AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Vi leier ei leilighet, og jeg lurer hva som gikk gjennom hodet til den som malte her for massevis av år siden. Fargene tyder på helt vanvittig dårlig smak. F.eks. er stua rosa (!) og kjøkkenet som er i åpen løsning med stua er skarp grønn... Gangen utenfor er brun, og da av den mørke, ekle gusjebrune sorten. Vi bor på et lite sted, så det var ingen andre leiligheter å velge mellom. Og vi betaler svært lite i husleie, så vi skal ikke klage. Men nå har vi lyst å foreslå for utleier at vi kan male litt her. Vi tenker da å velge noen lyse og nøytrale farger som jeg gjetter på at de fleste vil like bedre enn det som er her nå. Er det frekt å spørre utleier om dette? Er det frekt om vi spør om han kan tenke seg å kjøpe maling mot at vi maler? Leiligheta vil jo bli mer verdt, tipper jeg. For huseier har snakket om at han planlegger å selge om 2-3 år, og da må vel leiligheta males om likevel.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Nei, jeg synes ikke det er frekt Ofte nedprioriterer utleier å pusse opp, men er ofte positivt innstilt om leieboeren foreslår å gjøre noe.
¤Pernille¤ Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Ikke frekt! Har flere venninner som har gjort det
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Det er ikke frekt å spørre. Jeg leide ut og vedkommende spurte å få male. Jeg sa det var ok så lenge det ikke ble for skrikende farger. Jeg ønsket ikke å betale for malingen for det var en helt nøytral farge i stua og kjøkken og grei tapet de andre stedene. Leietaker visste godt hvordan farger det var i leiligheten da h*n leide.
barnehagetanten Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 De aller fleste utleiere synes det er kjekt med leieboere som vil øke triveselen sin i egen leilighet: da blir de gjerne boende lengre som en ekstra bonus.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Vi lot leieboere male mot at de skaffet maling. Men da de flyttet ut, måtte vi male hele leiligheten på nytt, for det var gjort utrolig dårlig arbeid.... Pluss at de hadde valgt noen usannsynlige kontrastfarger til noe av listverket...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå