Gjest Bella_ Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Da lurer jeg spessielt på Mineral foundation børsten,siden den nesten blir brukt daglig? Jeg vasker min 1 gang i uka som regel på en søndag.. Endret 10. oktober 2010 av Bella_
LukaFrost Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Foundationbørsten min blir brukt minst av alle børstene siden jeg godt kan sminke meg uten å kjøre full pakke. Hadde jeg brukt kremfoundation hadde jeg vasket den hver gang den ble brukt. Jeg bruker mineraltypen og vasker den kanskje en gang i uke eller annenhver uke. Øyeskyggekostene vasker jeg etter hver gang de har vært i bruk siden jeg bruker mye sterke farger og varierer fra dag til dag.
Gjest Heidila Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 jeg liker ikke å bruke foundationkosten med tørket foundation på ,så den vasker jeg etter hver gang jeg har brukt den
Gjest Bella_ Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Ja nå var det egentlig snakk om mineral foundation.Min feil opplyste ikke hvilken foundation type jeg mente.Vanlig foundation bruker jeg hvertfall ikke børste til bare søl.
Sweetpea25 Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Selv bruker jeg flytende fundation, så eneste gangene jeg bruker makeup kost er når jeg påfører rouge. Vasker den sjeldent, men bytter den ut med jevne mellomrom.
Batteri Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 Har vasket min kost to ganger, og det var bare fordi jeg mista den i vasken så den fikk tannkrem på seg. Har vel hatt den i fem år eller noe.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 Har vasket min kost to ganger, og det var bare fordi jeg mista den i vasken så den fikk tannkrem på seg. Har vel hatt den i fem år eller noe. på tide å vaske den da???
Gjesten Skrevet 10. oktober 2010 #8 Skrevet 10. oktober 2010 på tide å vaske den da??? Ja, ellers dør hun vel av gammelsminkeforgiftning
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #9 Skrevet 10. oktober 2010 Tror aldri jeg har vasket min. Bruker den til solpudder. Har ingen sympomer på forgiftning og har plettfri hud. Er usikker på hvor gammel kosten er. 7-8 år, muligens.
Gjest Bella_ Skrevet 10. oktober 2010 #10 Skrevet 10. oktober 2010 Du blir ikke forgiftet heheheh gjesten bare tuller med anonym bruker:)Men det er lurt å vaske de da siden det samler seg masse gammel sminke der.Fort gjort og effekten av børsten blir bedre hvis du blir kvitt alt drittet som er inni den.
Gjest Harriet Skrevet 10. oktober 2010 #11 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg vasker aldri kostene mine - jeg kjøper heller nye en sjelden gang iblant. Bruker aldri foundation - eneste er litt solpudder og den kosten skifter jeg ut når jeg skifter solpudder. Kostene til øyeskyggene skiftes ut når jeg kjøper ny skygge ... blir aldri vasket. Huden min er fin og jevn allikevel.
Gjest Bella_ Skrevet 10. oktober 2010 #12 Skrevet 10. oktober 2010 Dette synest jeg var veldig rart at så få vasker kostene sine.Disse mineral foundation kostene er ikke akkuratt billige,så det lønner seg ikke å kjøpe nye hele tiden.
charliepii Skrevet 10. oktober 2010 #13 Skrevet 10. oktober 2010 Har vasket min kost to ganger, og det var bare fordi jeg mista den i vasken så den fikk tannkrem på seg. Har vel hatt den i fem år eller noe. oi, har du ikke vaska den mer enn to ganger på fem år? det er jo veldig mye bakterier i kostene og de holder seg ikke så veldig lenge om du ikke vasker de. koster kan vare evig om du bare tar godt vare på de. Men svamper kan du ikke vaske og ha evig, de må kastes. Rett og slett uhygenisk og ikke vaske og rengjøre sminke kostene. Man skal helst også avskille de fra den andre sminken,i egen pose vedsiden av. Så det ikke smitter av på alt i sminkepungen din og avgir seg mer bakterier.
Gjest Harriet Skrevet 10. oktober 2010 #14 Skrevet 10. oktober 2010 Dette synest jeg var veldig rart at så få vasker kostene sine.Disse mineral foundation kostene er ikke akkuratt billige,så det lønner seg ikke å kjøpe nye hele tiden. Ok - ser at jeg nok svarte litt feil, for jeg bruker ikke foundation i det hele tatt - bruker bare koster til solpudder og øyeskygger. Og jeg kjøper nye på tax-free når jeg er ute og reiser, dermed koster de ikke all verden.
Gjest Harriet Skrevet 10. oktober 2010 #15 Skrevet 10. oktober 2010 oi, har du ikke vaska den mer enn to ganger på fem år? det er jo veldig mye bakterier i kostene og de holder seg ikke så veldig lenge om du ikke vasker de. koster kan vare evig om du bare tar godt vare på de. Men svamper kan du ikke vaske og ha evig, de må kastes. Rett og slett uhygenisk og ikke vaske og rengjøre sminke kostene. Man skal helst også avskille de fra den andre sminken,i egen pose vedsiden av. Så det ikke smitter av på alt i sminkepungen din og avgir seg mer bakterier. Da må jeg få lov til å spørre hva du bruker disse kostene til? Jeg kjøper ny sminke en gang i året og da kjøper jeg nye koster. Mine koster holder fint i et år - har aldri hatt problemer med uren hud.
Gjest Bella_ Skrevet 10. oktober 2010 #16 Skrevet 10. oktober 2010 Ok - ser at jeg nok svarte litt feil, for jeg bruker ikke foundation i det hele tatt - bruker bare koster til solpudder og øyeskygger. Og jeg kjøper nye på tax-free når jeg er ute og reiser, dermed koster de ikke all verden. Selvom du bruker de til rouge og solpudder bør jo du vaske dem.Men det er min mening fikk fakktisk sjokk nå at så få gidder å vaske koster.
charliepii Skrevet 10. oktober 2010 #17 Skrevet 10. oktober 2010 Selvom du bruker de til rouge og solpudder bør jo du vaske dem.Men det er min mening fikk fakktisk sjokk nå at så få gidder å vaske koster. helt enig med deg der Bella. Hva jeg bruker kostene til?:s jeg bruker de selvfølgelig til sminke som jeg skal bruke i ansiktet mitt og kanskje litt på skuldrer og hals? hvor ellers, like uhygenisk fordi om skjønner du. Det ligger bare og samler seg opp mer og mer foundations og pudder i kostene og skumpads'ene at det er hjemme alene fest for bakteriene på både koster og fjes !
Gjest caramiacaramella Skrevet 10. oktober 2010 #18 Skrevet 10. oktober 2010 Uff, det er sjeldent altså. Vet jo hvor viktig det er, men jeg er rett og slett for lat til å vaske dem hver dag slik man vel egentlig skal. Vasker vel foundation bøstene mine en gang i løpet av 3-4 mnd, og de andre børstene enda sjeldnere!
Quirky Skrevet 11. oktober 2010 #19 Skrevet 11. oktober 2010 Herregud, jeg trodde jeg var lat! Kjøper folk her virkelig nye koster for å slippe å vaske dem? Kjøper dere nye klær og servise i stedet for å vaske slikt også? Jeg vasker kostene mine grundig hver 14 dag(foundationkosten hver gang jeg har brukt den), og bruker i tillegg ofte en sånn quick-spray-rens-greie og våtservietter for å gi dem en "kattevask".
Gjest Bella_ Skrevet 11. oktober 2010 #20 Skrevet 11. oktober 2010 Herregud, jeg trodde jeg var lat! Kjøper folk her virkelig nye koster for å slippe å vaske dem? Kjøper dere nye klær og servise i stedet for å vaske slikt også? Jeg vasker kostene mine grundig hver 14 dag(foundationkosten hver gang jeg har brukt den), og bruker i tillegg ofte en sånn quick-spray-rens-greie og våtservietter for å gi dem en "kattevask". thanky you:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå