KineFred Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Kom over denne side som har en BMI kalkulator, men det jeg fant mest nyttig er slankekalkulatoren på samme side, den regner ut hvor mange kalorier du kan spise daglig for å nå idealvekten din på x antall dager. Den tar også hensyn til ditt aktivitetsnivå. Hjalp ialefall meg til å bli mer bevisst på mitt kcal inntak. Håper dette kan hjelpe dere også
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Sier det igjen jeg: slanking er ikke som vanlige regnestykker. På papiret ser det greit ut, men virkeligheten er ofte en annen, fordi kroppen lever sitt eget liv og gir blanke i hva vi syns at den burde...
KineFred Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2010 Er jo forsåvidt enig i at slanking ikke er et regnestykke, men når det er sagt så hører jo inntak av kcal og overvekt sammen. Så mener fortsatt at denne slankekalkulatoren kan være til hjelp, når det er sagt skal man jo ikke se seg blind på den...
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Vel.. Hvorfor ikke bare finne ut hvor mye kroppen din forbrenner daglig og trekke fra 500 kalorier.. så går det av seg selv =)
Betty2 Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Den linken var ikke dum nei Har også hørt at vektklubben sin kalkulator utregninger skal være ganske bra, men det koster litt å være med der.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Den linken var ikke dum nei Har også hørt at vektklubben sin kalkulator utregninger skal være ganske bra, men det koster litt å være med der. vektklubben.no eller vektklubb? Vektklubben.no kan man bruke de fleste verktøy uten å betale...
Betty2 Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Da er det nok Vektklubb.no jeg tenker på. VG som har den siden mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Uansett så var jo dette denne kalkulatoren gratis da. Fant den nyttig jeg, uten at den kommer til å påvirke mitt inntak av kalorier, da jeg allerede har en plan. Hadde jeg sett denne for 6mnd siden ville jeg hatt stor nytte av den.
KineFred Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Flott at noen finner dette nyttig. Selvfølgelig er det noen som har planen klar for å nå målet, men regner med at for flertallet er dette ett nyttig hjelpemiddel. Endret 9. oktober 2010 av KineFred
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 ??? Jeg får den ikke til å virke? Ingenting vises på siden.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg må visst holde meg på holde meg på 1350 kcal dersom jeg skal gå ned 5 kg på 90 dager.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #13 Skrevet 10. oktober 2010 ??? Jeg får den ikke til å virke? Ingenting vises på siden. Hadde ingen problemer med å bruke den. Jeg skal visst nok spise 2100 kcal om dagen i 100 dager for å nå målet mitt. Da må jeg trene ett par gang i uka også. Overkommelig dette føler jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #14 Skrevet 10. oktober 2010 Øhm, tror ikke denne funker helt...? Jeg vil ned 5 kg på 90 dager og fikk dette i resultat: Ditt mål er å gå ned 5 kg på 90 dager. For å opprettholde din nåværende vekt, Ligger ditt trygge daglige kaloriintak på omtrent 855 kalorier For å nå ditt mål, trenger du å minske ditt daglige kaloriintak med 0 kalorier, noe som innebærer ett inntak på 855 kalorier daglig. Så jeg skal liksom bare spise 855 kcal til dagen enda jeg trener (lett) nesten hver dag? Virker merkelig iom at man bør ha 1500 kcal for å holde kroppen i gang (hvileforbrenning)
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #15 Skrevet 10. oktober 2010 Øhm, tror ikke denne funker helt...? Jeg vil ned 5 kg på 90 dager og fikk dette i resultat: Ditt mål er å gå ned 5 kg på 90 dager. For å opprettholde din nåværende vekt, Ligger ditt trygge daglige kaloriintak på omtrent 855 kalorier For å nå ditt mål, trenger du å minske ditt daglige kaloriintak med 0 kalorier, noe som innebærer ett inntak på 855 kalorier daglig. Så jeg skal liksom bare spise 855 kcal til dagen enda jeg trener (lett) nesten hver dag? Virker merkelig iom at man bør ha 1500 kcal for å holde kroppen i gang (hvileforbrenning) Prøvde meg med 5 kilo på 90 dager jeg også. Fikk dette svaret: Ditt mål er å gå ned 5 kg på 90 dager. For å opprettholde din nåværende vekt, Ligger ditt trygge daglige kaloriintak på omtrent 2044 kalorier For å nå ditt mål, trenger du å minske ditt daglige kaloriintak med 420 kalorier, noe som innebærer ett inntak på 1624 kalorier daglig. Ser helt greit ut dette da. Vet ikke hvilke data du har brukt, men ditt svar virket meget merkelig.
Lillipia Skrevet 14. oktober 2010 #16 Skrevet 14. oktober 2010 Denne var spennende. Jeg teller kalorier fra før så denne var nyttig. Trenger 2500 kcal om dagen for å opprettholde min BMI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå