Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Det er en dame der jeg jobber som jeg fornemmer har begynt å kastet blikket sitt på meg. Hun ble skilt for ca et år siden. Jeg er singel og et hakk høyere oppe i systemet enn henne. Jeg er ikke hennes sjef, men i lederteamet over henne. Hun er ikke noen for meg, men jeg har de siste to ukene fått et stadig klarere inntrykk av at hun har fattet interesse for meg. Jeg har ikke lyst at det skal bli noe styr. Jeg ønsker bare på mest umerkbare måte å få henne på andre tanker. Noen som har forslag på hvordan jeg skal gripe dette ann. Jeg kan til en viss grad ungå henne, men ikke i det store og hele.
Optimist40 Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Det er en dame der jeg jobber som jeg fornemmer har begynt å kastet blikket sitt på meg. Hun ble skilt for ca et år siden. Jeg er singel og et hakk høyere oppe i systemet enn henne. Jeg er ikke hennes sjef, men i lederteamet over henne. Hun er ikke noen for meg, men jeg har de siste to ukene fått et stadig klarere inntrykk av at hun har fattet interesse for meg. Jeg har ikke lyst at det skal bli noe styr. Jeg ønsker bare på mest umerkbare måte å få henne på andre tanker. Noen som har forslag på hvordan jeg skal gripe dette ann. Jeg kan til en viss grad ungå henne, men ikke i det store og hele. Opptre som normalt, ikke mer eller mindre. Ikke oppmuntre henne på noen måte, og hold en lav profil. Forhåpentligvis forstår hun at du ikke er interressert, holder seg på avstand og det går over om det ikke får næring. Først når hun inviterer deg ut eller lignende kan du adressere det. Vil bare føre til en pinlig steming om du tar det opp når du bare tror hun er interressert, hun vil benekte antagelig og føle seg ille berørt. Er sårt når man liker noen som ikke liker en tilbake. lykke til
Gjest gjest Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Opptre som normalt, ikke mer eller mindre. Ikke oppmuntre henne på noen måte, og hold en lav profil. Forhåpentligvis forstår hun at du ikke er interressert, holder seg på avstand og det går over om det ikke får næring. Først når hun inviterer deg ut eller lignende kan du adressere det. Vil bare føre til en pinlig steming om du tar det opp når du bare tror hun er interressert, hun vil benekte antagelig og føle seg ille berørt. Er sårt når man liker noen som ikke liker en tilbake. lykke til Problemet mitt er at å "opptre normalt" for meg er å være imøtekommende, kontaktsøkende og oppmuntrende. En av de viktigste oppgavene mine på jobb er å være inspirator. Neeei. Jeg får prøve å finne en eller annen måte å holde en lav profil på. Jeg tror det blir vanskelig uten at en eller flere rundt meg oppfatter hva som skjer. Har alt for mange sosialt inteligente folk rundt meg.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Problemet mitt er at å "opptre normalt" for meg er å være imøtekommende, kontaktsøkende og oppmuntrende. En av de viktigste oppgavene mine på jobb er å være inspirator. Neeei. Jeg får prøve å finne en eller annen måte å holde en lav profil på. Jeg tror det blir vanskelig uten at en eller flere rundt meg oppfatter hva som skjer. Har alt for mange sosialt inteligente folk rundt meg. Så kul jobb det virker som du har, hva legger du i sosial intelligens?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Det er en dame der jeg jobber som jeg fornemmer har begynt å kastet blikket sitt på meg. Hun ble skilt for ca et år siden. Jeg er singel og et hakk høyere oppe i systemet enn henne. Jeg er ikke hennes sjef, men i lederteamet over henne. Hun er ikke noen for meg, men jeg har de siste to ukene fått et stadig klarere inntrykk av at hun har fattet interesse for meg. Jeg har ikke lyst at det skal bli noe styr. Jeg ønsker bare på mest umerkbare måte å få henne på andre tanker. Noen som har forslag på hvordan jeg skal gripe dette ann. Jeg kan til en viss grad ungå henne, men ikke i det store og hele. Du er i lederteamet og vet ikke hvordan det er å bare faktisk si nei om hun skulle foreslå noe? Eller tror du hun vil gå ytterligere til verks - kidnappe deg og binde deg fast til sengen hennes?? Eller skrike høyt om du svarer nei?? Og du har ikke oppfordret henne? Det virker nesten slik!
Gjest Jente 82 Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Du virker hvertfall ganske selvsikker, og det kan jo være sjarmerende i seg selv. Ta det hele som et komplement, at hun ser på deg og syns du er flott er jo gøy for deg. Og antagelig ikke mer enn en uskyldig fantasi for henne. Det er min erfaring at menn kanskje legger litt for mye i sånne ting.Ha det litt gøy i livet ditt!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Du vet jo ikke om hun er interessert i deg, dette er noe du tror. Jeg har også fått den fornemmelsen noen ganger, men aldri sett noe problem med det. Hvis gutter på jobber prøver å flørte med meg og jeg skjønner at de er interessert pleier jeg bare å være høfflig tilbake, men absolutt ikke flørtende. Det går fint ann å smile og si hei og gå raskt videre. Bare unngå å være fysisk med henne og vær heller litt tilbakelent. Du er en idiot hvis du tar opp dette med henne uten at hun tar det opp først.
I Grosny Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Gi henne akkurat så mye inspirasjon og oppmerksomhet som alle de andre. Hun er en av folka dine.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #9 Skrevet 9. oktober 2010 En kort slengkommentar i en passende setting om at du er opptatt på annet hold bør gjøre susen. Og du trenger ikke forestille at du er alvorlig opptatt engang, bare at du har fingrene fulle i damer.
Gjest norah Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 Problemet mitt er at å "opptre normalt" for meg er å være imøtekommende, kontaktsøkende og oppmuntrende. En av de viktigste oppgavene mine på jobb er å være inspirator. Neeei. Jeg får prøve å finne en eller annen måte å holde en lav profil på. Jeg tror det blir vanskelig uten at en eller flere rundt meg oppfatter hva som skjer. Har alt for mange sosialt inteligente folk rundt meg. først av alt synes jeg faktisk du skal ta det som et kompliment. hun er nok bare litt betatt uten å legge mer i det - og da tenker man ikke så mye over oppførselen. det går fint an å være inspirator på en profesjonell måte. pass på at du holder deg til fagbegreper - innenfor hva enn dere jobber med - og spar deg den "personlige" inspirasjonen. hold deg utelukkende til faglig prat, og snakk alltid i "vi" form. "det er viktig at vi i organisasjonen gjør slik og slik" istedetfor å gå direkte på henne...... og så kan du jo ved slutten av arbeidsdagen ta en hvit løgn om at du er på vei et sted med ei "god venninne", eller lat som om du får en litt søt melding av noen uten å gå videre inn på detaljer. siden du er så inspirerende klarer du helt sikert å fake litt roser i kinnene nå denne imaginære sms`en kommer
Gjest gjest Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 Så kul jobb det virker som du har, hva legger du i sosial intelligens? De rundt meg har en stor evne til å sette seg inn i og forstå hvordan de rundt dem føler, hvilken motivasjon de rundt dem har for sine handlinger og følelser. De har en dyptgående empati i ordets rette forstand.
Gjest gjest Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 Du er i lederteamet og vet ikke hvordan det er å bare faktisk si nei om hun skulle foreslå noe? Eller tror du hun vil gå ytterligere til verks - kidnappe deg og binde deg fast til sengen hennes?? Eller skrike høyt om du svarer nei?? Og du har ikke oppfordret henne? Det virker nesten slik! Jeg hadde vel egentlig tenkt å få til å avlede situasjonen så tidlig og omsorgsfult at jeg ikke trenger å komme i en situasjon hvor avvisning er nødvendig. Det vil være hyggeligere og bedre for henne å rette oppmerksomheten sin mot en som er interessert tilbake. Det vil også være mer ok for meg å slippe å måtte sette henne i en ukomfortabel situasjon.
Gjest norah Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 De rundt meg har en stor evne til å sette seg inn i og forstå hvordan de rundt dem føler, hvilken motivasjon de rundt dem har for sine handlinger og følelser. De har en dyptgående empati i ordets rette forstand. gjettelek og avsporing: jeg tipper organisasjonspsykologer/utviklere...eller.....nei! reklamebyrå! teamet er eksperter på å skjønne hva mennesker føler/vil ha/tror de trenger - og du er kreativ leder.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #14 Skrevet 9. oktober 2010 De rundt meg har en stor evne til å sette seg inn i og forstå hvordan de rundt dem føler, hvilken motivasjon de rundt dem har for sine handlinger og følelser. De har en dyptgående empati i ordets rette forstand. Jeg er veldig interessert i det temaet, håper derfor på at du svarer meg. Arbeider selv med mennesker, også i den grad at jeg bevisst er med på å lære mennesker empati. Jeg ser det fungerer, men enkelte mener at man kun kan lære empati opp til seks årsalder og etter dette er det ikke håp, andre mener igjen at dette er noe som er medfødt osv, mange ulike diskusjoner på dette. Ved hjelp av gitte opplysninger kan jeg fort lese mennesker og se hva de trenger, trenger ikke alltid opplysninger en gang.
Gjest gjest Skrevet 9. oktober 2010 #15 Skrevet 9. oktober 2010 Du virker hvertfall ganske selvsikker, og det kan jo være sjarmerende i seg selv. Ta det hele som et komplement, at hun ser på deg og syns du er flott er jo gøy for deg. Og antagelig ikke mer enn en uskyldig fantasi for henne. Det er min erfaring at menn kanskje legger litt for mye i sånne ting.Ha det litt gøy i livet ditt! Jeg tar stort sett altid interesse fra kvinner som et komplement og jeg har ikke problemer med det i denne situasjonen heller. Det er mulig jeg framstår som litt blærete om jeg sier at jeg vet når jeg har rett om slikt, men jeg har en jobb hvor jeg bruker mye tid på å tolke mennesker. Jeg er godt trent på det og jeg har naturlige anlegg på å forstå mennesker. Jeg er kjent med det du nevner om menns evne til å overvurdere en kvinnes interesse. Det stemmer ofte det, men det er ikke det som er situasjonen i mitt tilfelle.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #16 Skrevet 9. oktober 2010 gjettelek og avsporing: jeg tipper organisasjonspsykologer/utviklere...eller.....nei! reklamebyrå! teamet er eksperter på å skjønne hva mennesker føler/vil ha/tror de trenger - og du er kreativ leder. - Det er ikke alltid de kan overbevise deg, jeg gjennomskuer fort menneskers spill og kan avise dem kjapt dersom jeg ønsker. Utseende kan bedra, selv ser jeg veldig uskyldig ut og mange har nok benyttet seg av dette. Toppet det nr de ville selge meg en aloe vera drikk som kurerte ondart kreft..
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #17 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg tar stort sett altid interesse fra kvinner som et komplement og jeg har ikke problemer med det i denne situasjonen heller. Det er mulig jeg framstår som litt blærete om jeg sier at jeg vet når jeg har rett om slikt, men jeg har en jobb hvor jeg bruker mye tid på å tolke mennesker. Jeg er godt trent på det og jeg har naturlige anlegg på å forstå mennesker. Jeg er kjent med det du nevner om menns evne til å overvurdere en kvinnes interesse. Det stemmer ofte det, men det er ikke det som er situasjonen i mitt tilfelle. Jeg og, hvilke metoder bruker du? er det så nøye med interesse fra det motsatte kjønn da? ta det som ett kompliment og ikke tenk mer over det. Blir det nødvendig tar du avstand, men ikke før.
Gjest gjest Skrevet 9. oktober 2010 #18 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg er veldig interessert i det temaet, håper derfor på at du svarer meg. Arbeider selv med mennesker, også i den grad at jeg bevisst er med på å lære mennesker empati. Jeg ser det fungerer, men enkelte mener at man kun kan lære empati opp til seks årsalder og etter dette er det ikke håp, andre mener igjen at dette er noe som er medfødt osv, mange ulike diskusjoner på dette. Ved hjelp av gitte opplysninger kan jeg fort lese mennesker og se hva de trenger, trenger ikke alltid opplysninger en gang. Det er et spennende tema. Jeg kan desverre ikke gå i detalj om hva jeg jobber med. Det er litt for unikt, så jeg ville bli for identifiserbar.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #19 Skrevet 9. oktober 2010 Det er et spennende tema. Jeg kan desverre ikke gå i detalj om hva jeg jobber med. Det er litt for unikt, så jeg ville bli for identifiserbar. Nja, litt for unikt? jeg har studert dette hele livet så og si, arbeider med det og videre utvikling av mennesket, titler er ikke avslørende.
I Grosny Skrevet 9. oktober 2010 #20 Skrevet 9. oktober 2010 Det er et spennende tema. Jeg kan desverre ikke gå i detalj om hva jeg jobber med. Det er litt for unikt, så jeg ville bli for identifiserbar. gjest Ts, og gjest, gjest. Lag dere brukerkontoer, så kan der diskutere empati på Personlig melding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå