Gå til innhold

Renser?Toner? hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg skal innrømme at jeg er skikkelig noob på dette området, jeg vet ikke hvordan man bruker produkter men jeg har nå iallefall kjøpt meg Elemis rensesett.

Jeg leste hva jeg skal gjøre, og først påfører jeg en Rehydrating Cleanser på ansiktet. Etter at denne er ført på skal jeg bruke Rehydrating Toner. Hva gjør denne?

Jeg skal altså la det trekke inn i huden og ikke bruke vann på det utifra hva jeg ser..

Hva gjør denne toneren? :( Forvirret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toneren gjerner eventuelle rester av renseprodukt på huden din, frisker den opp, lukker porene og stabiliserer ph-verdien. Slik blir huden mer mottakelig for de stegene som kommer etterpå (eventuelt serum og dag eller nattkrem).

Vanligvis påføres toneren med en bommullspad og las lufttørek før man går videre, eventuelt kan den sprayes på om man foretrekker det. Noen liker å la den trøke helt og noen syns det er best å påføre restende produkter emns huden er litt fuktig. Selv synes jeg det er en smakssak avhengi av hvilke produkter som jeg skal bruke over.

Skrevet

Ok takk for det :)

Jeg lurer også på.. fordi si at jeg har gått en hel dag med sminke da. Kan jeg bruke dette rett på da? Og når jeg påfører den cleanseren, så blir jo den også liggende i huden, under toneren. Så jeg forstår ikke helt hvordan de da fjerner rester når det bare smøres på topp oppå hverandre...

F.eks hvis man bruker ansiktsmaske så skal man jo skylle av godt med vann etc, så da får man jo bort masken og det virker logisk. Men på dette så forstår jeg ikke hvordan den fjerner ting når man ikke fjerner noe fra ansiktet, men bare lar det trekke inn.

Skrevet

Ja, remove excess, men excess betyr overflødig.. Og det er jo ikke noe overflødig når jeg har smørt det inn.. Det tørker ganske fort, og det går ikke an å fjerne noe sånn det ser ut.

Skrevet

Ja, remove excess, men excess betyr overflødig.. Og det er jo ikke noe overflødig når jeg har smørt det inn.. Det tørker ganske fort, og det går ikke an å fjerne noe sånn det ser ut.

Jeg har hatt rens og toner fra Elemis selv (for kombinert hud, men regner med at de er noenlunde lik).

Hos meg var der igjen rens etterpå, og det ble fjernet slik jeg nevnte over.

Etterpå tok jeg toner på bomullsdott som jeg drog lett over ansiktet med.

Lavendel toner - http://www.lookfantastic.com/beauty/elemis/cleanse-exfoliate-and-tone/elemis-balancing-lavender-toner.html

Directions of use:

•Gently tone your face after cleansing with a cotton wool pad

Skrevet

Tillegg:

Når der står "Remove excess cleanser with a damp cotton pad", så tenker jeg at det er meningen at der skal være igjen noe overflødig. Kanskje du tar på for lite? :)

Skrevet

da tror jeg du tar på litt for lite... Påfør, masser lett inn og fjern. Og siden det du fjerner emd er fuktig vil det ta mer bort enn du tror :) Når du så fører bommullen med toner over vil den også sørge for at det som eventuelt er igjen fjernes.

Skrevet

Okei da skal jeg prøve på nytt idag med å ta på litt mer, så får vi se om det blir EXCESS her også :D

Takk for hjelpa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...