Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Er det vanlig å være samboere, det blir slutt, man får ny, det blir slutt, man får ny osv? Hvor mange samboere har du hatt? Tar du lett på samboerskap? Hva synes din nåværende om antall tidligere? Har dere ca like mange tidligere samboerskap? En venninne av meg har hatt 5 samboere, nå er hun gift og har barn med sistemann. Hun er 25 år. Jeg har bare hatt en samboer. Vi bor fortsatt sammen. Er 24 år. Har også noen venninner som har hatt kjærester i noen år, men som fortsatt bor hver for seg. Og noen venninner som har hatt 2-3 samboerforhold bak seg. De tror jo at det vil vare med alle selvsagt, men når det ikke funker flytter de fort inn med nestemann... Ser ikke for meg at jeg ville flyttet inn med ny kjæreste i hytt og pine.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har to samboerforhold bak meg. Et på 6 år og et på 3 år. Nå er jeg etablert i egen bolig og flytter ikke lett på meg. Har bodd alene nå i 4 år og det passer meg utmerket. Er man ung og uten barn og kanskje ikke eier egen bolig så er det lett å flytte på seg uten at det gjør noe. Har man barn så kan man ikke bli samboer i hytt og pine.
Gjest Stine Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg flyttet rett fra foreldra mine, til leilighet sammen med første seriøse kjæreste da jeg var 18. Vi var sammen i 5 år og bodde sammen i 2. Så var jeg singel og bodde hos foreldra mine i 1 år. Rota med en gutt på slutten av det året og vi flytta sammen fordi vi var så mye sammen uansett. Etterhvert ble vi kjærester, men det ble slutt etter bare et halvår. Jeg fikk meg egen leilighet og har mye besøk av min nye kjæreste. Han har bodd alene hele tiden, selv om han har hatt et seriøst og langvarig forhold før vi ble sammen. Han vil være helt sikker på at jeg er den rette før vi flytter sammen. Men ja, jeg tar litt lettere på det. Så lenge han ikke har hatt ti samboere før meg liksom, så er det ikke noe jeg tenker på. Jeg kjenner noen med annen kulturbakgrunn som ikke skjønner seg på meg. De bor liksom til mor og far til de er gifteklare:p Ser ikke helt vitsen med det... Man blir jo noen erfaringer rikere og vet hva man vil og ikke vil av samboerskap.
Gjest Awsome Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Er det vanlig å være samboere, det blir slutt, man får ny, det blir slutt, man får ny osv? Hvor mange samboere har du hatt? Tar du lett på samboerskap? Hva synes din nåværende om antall tidligere? Har dere ca like mange tidligere samboerskap? Har bare hatt 1 og han bur eg sammen med ennå. Nei. Han er sikkert glad / fornøyd med antallet Trur han har hatt ei eller to samboere før meg, pluss han har delt kåk med sin søster ein periode.
Gjest Raindrops Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Har hatt ett samboerskap med kjæreste, ikke fordi jeg ville flytte sammen med han, han dro bare aldri, ikke før forholdet var slutt og jeg kastet han ut. I ettertid har jeg bodd sammen med kompiser et par ganger, men ikke noe mer enn vennskap. Har hatt to forhold i ettertid, ingen av dem flyttet jeg sammen med. Min nåværende har jeg ikke snakket med flytting om, og det er helt greit, jeg har det ikke travelt. Han har hatt èn samboer før meg.
Gjest Consensio Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 To samboerforhold. Et som varte i noen få år, og et som jeg er i nå som har vart i mange, mange år.
Piggsvin Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Er 25 år gammel, hatt samme kjæreste i 6 år og bodd sammen i 4 av dem. Syns det er en ganske voldsom greie å skulle flytte sammen, så hvis jeg skulle fått meg ny kjæreste ville jeg vært sammen med han i minst ett år før det ble noe samboerskap.
Troilltøva Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 har et samboerforhold bak meg, var sammen i over 2 år men bodde sammen i bare et halvt år. har bodd for meg selv i 3 år og trives veldig godt med det, har hatt noen korte forhold etter samboerskapet og jeg skal være veldig sikker før jeg flytter sammen med noen igjen.
Gjest Iah Skrevet 9. oktober 2010 #9 Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Jeg er 25 og har hatt tre samboerskap, inkludert mitt nåværende forhold. Flyttet sammen med min daværende kjæreste rett etter at jeg var ferdig med VGS, det varte i ca 3 år. Fikk meg ny kjæreste som jeg flyttet (alt for) raskt sammen med pga min bosituasjon. Det varte ikke særlig lenge, bare noen få måneder. Min nåværende kjæreste og jeg har ganske nylig flyttet sammen, og har vært sammen i 2 år. Denne gangen var det viktig for meg å bruke god tid før vi tok det skrittet. Han har aldri hatt samboer tidligere, og det at jeg har to erfaringer bak meg er ikke og har aldri vært et tema. Det er forresten ingen barn i bildet. Endret 9. oktober 2010 av Iah
Rosalie Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 32 åe, to samboerskap. Første var et mistak, varte i halvannet år. Det andre er det jeg er i nå. Vi har vært sammen 7 år, samboere i 4,5 år.
Piper Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 Hva som e r riktig for deg, må jo ikek være riktig for andre. Så selv om du har et sånt syn som du har, må jo ikke dine venner ha det. Så lenge man ikke har barn som blir dradd inn i alle forhold, er det opp til hver og en å bestemme selv hvor mange samboere de ønsker å ha. Handler om å respektere at vi er ulike Jeg selv har hatt tre samboerskap, og for meg har alle de vært riktige for meg. Lever sammen med nr tre, og vi har vært sammen i 12 år. Men ejg har også venninner som har hatt mange flere samboere, og for de har det vært riktig. Så lenge det ikke går ut over uskyldige barn, mener jeg at man kan være samboer i en uke for så å finne en annen uken etter. Sikkert ikek mange som gjør det men for min del må du gjøre som de selv vil. Jeg har emr enn nok med å passe på mitt eget liv, om jeg ikke skulle passet på alle rundt meg også. Tenk for en jobb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 Har hatt fire samboerforhold på 25 år. Vært singel i mellom, fikk barn bare med den ene.
Gina_ Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 Ett samboerskap som jeg er i nå, har vart i 3 år. Tar ikke lett på det, og vi var sammen i 2 år før vi flyttet sammen.
Ulva Skrevet 9. oktober 2010 #15 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har to, ett som varte i ca 3 år og har nå vert samboer med med kjæresten i 3 år, vi venter også nr 2 og går med gifteplaner, så om alt går etter planen er han min siste samboer :gjeiper: Han hadde ikke vert samboer før han traff meg
Gjest Airi Chikako Skrevet 9. oktober 2010 #16 Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Jeg er i mitt første og eneste samboerskap, og kjæresten min har heller ikke bodd sammen med noen tidligere. Jeg er ganske ung, og har bare bodd med ham et par måneder, mens han har litt flere år på baken, men har ikke bodd med noen kjæreste tidligere likevel. Jeg tar ikke lett på samboerskap, og det skulle mye til før jeg turte å kaste meg inn i dette. Kan likevel se at unge par flytter sammen fort, da man blir to om de faste utgiftene. Jeg blir fort ensom, så det er deilig å ha noen rundt seg mesteparten av tiden. Endret 9. oktober 2010 av Airi Chikako
fruBeist Skrevet 9. oktober 2010 #17 Skrevet 9. oktober 2010 Har bodd sammen med en kjæreste. Betegner det vel mer på den måten enn som samboere. Det var et dårlig forhold, og vi flytta sammen altfor tidlig (her er det knapt snakk om uker en gang ) kanskje mest fordi jeg absolutt ikke trivdes i den leiligheta jeg bodde i. Forholdet varte i 2 år, men vi flytta fra hverandre etter litt over et år pga jobbsituasjon. Min nåværende kone, vi flytta sammen etter 8-9 måneder. Vi bodde en dagsreise med buss fra hverandre før vi flytta sammen. Det føltes riktig å flytte sammen da vi gjorde. På meg var det stor forskjell på å være relativt nyutsprungen lesbe i en alder av 21-22, og en voksen, og mer erfaren dame på 29 når det gjaldt forhold og hva man vil i livet. I det første forholdet hadde vi ikke snakka noe som helst om hva vi ville med forholdet. I mitt nåværende snakka vi mye om fremtidsønsker før vi i det hele tatt møttes IRL og ble sammen. Mellom disse to forholdene var jeg i et to år langt avstandsforhold, der det aldri var snakk om hverken felles fremtid eller å flytte sammen.
juliane Skrevet 9. oktober 2010 #18 Skrevet 9. oktober 2010 Med min første kjæreste tok det lang tid før vi flytta sammen, faktisk over 7 år. Noe av grunnen var at vi ble sammen veldig unge, en annen grunn var nok at vi rett og slett ikke var noe særlig forelska og ikke hadde noe behov for å være sammen hele tiden. Skulle bare ønske noen hadde fortalt oss det litt før. Mens vi var sammen snakket jeg hele tiden om at jeg mente samboerskap var veldig seriøst, at jeg sidestilte det med å være gift o.s.v. Da vi endelig flyttet sammen var det bare for å være helt sikre på at vi skulle slå opp, at vi faktisk hadde prøvd alt. Det samboerskapet varte i tre grusomme måneder... Så traff jeg min nåværende, og plutselig var alle mine alvorlige tanker om samboerskap som blåst bort. Jeg dro faktisk aldri hjem fra andre date... Jeg hadde et kjempebehov for å være sammen med ham så mye jeg bare kunne, og siden han følte det på samme måten ble det bare sånn. :rødme: Man har aldri noen garanti for at man kommer til å være sammen resten av livet. Men hvis jeg bare har f.eks 5 år sammen med min kjære, ja da vil jeg jammenmeg nyte det til fulle de fem årene!
Gjest Vanndråpe Skrevet 9. oktober 2010 #19 Skrevet 9. oktober 2010 Er 21 år, og har kun hatt min nåværende samboer. Vi har vært sammen i to år og bodd sammen i litt over ett. Dersom det blir flere samboerskap på meg, tror jeg at jeg vil vente litt lenger før jeg går inn i det.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #20 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg har 1 som varte i nesten 9 år. Ellers har jeg hatt flere kjærester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå