Gjest Elisabeth Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Hei dere kloke damer, håper noen kan hjelpe meg! I dag fant jeg en brunt "pulver" pakket inn i plastfolie, brent i kanten så det ikke gikk an å åpne "pakken" på rommet til min 16 åring. Det lukter bittelitt søtt (utifra det jeg kan lukte gjennom plasten), og ser neste ut som brunsukker, bare litt lysere i fargen. Hva kan dette være??? Kjenner jeg blir utrolig bekymret og redd for at han har rotet seg bort i noe... Han er en svært oppegående og intelligent gutt, toppkarakterer fra ungdomsskolen, elevrådsformann og politisk engasjert. Kom inn på den videregående skolen han ønsket seg aller mest, har en kjempesøt kjæreste som han har vært sammen med i rundt 1 år, og virker veldig fornøyd med tilværelsen. Når det er fest så henter jeg dem stort sett, og han har aldri vært beruset, selv om jeg har kjent at det har luktet øl av han, men det er vel ikke unormalt at en 16 åring (snart 17) tar seg en øl på fest... Han røyker ikke, jeg har aldri kjent at det har luktet røyk av han, og heller ikke noengang funnet sigaretter e.l. på rommet hans. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal angripe dette, men jeg er jo nødt til å konfrontere han. Hva kan det være? Det må jo være ett eller annet narkotisk stoff, når det er "pakket inn" sånn som dette?? Kjenner jeg er utrolig fortvilet og lei meg nå, og håper noen kan ha tips til meg, eller tanker rundt hva dette kan være/hva jeg bør gjøre....
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 HEROIN. Brown sugar..lyder det kjendt....sorry her må du ta grep!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Nå har jeg sittet å lest om tv-serien Lost og der er det en som er heroinavhengig. Leste nettopp at det de bruke på ordentlig var brunt sukker. Så synes dette høres ut heroin. Synes du burde ta en prat med han.
lykkelig84 Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg syns du skal spørre rett ut "Hva er det her?" En gang jeg skulle vaske klærne til min tidliger samboer fant jeg to små sugerør og en pose med hvitt pulver i lomma hans. Da jeg spure "hva er det her?" ble han flau og sa "det er amfetamin, jeg tar det på byen for å ha det kult og for å holde meg våken"..
Sulosi Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Grøss... Jeg hadde helt klart tatt med meg pakken til politiet og latt dem se på det. Dersom det er heroin el noe annet narkotisk stoff trenger du hjelp til å håndtere dette. Kommer til å tenke lenge på dere. 1
Aelita Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Huff, skjønner at dette tydelig har kommet som et sjokk på deg. Er enig med alle overfor her, dette høres ut som beskrivelsen på heroin. Du må ta tak i gutten din nå med en gang før dette utvikler seg.
Sulosi Skrevet 8. oktober 2010 #10 Skrevet 8. oktober 2010 Ang heroin i forhold til andre stoffer; en avvent rusmissbruker sa engang til meg "mange stoffer kan man teste men heroin er ikke en av dem, det er noe man begynner på (og ikke slutter)".
Gjest Elisabeth Skrevet 8. oktober 2010 #11 Skrevet 8. oktober 2010 Trådstarter her. Herregud, heroin?? Det høres helt vilt ut for en gutt som ikke røyker, og knapt nok drikker.... :/ Er det mulig??? Uff, nå blir jeg mildt sagt sjokkert!! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men jeg må nok starte med å snakke med faren til sønnen min (vi er skilt)... :-(
Piper Skrevet 8. oktober 2010 #12 Skrevet 8. oktober 2010 Gjør som de sier her inne, ta tak i det med en gang. Det første jeg ville ha gjort var å gå til politiet, for å få de til å sjekke om dette virkelig er heroin eller ikke. Du må rett og slett finne ut hva dette pulveret er, før du gjør noe med saken. Er nok ikke alltid like enkelt å holde hodet kaldt, men det behøver du akkurat nå. Finner de ut at det er heroin, må dere rett og slett finne ut om det er sønnen din som bruker det. Ville fått noen tips fra politiet om hva du skal gjøre videre, og få til et godt samarbeid med de. De vil hjelpe deg med dette, om det viser seg at han bruker heroin
*Mocca* Skrevet 8. oktober 2010 #13 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Søkte opp diverse stoffer for å se Du kan gå inn og se om det er noe her som ligner; http://en.wikipedia.org/wiki/Crack_cocaine bilder fra google; http://www.google.no/images?hl=no&rlz=1G1ACAW_NONO340&=&q=crack&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1280&bih=593 http://en.wikipedia.org/wiki/Methamphetamine bilder fra google: http://www.google.no/images?um=1&hl=no&rlz=1G1ACAW_NONO340&biw=1280&bih=593&tbs=isch%3A1&sa=1&q=methamphetamine&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= http://www.google.no/images?um=1&hl=no&rlz=1G1ACAW_NONO340&biw=1280&bih=593&tbs=isch%3A1&sa=1&q=amfetamin&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai= http://no.wikipedia.org/wiki/Heroin bilder fra google: http://www.google.no/images?hl=no&source=imghp&biw=1280&bih=593&q=heroin&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= Vet ikke om det finnes noe man kan få tak i selv for å teste det? eller 16-åringen din. Aller først ville jeg fjernet det hvertfall og gjemt det frem til jeg kunne funnet ut hva det er. Siden det er krystallisert altså når du nevner litt som brukt sukker, syntes jeg bildene av crack og metamfetamin kan høres ut som noe som ligner. Endret 8. oktober 2010 av *Mocca*
Aelita Skrevet 8. oktober 2010 #14 Skrevet 8. oktober 2010 Trådstarter her. Herregud, heroin?? Det høres helt vilt ut for en gutt som ikke røyker, og knapt nok drikker.... :/ Er det mulig??? Uff, nå blir jeg mildt sagt sjokkert!! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men jeg må nok starte med å snakke med faren til sønnen min (vi er skilt)... :-( Du må være klar over at det ikke er sikkert at gutten din er en dopmisbruker, det kan hende han fikk dette med seg hjem fra noen for å prøve, men ikke hadde de hensikter og la det vekk. Du må i alle fall ta tak i dette nå allerede. Piper hadde et godt råd, ta dette med til politiet og de vil teste det for deg, også bidra med hjelp dersom gutten din har rotet seg bort i noe alvorlig.
Gjest Elisabeth Skrevet 8. oktober 2010 #15 Skrevet 8. oktober 2010 Trådstarter her. Herregud, heroin?? Det høres helt vilt ut for en gutt som ikke røyker, og knapt nok drikker.... :/ Er det mulig??? Kan man bruke heroin uten at vi foreldre eller andre i nær omgang med barnet merker det da? Uff, nå blir jeg mildt sagt sjokkert!! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men jeg må nok starte med å snakke med faren til sønnen min (vi er skilt)... :-( Pulveret i pakken er mye mer "grovmalt" enn det som vises på bildene i linkene. Har det noen betudning?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #16 Skrevet 8. oktober 2010 Husk at man trenger ikke å være rusmisbruker for å ha heroin oppbevart. Vil vel kanskje tro at man ville sett det om sønnen brukte heroin, eller? Men er det mye? Hvor mye gram er det snakk om? Jeg vet egentlig, men det er kanskje best å snakke med han før man går til politiet?
Green Lady Skrevet 8. oktober 2010 #17 Skrevet 8. oktober 2010 Tror nok heller det er hasj/marihuana. At en gutt på 16 år med toppkarakterer går rett på det sterkeste stoffet vi har, er meget lite sannsynlig. Hasj/marihuana er ikke mer farlig enn alkhol/røyk.
*Mocca* Skrevet 8. oktober 2010 #18 Skrevet 8. oktober 2010 Aner rett og slett ikke jeg. Men høres rart ut ja, ut ifra det du forteller om gutten din. Men ville kanskje tatt en tur på nærmeste politistasjon og hørt om de kunne fortalt hva det var og hjulpet deg hvis det viser seg å virkelig være noe...
lykkelig84 Skrevet 8. oktober 2010 #19 Skrevet 8. oktober 2010 Du ville blitt overrasket over hvor mye folk rundt en kan skjule uten at man merker noen ting..! Hvorfor tar du ikke bare en prat med gutten din? Sånt er greit å ta ansikt til ansikt, så ser du den umiddelbare reaksjonen. Om det er noe ufarlig, eller om han prøver å juge det bort..
Gjest Elisabeth Skrevet 8. oktober 2010 #20 Skrevet 8. oktober 2010 Ja,jeg mener jo også at jeg burde ha merket det om han hadde brukt dop. Vi er mye sammen, spiser middag sammen hver dag, og har et godt forhold. Det er ikke mye i posen/pakken, bittelitt bare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå