Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig blitt veldig tørr på hendene, og sprekker opp på knokene. Skikkelig ubehagelig!

Kan dere anbefale en håndkrem som er god og skånsom mot tørre hender?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neutrogena håndkrem.

Skrevet

Helosan, eller hvis du får tak i, Chem Glove. Brukes vel helst på arbeidsplasser hvor man bruker kjemikalier, men det var helt fantastisk på mine eksemhender med sprukken hud.

Skrevet

Jeg har kjøpt en krem på apoteket som kalles den usynlige hansken. Brukte den på barn som hadde eksem på hendene. Veldig fornøyd.

Skrevet

Heia,jeg har prøvd det meste.Hater krem på hendene,derfor ser de ut deretter men da jeg fant Avene sin håndkrem var det gjort.den kunne jeg bruke,trekkker rett inn og virker kjempefort.hadde svære sår på knokene men ikke etter jeg beg med den.fåes på apoteket.

Skrevet

Spenol funker best! Billig også.

Skrevet (endret)

Weleda Sea Buckthorn Hand Cream er den eneste som fungerer på mine hender! Og de sprekker til blods uten denne!! (Lukter "litt" appelsin, bare vær obs på det)

Endret av Jade
Skrevet

weleda inneholder dessverre alkohol som tørrer ut....har hatt lyst til å kjøpe produktene, men de har både det og limonene/andre stoffer jeg har skjønt ikke er så bra.

har hørt om den "glove-cream" som nevnes her.

jeg har ikke funnet den perfekte krem enda, repsonderte veldig bra på neutrogena som ung, men ikke nå lengre.

jeg blir verre av perfymerte kremer, så jeg har endt opp med å kjøpe uparfymert nattkrem for veldig tørr hud.

når de er som tørrest tar jeg en haug av dette, blander med masse olje(mandel eks) og tar hansker utenpå som jeg har kjøpt på apoteket.

disse sover jeg med om natten, og da blør det iallefall ikke:)

spenol virker ikke på meg.

Gjest Vanndråpe
Skrevet

Hamp-kremen fra BodyShop. Lukter litt rart, men den er veldig god å bruke om natta :jepp:

Skrevet

Den som funker best på meg er Rich Care Canola oil & Q10, kjøpes på apoteket.

Skrevet

Karbamidkrem (10%) fra PharmaCare er det eneste som fungerer for meg. Jeg har VELDIG tørr hud over hele kroppen, smører meg med denne over hele etter at jeg har dusjet. Apotekene selger denne, det er en hvit tube med blå skrift.

Skrevet

Jeg leste et tips i et ukeblad en gang. Har aldri prøvd det selv, men kan jo kanskje være verdt å prøve.

Smør hendene med matolje rett før sengetid, og sov med bomullshansker. Da får oljen trekke inn i huden i løpet av natten og man har myke og fine hender om morgenen. Siden hanskene er bomull blir det ikke klamt.

Som sagt har jeg ikke prøvd det selv, så vet ikke om det faktisk funker.

Skrevet

Avene fra apoteket og Hemp fra Body shop er mine favoritter

Skrevet

Den som funker best på meg er Rich Care Canola oil & Q10, kjøpes på apoteket.

Denne legger seg bare på utsiden av huden som en slags hinne, og fungerer dårlig, bortkastede penger.

Kjøp heller spenol, fås på Kiwi for en slik og ingenting og fungerer mye bedre.

Skrevet

Spenol inneholder store mengder parafinnum liquidium, (mineral-olje) Mineralolje blir bl.a også brukt til bilmotorer og symaskiner. Oljen legger seg som en hinne på huden, blokkerer opptil 60 % av hudens porer og forsømmer hudens naturlige fettproduksjon.

Skrevet

hemp håndkrem ra body shop er het fantastisk :D lukter ikke kjempegodt da men det er jo ikke så farlig..

Skrevet

uansett hvilken håndkrem du velger bør du vurdere en hånd/fot-maske, anbefaler gjerne en fra TL Design som er kjempebra, og jevnlige parafinvoksbehandliger.

lykke til!

Skrevet

Denne legger seg bare på utsiden av huden som en slags hinne, og fungerer dårlig, bortkastede penger.

Kjøp heller spenol, fås på Kiwi for en slik og ingenting og fungerer mye bedre.

Den funker på meg ;)

Skrevet

Har brukt altfor lite håndkremer opp gjennom årene, nettopp fordi jeg ikke har funnet noen jeg trives med.

Bruker nå Shea Butter Hand Creme fra L´Occitane. Fantastisk krem!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Henger meg på hemp fra bodyshop jeg også. Fantastisk håndkrem for tørre hender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...