AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg er forelsket i en, jeg har bestemt meg for å fortelle han det neste gang jeg møter han, blir etter planen en gang nå i oktober, da skal jeg nemlig reise til hjemstedet hans. Sist jeg traff han sa jeg ikke noe, men har bestemt meg for at jeg skal si det neste gang. Vet egentlig ikke om jeg bør, siden han er forelsket i en annen dame, hun sa først at det ikke kom til å bli noe, men har senere sagt det KANSKJE kan bli noe, men da har hun noen krav til han, som han har sagt at han går med på. Hvordan situasjonen på dette er nå vet jeg ikke, da det bare er når han har drukket alkohol at han har snakket om henne. Jeg har tredd et hårstå gjennom hullet på et kronestykke (pendel) og spurt litt spørsmål, bl.a om jeg bør si til han at jeg er forelsket i han, fikk ja. Om det er stor sjangs for at det blir meg og han? Ja. Om det er stor sjangs for at det blir han og henne? Nei. Om det er en liten sjangs for at det blir han og henne? Der vekslet det mellom nei og ja. Jeg har bedd til Gud noen kvelder innimellom at hvis jeg bør si et til han, så skal jeg drømme om han i natt, og huske det når jeg våkner morgenen etter. Men morgenen etter har jeg aldri husket hva jeg har drømt. Så tok jeg en vri en kveld og ba om at jeg skulle drømme om han minst en natt i løpet av de fire neste nettene, første natta husker jeg ikke hva jeg drømte, de tre neste nettene var han med i drømmene, han var mest med i drømmene den siste natten. Er dette virkelig et tegn på at jeg bør si det til han, eller kan det bare være tilfeldig at jeg drømte om han. Jeg ba også om at om jeg bør la være å si det til han, så skal jeg drømme om noe helt annet som ikke har med han å gjøre. Hva mer kan jeg be til Gud om for å få tegn til om jeg bør eller ikke bør si det til han? Jeg blir skikkelig irritert om det viser seg at jeg ikke burde sagt det etter at jeg har sagt det. Jeg spurde også pendelen om: Blir det rett av meg å si til han at jeg er forelsket i han? Fikk ja. Spurde også om det blir feil av meg å si det, fikk nei. Så jeg blir sint om det viser seg å bli feil. Jeg tror på Gud, men jeg er ikke overbevist om at han finnes, jeg har bedd om mye som han ikke har gjort noe med, så om han virkelig finnes er det på tide at han virkelig viser det til meg nå. For jeg vil ha HAN jeg er forelsket! Det blir jo aldri slik jeg ber til Gud om at jeg vil det skal bli, så nå er det på høy tid at han viser at han finnes. Blir så irritert av at jeg ber om de samme tingene gang på gang uten at han gjør de endringene jeg vil ha.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Det du driver med vil jeg klassifisere som spiritisme. Du kommer ikke lettere i kontakt med Gud ved å bruke en pendel, snarere tvert imot.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Det du driver med vil jeg klassifisere som spiritisme. Du kommer ikke lettere i kontakt med Gud ved å bruke en pendel, snarere tvert imot. Kanskje dumt av meg å ta med det med pendel. Men men... Det jeg lurer på er om det virkelig er et tegn fra Gud at jeg bør si det til han siden jeg drømte om han 3 av de 4 nettene jeg ba om at jeg skulle drømme om han minst den ene natten. Når jeg ber, gjør jeg det når jeg legger meg. Pendel gjør jeg på dagtid når jeg får lysst å spørre om noe. Men har noen ideer om hva jeg kan be Gud om for å få tegn på om jeg bør si det eller ikke bør si det? Jeg kommer til å si det til han uansett, for vet jo ikke om jeg virkelig kan stole på tegnene fra Gud, liksom. Hilsen Ts.
Mann 42 Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg vil heller karakterisere det TS sier at h*n driver med, som tåpelig selvhenføring. Du bør heller ta deg litt sammen, bestemme deg for hvor viktig denne fyren er for deg, og SI det til ham. Å fjase rundt med pendler og drømmetyding, blir i overkant tåpelig og tafatt. Du skal ikke lete etter noe tegn fra Gud eller drømmene dine, du skal tenke etter og kjenne etter hva dette betyr for deg, og så skal du ta konsekvensen av det, og gjøre dine følelser kjent. Eller ikke. Men hvis det er denne mannen du føler at du skal ha, så går du til ham og sier det som det er. Har han en annen, så får du takle det. Men hvis du sitter på gjerdet og pendler for lenge, så FÅR han en annen, før du får fingeren ut. Sånn fungerer denne verden: Om det er noe du vil ha fra et annet menneske, så nytter det ikke med subtile hint eller psykiske impulser. Gå dit og SI det. Det er, når alt kommer til alt, den eneste sikre måten å kommunisere sine ønsker til andre. Egentlig tror jeg dette handler mest om din redsel for å bli avvist.
Gjest Eventyr3 Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Ja, er nok lurest å stole på seg selv og ikke gud ja. Fortell det.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Ja, som sagt, jeg skal fortelle det til han når jeg treffer han igjen litt senere i oktober. Jeg kan jo også fortelle han i telefon at jeg er forelsket i han, men jeg vil heller ta det når vi treffes. Skulle det av en eller annen grunn bli til at jeg ikke får møtt han, så får jeg bare ta det på telefon, etter at jeg har vært der. For han er det bare en drømmedame, og det er henne han er forelsket i. Han vil alltid elske henne, sier han. Men siden han sier det bare er kanskje det kan bli noe, så tar jeg sjangsen på å si det til han. Blir spennende dette. Gleder meg til å fortelle, men er også veldig nervøs for å fortelle det, jeg vet jo ikke hvordan han kommer til å ta det. Å be til Gud om at han må ta det pent og at vi kommer til å være venner om det ikke skulle bli noe, kommer jeg til å gjøre flere ganger. Og jeg komer til å prøve å finne på noen tegn Gud kan gi meg om jeg bør fortelle han det. Jeg er ute etter for å se om Gud for en gangs skyld kan gjøre noe som jeg ber om. Det er da ikke tåpelig om jeg ber til Gud om dette, eller spør pendel. Pendel stemmer av og til, av og til ikke, jeg stoler ikke 100% på pendel. Jeg har lysst å finne ut om Gud virkelig finnes, så derfor vil jeg prøve å komme på noen tegn å be Gud vise meg. Så ser jeg jo om tegnene stemmer eller ikke etter at jeg har fortalt han at jeg er forelsket i han. hilsen Ts.
KR-øst Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Kanskje dumt av meg å ta med det med pendel. Men men... Det jeg lurer på er om det virkelig er et tegn fra Gud at jeg bør si det til han siden jeg drømte om han 3 av de 4 nettene jeg ba om at jeg skulle drømme om han minst den ene natten. Når jeg ber, gjør jeg det når jeg legger meg. Pendel gjør jeg på dagtid når jeg får lysst å spørre om noe. Men har noen ideer om hva jeg kan be Gud om for å få tegn på om jeg bør si det eller ikke bør si det? Jeg kommer til å si det til han uansett, for vet jo ikke om jeg virkelig kan stole på tegnene fra Gud, liksom. Hilsen Ts. Jeg tror nok at Gud vil overlate denne kjærlighetshistoria til deg selv og han du har forelsket deg i. Det ville heller ikke være sikkert at du ble enig med Gud om han skulle bestemme.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Kan noen svare på det jeg spør om? Jeg ba jo til Gud om at hvis jeg bør fortelle han at jeg er forelsket i han skal jeg drømme om han minst en av de fire kommende nettene. Jeg drømte om han tre av de nettene, den første natten husker jeg ikke hva jeg drømte om. Så kan dette være et tegn på at Gud virkelig finnes? Den femte natten drømte jeg ikke om han. Ikke om noe som har med han å gjøre en gang. Så jeg lurer litt på om det faktisk kan være Gud som ordnet at jeg drømte om han. Men kan det også være tilfeldigheter. Hva tror dere? Ellers tror jeg det er bestemt for lenge siden om det skal bli meg og han eller ikke. Jeg er lei av å aldri få de jeg forelsker meg i. Jeg håper bare så inderlig at jeg får han jeg er forelsket i nå. Vi har så utrolig mange hobbyer til felles. Det er han jeg er forelsket i nå, jeg har mest til felles med av de jeg har vært forelsket i. Så er han en slik type som jeg alltid har drømt om å bli sammen med. hilsen Ts.
Snop Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg synes det er veldig vanskelig å svare direkte ja eller nei på spørsmålet, men jeg kan fortelle deg at pendel er noe man bruker innen spiritisme så der kommer pendelen til å bevege seg uansett. Gud kan kommunisere med oss gjennom drømmer, det ser vi både i bibelen, og jeg har opplevd det selv utallige ganger. Dette ble et veldig generelt svar, men min opplevelse er i hvert fall at jeg merker det svært godt selv når drømmer er fra Gud. Det er vanskelig å forklare, men det er som regel lite rom for tvil hos meg. Drømmene er som regel ikke som alle andre drømmer, og har en helt annen "stemning". Forøvrig funker hjernen også sånn at man kan noen ganger bestemme seg for hva man skal drømme. For eksempel bestemte jeg meg en kveld når jeg var liten for at "i natt skal jeg drømme at jeg treffer noen og forteller dem at det bare er en drøm og at de ikke er ekte", og akkurat det gjorde jeg. For å nevne noe. Sånn ellers blander Gud seg irriterende lite inn i kjærlighetslivene våre når det kommer til slike valg Jeg var frustrert i lang tid over det samme, og svaret jeg etter hvert fikk ble at det hadde ikke noe å si om vi velger den ene eller den andre, så lenge vi tar Gud med inn i forholdet/ikke-forholdet Dette ble kanskje litt teit om du ikke er sikker på om du tror i utgangspunktet... men "be og du skal få, bank på og det skal bli lukket opp for deg" står det vel i bibelen. Og det gjelder for deg, om ikke akkurat i kjærlighetsspørsmål, der må vi som regel gå etter magefølelsen, tror jeg! jeg heier på deg (det gjør Gud også, hehe)
Midgard Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 Det ville heller ikke være sikkert at du ble enig med Gud om han skulle bestemme. And welcome to Hell !! Ikke "enig" med gud, det er jo som å be om nakkeskudd. Tørr DU gå i mot guden din ?
Snop Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 And welcome to Hell !! Ikke "enig" med gud, det er jo som å be om nakkeskudd. Tørr DU gå i mot guden din ? Det handler ikke om å få "nakkeskudd" fordi vi er uenige. Det har seg bare sånn at på samme måte som foreldre stort sett vet bedre enn 4-åringen sin, vet Gud bedre enn oss. Det er ikke for å være fæl at foreldre ber oss om å ta på den teite, ubehagelige luen når vi skal ut i kulden, det er for at vi skal unngå å bli syke. Eller om en 4-åring gråter og synes pappa er grusomt urettferdig for at han ikke får spise fem iskremer på rad..... jeg tror du skjønner poenget mitt.
Cata Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg tror nok ikke Gud har så mye med drømmene dine å gjøre, det er vel heller hjernen din som må få utløp for tankene dine om denne karen du er forelsket i og det gjør den greit i drømme. Følg din egen magefølelse og ikke tenk så mye på hva eventuelle krefter utenfor deg selv mener.
Raviella Skrevet 9. oktober 2010 #14 Skrevet 9. oktober 2010 men kjære deg.. hvis du var så intressert i dette med Gud så hadde du kanskje visst at han har gitt oss fri vilje. han kan ikke gjøre noe som helst med hverken dine eller denne fyren du er så forelska i, sine følelser. Om du så flytter inn i kirka og ber dagen lang, så kan ikke Gud få denne fyren forelska i deg hvis han ikke er det allerede. Og jeg tror Gud har annet å drive med enn å opptre vagt i noen drømmer for å overbevise deg om at han finnes.Lær deg heller å stole på at Gud vil deg det beste, selv om du ikke får det som du vil til en hver tid. Det finnes nok en litt større plan i det hele ,enn akkurat det du klarer å se nå, husk, kjærlighet gjør blind! Og livet hadde jammen vært greit hvis vi bare kunne be til Gud, og få alt vi ville ha! Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal drive å spørre pendler og Gud og drømmer og jeg vet ikke hva, når du faktisk har fått et svar fra han det gjelder. Han er forelsket i en annen! Hvis det hjelper å få et avslag rett i fleisen så skal du bare fortelle han hva du føler. Og nei, jeg tror ikke det med drømmene dine er et tegn fra Gud. Det er helt naturlig at du drømmer om en du tenker mye på, og om du husker hva du har drømt eller ikke, kommer jo ann på om du har sovet tungt eller lett..
Piper Skrevet 9. oktober 2010 #15 Skrevet 9. oktober 2010 Du vil at Gud skal være der for dine egoistiske grunner, og først når Gud oppfyller dine egoistiske ting vil du tro på at Gud finnes? Om nå Gud finnes, tviler jeg på at Gud bruker tid på om du skal fortelle en at du er forelsket i han eller ikke. Får være måte på, med tanke på all den elendigheten vi har i verden. kanskje du heller skulle be Gud fikse opp i blant annet sulten i verden, overgrepene på barna, krigene som foregår, menneskene som blir drept av ulike årsaker osv. kanskje Gud kunne bruke kreftene sine på den måten, og vist verden at Gud fantes ved å ordne opp i slike ting i stedet.
Snop Skrevet 9. oktober 2010 #16 Skrevet 9. oktober 2010 Og jeg tror Gud har annet å drive med enn å opptre vagt i noen drømmer for å overbevise deg om at han finnes. Jeg skjønner hva du egentlig vil fram til, men følte bare for å understreke at selv de mest trivielle småting i livene våre er av Guds største interesse Fra matteus i bibelen: "Selges ikke to spurver for en skilling? Og ikke én av dem faller til jorden uten at deres Far er der. Ja, hvert hårstrå dere har på hodet, er talt. Så vær ikke redde! Dere er mer verd enn mange spurver." Herlig?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #17 Skrevet 10. oktober 2010 Selv om jeg tenker på han hele tiden er det sjelden jeg drømmer om han. De gangene jeg har drømt om han er de gangene jeg har bedd til Gud om det. Jeg har bedd om kan jeg ikke bare få lov å drømme om han i natt, mange ganger etter jeg ble forelsket i han, uten å huske hva jeg har drømt, men har ofte drømt om han natten etter da. Jeg har bestemt meg også flere ganger om at jeg skal drømme om han, uten å gjøre det. Denne gangen som jeg ba om å drømme om han minst en av de fire kommene nettene drømte jeg jo om han 3 av de (den første natten husker jeg som sagt ikke hva jeg drømte om). Om det har med om man sover lett eller tungt om man husker drømmene vet nå ikke jeg. Jeg sover nemlig alltid tungt. En venninne av meg sover alltid lett, hun våkner jo kjempelett. Av og til husker hun drømmene sine, av og til ikke, de gjør vel alle uavhengig av om man sover lett eller tungt, tror nå jeg. Jeg vet han er forelsket i en annen, men som sagt har hun sagt at det bare er KANSKJE. Derfor har jeg bestemt meg for å si det til han, for da vet jo han at jeg er interresert om han vil se om det kunne blitt oss to, om hun sier nei. Når jeg har snakket med han når han har drukket alkohol, det er da han har snakket om henne, og han har spurt meg om jeg er forelsket i noen, ja, har jeg sagt, men jeg har ikke sagt i hvem til han, selv om han har spurt. Jeg velger å tro at det at jeg drømte om han 3 av de 4 nettene er tegn fra Gud jeg, (men kan jo egentlig ikke vite). Nettene etter de 4 nettene har jeg ikke drømt om han i det hele tatt. Men jeg har bedt om flere tegn nå, bl.a at noen skal ta kontakt med meg på mail, telefon eller sms som jeg blir litt overrasket av å høre fra, eller se eller finne noe jeg sjelden eller aldri har sett og at jeg skal komme tidsnok minst 3 av 5 ganger på jobb i uken som kommer. + jeg kommer til å be igjen etterhvert om at jeg skal drømme om han minst 1 av 4 netter. Om minst 3 av tegnene jeg ber om kommer skal tvilen min bli litt mindre, men da bør Gud se til at det faktisk viser seg å være bra at jeg forteller han det. På facebook har han bla ført om at han ser etter dating, forhold, vennskap ++++. Så kan jo være han blir åpen for å kanskje prøve noen andre om han blir fortalt fra noen andre at de er forelsket i han. Ikke godt å vite. Kjærlighet gjør blind heter det ja, men jeg er IKKE blind. Hører stadig vekk om at en må følge magefølelsen, men hvordan kjenne hva magefølelsen sier da? Jeg merker nå ikke om det er noe som sier til meg at jeg bør slik å slik. Så dette meed magefølelse har jeg aldri skjønt. Jeg gjør heller det jeg bestemmer meg for. Jeg er skikkelig nervøs for å fortelle han at jeg er forelsket i han, men slikt er jeg jo alltid veldig nervøs for. hilsen Ts.
Snop Skrevet 10. oktober 2010 #18 Skrevet 10. oktober 2010 Kjære deg... gjør det du vil, tro det du vil, men ikke tenk at det er Gud sin feil dersom du bestemmer deg for å si det og han ikke forelsker seg tilbake i deg. Noen ganger får man de man elsker, noen ganger ikke, det er bare en naturlig del av livet, og Gud kan ikke tvinge noen til å bli forelsket i noen. Bare ha det bak øret, og vit samtidig at tegn eller ikke, Han følger med og krysser like mye fingre og tær som du gjør om at du skal være lykkelig
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #19 Skrevet 10. oktober 2010 Hvis jeg var forelsket i en gutt som var forelsket i en annen jente hadde jeg holdt meg langt vekk og prøvd å glemme han! Men jeg var derimot betatt av en gutt for noen år siden, som virket litt nysgjerrig på en annen jente... Jeg kastet ikke bort noe tid da, og sa hva jeg følte ganske fort. Det viste seg at han ikke var interessert i den andre jenta, og han ble min etterhvert!
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #20 Skrevet 10. oktober 2010 kanskje du heller skulle be Gud fikse opp i blant annet sulten i verden, overgrepene på barna, krigene som foregår, menneskene som blir drept av ulike årsaker osv. kanskje Gud kunne bruke kreftene sine på den måten, og vist verden at Gud fantes ved å ordne opp i slike ting i stedet. Gud må vel kunne å prioritere riktig av seg selv. Han er jo Gud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå