Betina Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Dyrlegen anbefalte denne furminator for min hannpus som røyter veldig mye. Men er den så fantastisk som reklamen skal ha det til? Og er det noen som vet hvor man kan få den billigere? Var da veldig dyr...
Gjest Opus Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Den er helt fantastisk!!! Men bruker den IKKE på vinteren. Pusene er mye ute om vinteren, og du fjerner veldig mye pels så den fryser mye lettere. Bruker furminator i røyteperiodene og i sommerhalvåret på langhåren. Beste kjøpet jeg har gjort.
Betina Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2010 Så bra! Kunne nesten ikke tro reklamevideoen, så jo ut som hele pelsen var tatt av.. Men mine katter er innekatter, derfor røyet spesielt den ene konstant! Så da ka jeg vel bruke den hele året..?
Gjest Opus Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Åja, er det innekatter er det bare å gre ivei Bare husk på at den kan lugge litt mer enn vanlige børster, så ikke vær så voldsom når du børster, ta det litt pent
Betina Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2010 Fint! Da blir det julegave til pus i år Ja dyrlegen sa også at man måtte gre forsiktig for ikke å irritere huden. Men hvor lenge skal man holde på? Med vanlig børste kan man jo gre i evigheter og føler man aldri blir ferdig..
Gjest Opus Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Fint! Da blir det julegave til pus i år Ja dyrlegen sa også at man måtte gre forsiktig for ikke å irritere huden. Men hvor lenge skal man holde på? Med vanlig børste kan man jo gre i evigheter og føler man aldri blir ferdig.. I røyteperioden tar jeg litt hver dag. Ikke mye, lett å robbe pusen for hår. Men har aldri fått noe pekepinn på hvor mye, man merker det selv på en måte. Det går automatisk, du ser jo når det er nok.
Betina Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2010 Nå gleder jeg meg til å prøve den.. Hvor finner jeg de billigste?
Gjest Opus Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 Her er den til litt over 300: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=SP139_var Du får de også billigere på Ebay. Jeg mener den er verdt pengene sine i gull, men du kan jo prøve for å se om du liker den, og kjøpe VivoG fra felleskjøpet. Furminator-kopi til lav pris. Men ville ikke brukt den over tid, den er grovere og dårligere enn vanlig furminator.
Oliven Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Har kjøpt til min hund på ebay. Tror jeg fikk det for rett over 200,- ink porto. Kjempefornøyd. Husk bare på 200,- grensen for produktet om du handler fra utlandet.
onyx Skrevet 8. oktober 2010 #10 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har, men synes den er veldig oppskrytt. Funker litt på den ene katten min, men helt ubrukelig på den andre. Begge kattene er norske skogkatter og har godt med pels. På den ene katten kommer ikke furminatoren gjenom dekkhårene engang så effekten er lik null. Litt mer effekt på den andre katten, som har litt annen pelstype, men ikke noe å skrive hjem om. Veldig bortkastede penger, rett og slett.
Betina Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. oktober 2010 Da var den bestilt på ebay. Fikk den for rundt 170 kr! Et eller annet må jo prøves og jeg håper virkelig den fungerer! Onyx - min katt er korthåret, så jeg tror den vil virke bedre på ham..håper iallefall det
Gjest Opus Skrevet 8. oktober 2010 #12 Skrevet 8. oktober 2010 Da var den bestilt på ebay. Fikk den for rundt 170 kr! Et eller annet må jo prøves og jeg håper virkelig den fungerer! Onyx - min katt er korthåret, så jeg tror den vil virke bedre på ham..håper iallefall det Så bra!!
Miss Puddel Skrevet 8. oktober 2010 #13 Skrevet 8. oktober 2010 Etter min mening er furminator helt genial! Jeg bruker den på bikkjene, kattene og i vårrøytingen bruker jeg den på hestene. Jeg har tidligere måttet barbere to av dem, siden det i den perioden er for varmt å gå med dekken om de beholder pelsen, og for sølete til at jeg greier å holde dem i bruksskikk uten dekken, med skulderskaden min klarer jeg ikke pusse nok. Men i år barberte jeg faktisk bare den ene, den andre klarte jeg å holde grei med furminatoren, og til våren tror jeg at jeg ikke trenger å barbere i det hele tatt, bare "skrelle" med furminatoren. Det finnes forresten en "pirat-utgave" som koster omtrent halvparten, men jeg husker ikke hva den heter. Men jeg vet at dyrebuttiken på Råde i østfold selger den, så om du drar dit, (hvis du bor i nærheten) eller ringer dit så får du vite hva den heter, så du kan sjekke ut om det er noen i nærheten av deg som selger billigutgaven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå