Luzi Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 For noen dager siden så fikk jeg tre pakker jeg hadde bestillt fra bestsellershop. Disse ble først sendt med Schenker, og så innlevert på posten og omlastet og sendt til mitt lokale postkontor. Jeg hentet alle pakkene, men likte ikke klærene så det ble retur på dem gitt. Jeg klistret på returlappen som lå ved pakken og leverte dem inn på postkontoret igjen. (Det stod at det var viktig at jeg leverte dem på utleveringsstedet hvor pakkene ble utlevert for at sendingen skulle bli returnert.) I dag fikk jeg et brev fra posten hvor de ber meg komme å hente returpakkene, da de ikke kan sende dem. Hvor i all verden skal jeg levere pakkene til retur? Posten vil ikke sende dem med mindre jeg betaler porto. Noen som har peiling?
zzn Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Man slutter aldri å bli overrasket. Du har 2 muligheter. 1. Prat med posten - de vil kunne fortelle deg hva du evt har gjort feil, og hvorfor du må betale for sendingen. (Høres merkelig ut at webshoppen skal betale slike returerer, men det er kanskje en deal de har). 2. Hør med "Bestsellershop" hvorfor det ikke fungerte, eller hva du skal gjøre.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Hei! Samarbeidet Schenker med posten?? Jeg jobbet et sted hvor vi hadde post-i-butikk, og vi mottok både post fra posten og Schenker. Der var posten så nøye på det at man ikke engang fikk lov til å levere ut Schenkerpakkene over postdisken.... var visst veldig viktig å skille dem? Uansett, når vi fikk Schenkerpakker som skulle i retur, fungerte det på den måten at vi brukte samme dippedutten som vi skannet pakken inn med (registrere ankomst) til å registrere at pakken skulle i retur. Så la vi pakken i en gul returpose, som vi så sendte av gårde. Var virkelig ikke verre enn det? Kunden betalte ingenting for dette. Pakker som blir sendt med den vanlige posten, derimot, er det slik at om ikke den som har sendt deg pakken i utgangspunktet har lagt ved en returlapp, så må du betale portoen. Det viktige er at du leverer den inn der du hentet den, men var jo det du sa du gjorde. Uansett, posten kan man ikke stole på, sånn er det bare. Håper det ordner seg!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Uansett, posten kan man ikke stole på, sånn er det bare. Haha. Her har man hatt én opplevelse (som kanskje er korrekt håndtert også, hva vet jeg) - og vips så kan man ikke stole på posten overhodet? Saklig.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Haha. Her har man hatt én opplevelse (som kanskje er korrekt håndtert også, hva vet jeg) - og vips så kan man ikke stole på posten overhodet? Saklig. Neida, dette er noe jeg har kommet frem til etter å ha hatt problemer med postvesenet i Norge siden år 2000. Så i mitt tilfelle er det helt sikkert og visst at posten ikke kan stoles på - baserer det ikke bare på disse innleggene. Skulle bare frem til at så uprofesjonelle som Posten Norge er, så er det ikke merkelig at det har skjært seg i TSs tilfelle også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå