AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Bør man bli bekymret når man vet at ei mor som tror på norønn mytelogi lærer barna sine opp til å tro at Jorda er flat? Har ei datter som har brukt å lekt med ei jente de siste månedene som nå ikke får leke med min datter fordi min datter fortalte henne at jorda er rund og viste henne bilder av det. Jeg trodde nå det var allmen kunskap nå i dag at Jorda ikke er flat. Ikke at det er noe galt i tro synes jeg, men dette er jo rett og slett vranglære, er det ikke? Vet ikke helt hvordan dette kan bli for jentungen etterhvert når mora er så streng på det. Det kan vel by på problemer?
JumboJenny Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Dette retter seg vel når datteren har om temaet på skolen?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Ja, man bør definitivt bli bekymret! Hvis hun selv tror at jorden er flat, tyder jo det på at hun enten er stokk dum eller gal. Nå er det ikke det å fortelle datteren at jorden er flat så veldig alvorlig, men man lurer jo på hva ellers hun lærer opp datteren til å tro. Og det faktum at hun nekter datteren å leke med andre opplyste barn, sier sitt. Jeg ville nok først prøvd å ta det opp med henne, og på den måten finne ut om hun er i stand til å oppdra datteren. Hvis ikke, kan det være aktuelt med en telefon til barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Folk må få tro på hva de vil. Selv tror jeg fullt og fast på troll
Gjest Dhanu Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Vil vel tro at skolens rolle i samfunnet er rettet blant annet mot slike tilfeller
Mann 42 Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Ja, man bør definitivt bli bekymret! Hvis hun selv tror at jorden er flat, tyder jo det på at hun enten er stokk dum eller gal. Nå er det ikke det å fortelle datteren at jorden er flat så veldig alvorlig, men man lurer jo på hva ellers hun lærer opp datteren til å tro. Og det faktum at hun nekter datteren å leke med andre opplyste barn, sier sitt. Jeg ville nok først prøvd å ta det opp med henne, og på den måten finne ut om hun er i stand til å oppdra datteren. Hvis ikke, kan det være aktuelt med en telefon til barnevernet. Det ville ikke jeg ha gjort. Snakket med henne, mener jeg. I verste fall er hun alvorlig forstyrret, og hvis du først snakker med henne, og SÅ ringer barnevernet, så vil hun jo, og med en viss rett, mene at det er din feil at hun mister omsorgen for ungen (som utmerket godt kunne skje dersom hun skulle vise seg å være forstyrret) Så da har du altså en ravende gal åsatruer som har mistet sitt barn pga deg. Ikke en god situasjon å være i. Jeg ville enten ikke gjort noe i det hele tatt og satset på at mammaen bare er moderat sprø, og at evt desinformasjon ungen blir eksponert for, retter seg når hun begynner på skolen. Dersom jeg hadde vært engstelig for at hun skulle være noe mer enn bare eksentrisk, ville jeg meldt min bekymring til barnevernet, på det grunnlaget, og latt dem ta det derfra.
Gjest Dhanu Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Men skal man virkelig meldes til barnevernet fordi man mener jorda er flat? Endret 8. oktober 2010 av Dhanu
Kittykat Skrevet 9. oktober 2010 #9 Skrevet 9. oktober 2010 Bare tenk på de som forteller barna sine at menneskene stammer fra Adam og Eva. GRØSS.....
Independent_ Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg syns det er helt greit og flott at folk har sin egen tro, uavhengig om den er "feil" eller ikke, det er jo deres problem. MEN det er totalt feil at disse lærer barna sine slike absurdheter. Å lære sitt eget barn at jorda er flat er helt galt. Stakkars barnet. Når dette barnet kommer i moden skolealder og skal begynne å sammenlignes med andre barn, vil barnet selvsagt føle underlegenhet fordi barnet merker at alt barnet har lært er FEIL. Dette kan ha store konsekvenser for selvtilliten til barnet. Det som er så synd det er at du ts, ikke kan gjøre noe med det heller. Alle foreldre har jo rett til å lære opp sine egne barn i den tro de selv ønsker, selv om at det burde vært galt å feilopplyse sine barn på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå