Gå til innhold

Liker ikke pus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en sann dyreelsker, og er kjempeglad i katter...Alle katter som jeg har vært borti, har likt meg, bortsett fra denne aktuelle katten...

Saken er den at jeg er livredd for en hannkatt etter at den bet meg en gang for ei stund siden.....Problemet er at jeg må omgåes denne katten, da jeg er ofte på besøk hos eieren....Og katten har en tendens til å komme til meg, mulig den merker at jeg er redd, og vil vise seg frem? Den har også klønet meg, og andre...Pusen har en spesiell atferd, da den kan feks kløne seg fast på leggen til en hvis man overser den, eller den har også bitt noen andre....Hva kan være årsaken til at pus oppfører seg slik?sjalusi/oppmerksomhetssyk? Og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt redselen for denne katten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kløne? En klønete katt? Forstår ikke helt.

Prøv å ikke se katten i øynene, legg armene i kryss men ikke sitt anspent.

Skrevet

Trådstarter her:

Ser nå at jeg skrev noe på dialekt...Det jeg mente var at katten klorte meg og andre...Og at den klorte seg fast på leggen til en annen bekjent...

Har prøvd å unngå å møte blikket til katten, samt at jeg har sittet med armene i kryss...Prøver å ikke virke anspent....Men den kommer til meg , enten så legger den seg ved siden av meg når jeg sitter eller ved siden av føttene.Er ikke komfortabel med dette... Eieren bryr seg ikke så mye om det, da vedkommende hevder at " katten bare er sånn" ( den har både bitt og har klort andre, inkludert eier)

Takk for tips:)

flere som har opplevd noe liknende?

Skrevet

Du kan prøve å blunke til katten. Se på den, og blunk to-tre ganger veldig sakte. sånn. Blunk sakte -vent et sekund - blunk sakte en gang til.

Da viser du at du ikke er farlig.

Skrevet

Du kan prøve å blunke til katten. Se på den, og blunk to-tre ganger veldig sakte. sånn. Blunk sakte -vent et sekund - blunk sakte en gang til.

Da viser du at du ikke er farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...