Gå til innhold

Ny vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, vet at det sikkert finnes 40 tråder om dette allerede, men siden jeg er meget eiesyk, så vil jeg ha min EGEN tråd. :kjefte:

Janei, saken er altså at jeg har et gammelt troll av en vaskemaskin, som høres ut som polarekspressen hver gang den sentrifugerer. Kattene løper og gjemmer seg, og naboene spør om ikke toget stopper snart. Så om noen har tips til en billig vaskemaskin, som ikke bråker så inn i hæææælvete, så blir jeg veldig glad!

Tenker sånn at jeg ikke trenger en Miele til 10.000, med like mange omdreininger i minuttet. Trenger en maskin som duger noen år, og ikke høres ut som et tog/helikopter/gravemaskin. Anyone?

:blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, morsomt innlegg! :) Jeg vil tro at enhver vaskemaskin produsert etter 1960 vil være bedre! ;) Men - et godt tips er å kjøpe (eller lage) vibrasjonsdempere til både gammel og ny maskin! Er ikke maskinen i vater, vil den bråke som et godstog uansett alder! Så, få maskinen i vater, og sett gummiputer under! Da ordner alt seg! Jeg lover! (snakker av erfaring!)

Skrevet

Jeg elsker Zanussi men for all del ta ikke Gram,bare problemer med min,de måtte ta den tilbake.

Skrevet

Ariston'en vi hadde før bråkte iallfall som et uvær (maskina sto på et annet rom, og vi satt i stua og følte for å holde for ørene, og måtte passe på at vi ikka vaska klær samtidig som vi skulle se noe på tv'en ;) ).

Men føyer meg på tipset lenger opp her, vater + gummiføtter demper litt av støyen :)

Hvis du har lyst på kombinert vask+tørketrommel vil jeg anbefalen denne: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-tork/vask-tork-kombinert/EWW148540/electrolux-vask-tork . Vi har den på badet og hører den såvidt i stua i samme etg når den sentrifugerer som verst :)

Skrevet

Ariston'en vi hadde før bråkte iallfall som et uvær (maskina sto på et annet rom, og vi satt i stua og følte for å holde for ørene, og måtte passe på at vi ikka vaska klær samtidig som vi skulle se noe på tv'en ;) ).

Men føyer meg på tipset lenger opp her, vater + gummiføtter demper litt av støyen :)

Hvis du har lyst på kombinert vask+tørketrommel vil jeg anbefalen denne: http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-tork/vask-tork-kombinert/EWW148540/electrolux-vask-tork . Vi har den på badet og hører den såvidt i stua i samme etg når den sentrifugerer som verst :)

Hva slags budsjett har du?

Skrevet

Hvor mye er du villig til å gi for en ny vaskemaskin?

Skrevet

Jeg har hatt Zanussi. Den første gikk i nesten 10 år og da med to unger. Nå har jeg Siemens og er fornøyd.

Anbefaler deg ikke kombimaskin, altså vask og tørk. Dårlig kapasitet og de fleste er misfornøyde. Ta en titt på tidligere tråder.

Sentrifugehastighet bestemmer du jo selv. Kjøp iallfall 1400 omdreininger. Kjøpte min maskin for 3-4 år siden og da hadde ikke alle en digital timer. Det er noe jeg setter pris på for da ser jeg hvor lang tid det er igjen på vasken.

Henger meg også på det med vatring og gummiføtter.

Skrevet

Jajaja, min far, snekkeren, har vært her med vater og SVERGER på at den står rett. Gummiføtter har jeg også prøvd (dog kjøpt på sparkjøp...), men den bråker som et uvær uansett. Den er av typen møkkabillig (indesit, tror jeg den heter, gidder ikke gå ut av senga for å sjekke), og jeg kjøpte den brukt. Haha. Seriøst.

Tror nok det er noe feil med den, for det høres ut som jeg har slengt en hel verktøykasse i maskinen, og den spyr ut masse hvitt støv!? Det kan ikke være normalt.

Ang. budsjett, så vil jeg helst ikke betale mer enn 4000. Aller helst hadde den vært gratis, men sånn funker det dessverre ikke. Men ja, max. 4000. Jobber tross alt på narvesen, og der tjener man mindre enn de på prix tilogmed.

Kombimaskin vil jeg ikke ha, siden strøm ikke er inkludert i husleia. Kombi vil si vaskemaskin og tørketrommel i en og samme maskin, yes? Dessuten har jeg et flott tørkestativ fra europris som kostet hele 99,- kroner, så da blir det for dumt å ikke bruke det.

Takk for tips, kom gjerne med flere! :jepp:

Skrevet

4000 er ikke mye for en vaskemaskin. Betalte 6000 for fire år siden og det var på budsjetthandling.

Hva med å sjekke på finn.no? Noen blir samboere eller flytter og vips så er det en relativt ny maskin til salgs. Så ny så får du med deg kvittering og det er reklamasjonsrett for 7 år fra kjøpsdato.

Jeg kjøpte mine gummiføtter på Elkjøp. Aner ikke om de er bedre eller greie nok i forhold til de du kjøpte.

Skrevet

mente reklamasjonrett på 5 år.

*tastefeil*

Skrevet

Nei, jeg vet 4000 er lite for en vaskemaskin, men jeg er fryktelig gjerrig. Og finn er dessverre ingen mulighet, siden jeg bor i gokk, og en vaskemaskin veier et tonn. Ser de har vaskemaskiner ned i 3000 på expert, så det er jo faktisk ikke umulig å komme under 4000, men om det er så lurt er jo en annen problemstilling.

Skrevet

Da har du jo gjort et valg. Undersøk hva du får for under 4000 og ta et valg ut i fra det. Enkelt og greit. :)

Skrevet

Løp å kjøp: Billig vaskemaskin

Dette er en god deal.

Skal du ha det billigere enn dette må du fram med vaskebrettet :)

Wow. Om vi bare hadde hatt elkjøp her i "byen" så. :sukk:

Skrevet

Om du bor på østlandet var frakten på rundt 300,-

Skrevet

I do not. Også er det jo greit å kjøpe lokalt, så jeg blir kvitt det gamle damplokomotivet i samme slengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...