lilletuss87 Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 jeg har nå tatt inn mitt oliventre, og to porsonsblomster som jeg har i hver sin krukke. så har jeg en rose som jeg har i en krukke ute, som jeg ikke har fått rota meg til å ta inn ennå, men må nok gjøre det i helga da det begynner å bli litt kjølig.. også har jeg en tåre som jeg har tatt inn, som står på samme sted. jeg tenkte å oppbevare de i ett rom vi har i huset som er mellom 10 - 15 grader om vinteren, litt avhenging av hvor kaldt det er ute, og om jeg har lufteventilen åpen eller lukket det jeg lurer på er hvor mye jeg skal vanne disse plantene i vinter.. jeg har hørt at oliventreet ikke skal ha mye vann, så holder det å vanne den godt 1 gang i uka eller sjeldnere? hver 14 dag kanskje? de andre plantene skal vel ha litt vann sånn innemellom kan jeg tenke meg. stemmer det? 1 gang i uka eller no sånt kanskje? og beskjæring av oliventreet og rosen skal vel skje på våren? håper at noen kan hjelpe meg
hufsa! Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Heia,ang.roser skal du kun klippe av klasene der rosene er døde,klippe de til våren når de får nye skudd.ang.vanning av detta vil jeg tro ganske sjeldent.kjenn på de innimellom og tørre de er.vet ei venninde av meg har flere oliventre ho tar inn og tror ikke det blir vannet noe særlig ofte.kommer jo ann på tempratur og hvilken jord de forsjellige har, så ingen regel men jeg ville kjent på de en gang i mnd.godt nedi jorda åssen det står til,og er de ganske tørre så gi de en skvett.Skal sette et rosetre på stamme vekk nå, men mitt må stå kaldt, så tviler på det trenger mye vann.For dekke det til å håpe det overlever vinteren ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå