeg fikk et klart inntrykk av at det var mulig med vielser i kapellene. MEN problemet er jo at det ikke er lov å kjøre inn dit med bil.... (tror kanskje man kan få dispensasjon for eldre og syke)...men med dette som utgangspunkt kan det jo bli en litt annerledes og spennende bryllupsfeiring.

Lykke til!

Skrevet

Hei

Jeg vet om noen som giftet seg i Sørkedalen, der er det enkelt med transport. Der skal det visst ha vært veldig fint. Ligger ikke akkurat inne i marka, men kanskje det kan være et alternativ, det er enkelt med transport.

Gjest Skogstrollet
Skrevet

Drar denne litt opp jeg.

Skjønner at det kanskje ikke er så mange som har hatt vielse i marka, men er det noen som har erfaring med å ha selskapet på en av de mange stuene i marka, eller på noen av gårdene i Maridalen?

Jeg har funnet noen muligheter nå, men har lyst til å høre litt om hva andre har opplevd. Har ikke lyst til å ha et helt tradisjonelt bryllup.

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

DET SKAL VÆRE MULIG Å BLI VIET UTENDØRS I RUINENE I MARIDALEN, VI VURDERTE Å GJØRE DET OG SÅ KANSKJE HA FESTEN I NÆRHETEN. MEN DET HAR VÆRT VANSKELIG Å FINNE INFORMASJON EGENTLIG.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=22977

Skrevet

Kan ikke foreslå vielsessteder i marka, men et kjempefint sted¨å ha selskapet etterpå et Bjørnsgard:

www.bjornsgard.no

Ligger innenfor Bogstad, rett ved Bogstadvannet. Verdt et besøk (neida, jeg jobber ikke for stedet, men har falt utrolig for det...og skal feire bryllup der i september neste år!).

Håper du finner det du leter etter - for min del synes jeg ikke det er så viktig hvor selve vielsen finner sted, så lenge det er i en kirke - det går tross alt så fort og mesteparten av dagen går jo med til festen etterpå. Lykke til i allefall!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for den Kittybride. Jeg har allerede oppdaget nettsidene til Bjørnsgaard. Er prisen omtrent det som oppgis på nettsiden: Ca 1100 kr per pers?

Det ser flott ut der, men jeg tror ikke det er det riktige stedet. For det første blir det litt for lite, og for det andre blir det litt for dyrt. Men takk for forslaget.

Jeg har funnet et par andre alternativer som jeg skal sjekke litt ut. Det er jo mange markastuer, og mange av dem ligger slik at det er kjørevei helt fram.

Skrevet

Hvis man vil gifte seg i marka og man ikke kan kjøre bil inn dit, hva med å leie hest og kjerre? Har selv vært med på å gjøre ett arrangement i skogen i Maridalen, og da leide vi hester, kjerrer og kusker fra en av gårdene der inne.

Kjempekoselig!

Mange av gårdene både i Maridalen og Sørkedalen kan arrangere kjerreturer eller kanefart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...