Gjest offdå Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg sminker meg aldri og har nettopp vært å kjøpt inn det grunnleggende. Men siden jeg ikke er vant med å bruke sminke er jeg heller ikke flink til å sminke meg. Prøvde nettopp og endte opp med mer øyenskygge under øyet enn over. Så kan jeg begynne med øyenskyggen og ta på foundation etterpå? Eller blir resultatet dårlig da?
Gjest Elyssa Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg sminker meg aldri og har nettopp vært å kjøpt inn det grunnleggende. Men siden jeg ikke er vant med å bruke sminke er jeg heller ikke flink til å sminke meg. Prøvde nettopp og endte opp med mer øyenskygge under øyet enn over. Så kan jeg begynne med øyenskyggen og ta på foundation etterpå? Eller blir resultatet dårlig da? Det kan du godt. Det er litt forskjellig hvordan man gjør det. Jeg liker gjerne å sminke øynene først, for da kan jeg ta av evt. søl under øyet før jeg sminker huden. Husk bare å fjerne rester før du legger foundation Lykke til!
LukaFrost Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg starter alltid med øynene i tilfelle det blir mye som legger seg under øynene. Ikke noe problem.
Jade Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg tar først mascara (fordi jeg griser sånn, og må gå over med q-tips og fjerne etterpå). Så tar jeg på øyeprimer, og så øyenskygge. Og SÅ tar jeg foundation etterpå. Det må da være voldsomt stress å ta på foundation først
SnikkSnakk Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg tar alltid på foundation til sist. Da har jeg som nevnt over her mulighet til å fjerne evt. søl Lykke til, og husk at øvelse gjør mester! Du kan jo kanskje sjekke ut tråden her inne om sminkevideoer, der kan du få masse tips til hvordan du kan sminke deg og hvordan man gjør forskjellige teknikker
Independent_ Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg bruker ikke foundation på øynene, og da er det naturlig nok lettere å legge øyenskygge Men jeg bruker alltid fuktighetskrem som basis for sminken, også over øyet. Det er jo veldig vanskelig å legge øyenskygge i utgangspunktet hvis man ikke kan det, så kanskje derfor det ble litt dårlig resultat?
ejoty Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg starter alltid med foundation. Men jeg tar litt foundation på/over øyelokket også, og da sier det seg selv at det ikke kan være øyenskygge der fra før. Ikke pleier jeg å søle noe særlig med maskara eller øyenskygge heller. Men noen ganger legger jeg løst pudder under øyet, for å fange opp evt. søl.
virw Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Korleis får dere til å legge foundation etterpå? Det har eg aldri greidd! :klø: Eg brukar MYKJE sminke på augene. Men litt lauspudder under som ein kan koste vekk, eller ein enkel serviett gjer god nytte for seg. Dessutan grisar det veldig lite om ein dunkar vekk overflødig sminke frå kosten først.
Jade Skrevet 8. oktober 2010 #10 Skrevet 8. oktober 2010 Hvordan vi får til å legge foundation etterpå? Hva skulle vært problematisk med det? Jeg bruker ikke foundation på øyelokkene (under skyggen). Bruker jeg det, så blir øyenskyggene helt gjennomsiktig.
Quasis Skrevet 8. oktober 2010 #11 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg legger foundation først og tar øynene sist. Legger altid litt foundation på øyelokkene, da sitter øyenskyggen bedre. Søler ikke, så det er ikke noe problem.
Stellia Skrevet 8. oktober 2010 #12 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg pleier alltid å påføre øyeskygge før foundation. Øyeskygge har en tendens til å drysse ned på kinnet og resten av ansiktet, så jeg bruker derfor en våtserviett før jeg påfører foundation for å unngå juletre-looken.
hufsa! Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 Heia,foundation først,så øyer og mascara.Sølte endel før men etter jeg ble "gammal"og beg med matte farger og mac sine skygger, drysser de jo ingenting.er jo helt utrolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå