Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Promotering av egen blogg eller?

Likte ikkje bloggen, har ingen interesse av å se "tøffe" jaktfjotter drepe dyr på ein feig måte.

Skrevet

Jeg drømmer ikke om å fly rundt i USA og drepe bjørn og ulv.

Skrevet

gidder ikke å klikke på linken engang, etter de to kommentarene oppe. Å drepe dyr er ikke noe jeg drømmer om, uansett hvilke og hvor store dyr det er snakk om, og hvor i verden det skjer. For noe tull.. :nei:

Skrevet

Har ikke trykket på linken, men har noen kommentarer til det å bryte opp.

Jeg synes det er tøfft gjort når man er etablert med boliglån og unger. Jeg tørr ikke, men skulle gjerne ha gjort det. Sikkert noe med at jeg er alene med ansvaret. To oppegående voksne med mulighet til jobb når de kommer hjem igjen. Gjør det!

Skrevet

Sikkert tøft gjort å bryte opp på den måten ja, men absolutt ikkje noko eg kunne tenkt meg - ikkje fordi eg ikkje tør, men rett og slett fordi eg trivast best heime ;)

Skrevet

Dette er noe jeg virkelig kunne tenkt meg!

Kanskje ikke akkurat på den måte de gjør det, men jeg synes det er skikkelig tøft å legge ut på noe sånt!

Min drøm er å flytte til USA eller Australia for et år eller to (eller flere om jeg trives). Enten for jobb eller studier. Noe annet ser jeg for meg at økonomien setter en stopper for...

Skrevet

stakkars unge... tenk hvor mye han savner der hjemme? Venner? bursdagsselskaper? Julefeiring? fritidsaktiviteter med venner?

Skrevet

Jeg synes det er beundringsverdig at noen bryter opp på den måten, følger drømmen. Er tidligere kollega av den ene av disse så følger bloggen av den grunn.

Skrevet

PS: Men når det kommer til jakt på bjørn og ulv kunne han jo bare vært her i hjemmeområdet da. I skrivende stund er dte bjørnejakt i nabokommunen til jobben hans...

Skrevet

Siden jeg kommer fra en jakt og frilufts - familie høres dette perfekt ut for meg :) kunne godt tenkt meg å gjort det samme når jeg får barn. Jeg tror det er godt for barna også.

Skrevet (endret)

stakkars unge... tenk hvor mye han savner der hjemme? Venner? bursdagsselskaper? Julefeiring? fritidsaktiviteter med venner?

Tenk så mye barnet får oppleve underveis, og som barnet kan ta med seg resten av livet. Barnet får nok flere venner på reisen, og har mye å fortelle vennene sine når barnet kommer hjem. Men regner med at ditt a4 liv er det viktigste, men sånn er det ikke for alle andre. Og jeg vil faktisk påstå at det finnes sikkert mange barn som ville vært misunnelig på den tiden han får med familien sin, for det finnes nok av barn som ikke får tid sammen emd familien i det hele tatt. Derfor blir det i mine øyner tåpelig, når du sier at det er synd på barnet.

Om man ser påb ildene, vil nå jeg si at det ikek ser ut som han har det store savnet, men at han rett og slett stortrives med det de gjør.

Hadde jeg hatt økonomi til å gjøre noe slikt, ville jeg ha gjort det med en gang. Opplevelser er veldig viktig å ta med seg i livet, og man lærer utrolig mye underveis. Det passer nok ikke for alle, men det er nok en god del som drømmer om å kunne gjøre noe slikt.

Endret av Piper
Skrevet

Stakkars unge??? Tenk for en erfaring ungene får med jakt og friluftsliv dette året! Ungene lærer at kjøttet ikke kommer fra butikken, men fra dyr som en gang har vært levende. Om noen synes at det her jaktes på en feig måte får nå så være. Hadde det vært bedre om dyrene hadde løpt litt etter jegeren først? Selv er jeg ikke interessert i å jakte, men spiser gjerne jaktbyttet.

Skrevet

Ja stakkars unge som får ETT friår fra stress, gruppepress hos venner, kaotiske bursdagsselskaper, materiell hverdag, landlord og rema 1000, eksos og forrurensing, og alle de andre tusen tingene som skjer nå i 2010.

Tenk å kunne tilbringe ett år i frihet. Å tilbringe et år på samme måten som menneskene gjorde for mange tusen år siden (jakterne og sankerne). Tenk å kunne skaffe egen mat og bytte, å faktisk se hva som er mat og hvor maten kommer fra. Tenk å lære om naturen og alle de utroligste ting den er satt sammen av. Tenk å kunne slappe av under en stjernehimmel ute i friluft, langt vekke fra biler, stress og hverdagens mange utfordringer. Tenk å kunne lære å klare seg i frimarka uten komfyr og ekspressomaskin. Det er det livet handler om spør du meg!!

Skrevet

Ser helt fantastisk ut, skulle ønske jeg var så tøff.

Og "stakkars unge" må være det dummeste jeg har hørt på lenge...

Skrevet

Kjempebra gjort av familien!! For en opplevelse, og tenk hvor det styrker familieforholdet og være så sammensveiset i et år. Ser at noen skriver "Stakkars unge"...hvordan stakkars da? Dette må jo være supert for et barn å få oppleve!

Vi skal gjøre noe lignende om to år. Er en familie på mamma, pappa, og to barn. Vi skal dra til Malawi i Afrika, der skal vi bo og jobbe i et år. Pappa er lege og skal jobbe med kirugi og ortopedi, og jeg er jordmor og skal jobbe på et kvinne/barn senter. Barna skal gå på internasjonal skole. Barna gleder seg enormt, det gjør vi også. Tenk for en opplevelse det blir både for oss voksne og barna. Tror alle barn har godt av å oppleve en annen verden enn den overbeskyttende vi har her i Norge. Likedan å lære andre kulturer og folkeslag å kjenne, å knytte nye vennskapsbånd på tvers av rase og relligion....

(også antar jeg at de som skriker opp om hvor forferdelig det er å jakte på dyr er vegetarianere og holder seg langt unna kjøtt...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...