Gå til innhold

Pusen bæsjet utenfor kassen! :(

Anbefalte innlegg

Gjest indiska
Skrevet

Kattungen min bæsjet utenfor kassen idag. Håper det var et uhell, har aldri skjedd med noen av kattene mine før :O Var helt normal avføring, men merkelig nok rett ved matskåla.. Noen som har vært borti slike "bevisste" uhell fra katten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ene hunnkatten min har også en uvane med å gjøre dette noen ganger.. kan hende katten din er overrenslig, det er min :) bytter på kassa hver 2 dag, og plukker ut av kassen hver gang de har gjort fra seg. du får bare prøve å løfte katten i kassen da du ser den setter seg ned for å gjøre "sitt" :)

Skrevet

Kattungen vår har hatt et par slike uhell. Da har ikke kassen vert så ren som den burde, og han gjorde sitt fornødende rett på utsiden. Han går på kassen som han skal, så det var sikkert bare tilfeldig med din pus, eller at kassen ikke var så ren som katten din ville ha den :)

Den katten vi hadde før var skikkelig kresen på kassen. Lå den en liten bajseklump vi hadde oversett kunne han finne på å remje og nekte å gå på do før den var fjerna.

Skrevet

Er enig med de som sier at det kan hende kassen ikke var ren nok. Katter er renslige dyr og liker ikke å gå på en do som ikke er ren.

Skrevet

Vår gjorde det samme i den perioden den var liten og fortsatt hadde kasse. Tror nok den reagerte på de etterlatenskapene den selv hadde plassert der rett før...Katter kan være ekstremt opptatt av renslighet.

Ellers var det den samme dotten som plutselig sto i en stor selvvanningskrukke og bæsjet. Og sparket ut jord og "greier" etterpå. Løsningen ble aluminiumsfolie i krukka. Dæven som den hoppet i været da den skulle prøve seg igjen!

Gjest indiska
Skrevet (endret)

Kattungen vår har hatt et par slike uhell. Da har ikke kassen vert så ren som den burde, og han gjorde sitt fornødende rett på utsiden. Han går på kassen som han skal, så det var sikkert bare tilfeldig med din pus, eller at kassen ikke var så ren som katten din ville ha den :)

Den katten vi hadde før var skikkelig kresen på kassen. Lå den en liten bajseklump vi hadde oversett kunne han finne på å remje og nekte å gå på do før den var fjerna.

Kattedoen er alltid ren. Eller altså, jeg bruker peewee-doen, så all urinen blir til sagflis og legger seg i bunnen som jeg tømmer hver dag og skyller med vann (så det lukter ikke kjemikalier av den). Bæsjen fjerner jeg med engang siden pellets ikke tar lukta. Idag tisset hun i senga også. Jeg har to doer i leiligheten (50 kvm). Jeg har satt en feliway adapter vedsiden av kattedoen, kanskje det hjelper.. Jeg tok hun på fersken i å prøve å bæsje på kjøkkenet igjen idag (ser hun graver i gulvet), og da løftet jeg hun til doen og da gikk hun der. Etter hun hadde bæsjet der fikk hun noen godbiter. Den ene pee-wee doen står inni et skap og er derfor godt skjermet, den andre står i gangen. Jeg tenkte å ta hun med til veterinæren på torsdag hvis uhellene fortsetter, ettersom urinen var veldig mørk og lukter unormalt ille. Men fy, dyne og overmadrass gjennomvåt av stinkende piss. FYSJ.

Endret av indiska
Skrevet

Flispellets prøvde jeg til den forrige kattungen (Fordi hun var omplasseringskatt på 10 uker og for liten for klumpesand) og det var ikke populært etter hvert! Jeg skiftet ut alt flere ganger om dagen, men like fullt gikk hun på do ved siden av. Byttet til klumpesand og uhell har aldri skjedd siden.

Skrevet (endret)

Skrev et innlegg her som må ha havnet i feil tråd. :roll:

Endret av Aurora M.
Skrevet

Kattungen min bæsjet utenfor kassen idag. Håper det var et uhell, har aldri skjedd med noen av kattene mine før :O Var helt normal avføring, men merkelig nok rett ved matskåla.. Noen som har vært borti slike "bevisste" uhell fra katten?

Å huffamei da!

Skrevet

Pusen min tisser i sengen om vi har vært borte for lenge eller om kassen ikke er så ren som han ønsker. Vi kan ikke bruke klumpsand til våre puser, de foretrekker en blå pose fra matbutikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...