Avalon Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Hei! Jeg var på en date forrige helg med en fyr jeg traff gjennom ei venninne. Traff han bare såvidt en gang før den daten. Han er veldig sjenert, og det er jeg også. Nå skal vi på date igjen imorgen, og lurte på om noen har noen tips for å "lette" litt om dere skjønner, få han til å si litt mer Vi kjenner jo hverandre ikke så godt, og når begge er sjenerte, blir det ofte litt "ja.... fint være idag". Jeg har aldri vært borti en fyr som er så sjenert før. Jeg selv klarer å legge bort den blygheten når jeg føler jeg kjenner personen litt, så tror det vil gå bedre for meg imorgen kveld. Men, tenker litt på om han kanskje fremdeles er veldig sjenert. Så får vi se da hvordan dette går til slutt. Har tenkt å gi det en sjanse og se om det kan bli noe eller ikke Man vet ikke før man prøver!
Gjest brutal_mann Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Hva jobber du med hvilken utdannelse har du hvorfor den utdannelsen og jobben hva er dine fremtidsdrømmer har du bodd i enne byene hele livet ser du mye fil hva er favorittfilmen din leser du bøker hvorfor hvorfor ikke etc... Klarer han ikke å være med på en samtale da er det bare til å blir veeeeldig trøtt og gå hjem.
Avalon Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2010 Hva jobber du med hvilken utdannelse har du hvorfor den utdannelsen og jobben hva er dine fremtidsdrømmer har du bodd i enne byene hele livet ser du mye fil hva er favorittfilmen din leser du bøker hvorfor hvorfor ikke etc... Klarer han ikke å være med på en samtale da er det bare til å blir veeeeldig trøtt og gå hjem. De spørsmålene der var vi gjennom på den første daten...
MonThe Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 - snakke om felles venner, hvordan dere møttes etc. Hva dere liker å gjøre på fritiden. Fortell det morsomste du har opplevd / det mest spennende. Den beste konserten. Den beste ferien. Ta et gass vin eller to, det løsner ofte litt på tungebåndet
MissStiles Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg kjenner igjen den følelsen hva å ikke vite hva man skal snakke om når den andre personen er litt mer sjenert enn en selv. Men snakk om hva som har skjedd siden dere traff hverandre sist, spør om familien hans, om han liker å reise (favorittreisemål), finn hva han vil av alt mulig.
Gjest brutal_mann Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 De spørsmålene der var vi gjennom på den første daten... Da er seksuelle preferanser neste steg. Hvis ikke er det bortkastet tid.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Lettere å holde i gang en prat dersom man gjør noe sammen, f.eks. går en tur, bowler, kino (prate om filmen etterpå)
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Kino er pinlig og et dumt forslag. Da blir man jo ikke kjent. Dessuten, skal man liksom leke filmanmelder etterpå da? Er vel ikke så mye å si om filmer annet enn; Den var bra/dårlig, liker han skuespilleren etc. 2 timer waste spør du meg. Gå en tur. Da får man frisk luft, man kan kommentere ting man ser, folk man ser, pluss at det ikke blir weird om man er stille litt, for da gjør man jo uansett noe aktivt. Man kan jo også dra på byen sammen, perfekt for å bli kjent. I starten av et forhold er det ikke nødvendigvis den dype praten som er viktigs, men det å bli komfortabel rundt hverandre. Slik får man også kjent på "feelingen/vibben" man får av vedkommende. Møt hverandre over en pils eller et glass vin, stikk så på en konsert eller dj/klubb aften. Eller hva med et standup show? Deretter drikker man seg ganske full (ikke overdrevent) koser seg, danser litt, sover over, uten nødvendigvis sex, og så spiser man en god frokost sammen. Deretter går man hver for seg en dag eller to. Det er nøkkelen for et potensielt forhold.
Aelita Skrevet 10. oktober 2010 #10 Skrevet 10. oktober 2010 Ja, jeg er enig i at kino er noe en kan ta noen dater senere.. Når man kan bruke de 2 timene på å skape fysisk kontakt som å holde hender og lene hodet på skuldra hans
Gjest Thefainter Skrevet 10. oktober 2010 #11 Skrevet 10. oktober 2010 Støtter tipset om å gå tur. Går man tur i en by så er det MYE man kan kommentere og snakke om. Og så kan man finne et koselig sted å spise etterpå
Avalon Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2010 Hehehehe, takk for alle tips men date nr 2 er overstått for ganske mange timer siden nå
Gjest brutal_mann Skrevet 10. oktober 2010 #13 Skrevet 10. oktober 2010 Da lurer jo alle på hva som skjedde!
MissStiles Skrevet 10. oktober 2010 #14 Skrevet 10. oktober 2010 Hehehehe, takk for alle tips men date nr 2 er overstått for ganske mange timer siden nå Ja, gikk det bedre å snakke sammen denne gangen?
Avalon Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #15 Skrevet 10. oktober 2010 Ja, gikk det bedre å snakke sammen denne gangen? Jada, praten gikk mye lettere denne gangen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå