AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2 1/2 år... Det har vært en grusom tid på mange måter, men med noen oppturer. Han var direkte fæl med meg det første året, presset meg blant annet til abort bare for å nevne noe. Jeg klarte likevel ikke å bryte med ham og gjøre det slutt. Men det siste halvannet året har han forbedret seg kraftig... likevel er jeg dypt ulykkelig i forholdet, det er fortsatt mange åpne sår og jeg gråter ofte fordi det er så mye som mangler i forholdet vårt... vi passer rett og slett utrolig dårlig sammen, blant annet pga forskjellige livsstiler og oppvekster. Men jeg klarer bare ikke å få meg selv til å gjøre det slutt når han er her. Jeg har prøvd så mange ganger, dere... Jeg har til og med sagt ordene, at jeg ikke vil mer, men bare tanken på å se ham gå ut døren og vite at det er siste gang, gjør at det vrenger seg på innsiden og jeg takler det ikke! De siste gangene vi har vært sammen, har jeg prøvd å manne meg opp.... men det går ikke. Jeg får ikke ordene ut. Jeg klarer det ikke så lenge han står foran meg. Men jeg må ut av dette forholdet! Han får meg fortsatt til å gråte gjennomsnittlig en gang i uken. Siste gang var i dag. Han sa noe som gjorde meg så sint og så kald at jeg fikk opp motet og kunne gjort det slutt der og da, endelig! Problemet er bare at det var på telefon... Hvem er det som avslutter et forhold over telefon etter 2 1/2 år, liksom? Jeg fikk ikke meg selv til å gjøre det.. Så da sitter jeg her igjen, da... Kanskje sier han unnskyld i løpet av dagen, og alt er greit igjen (i hans verden er det allerede greit, han begynte å snakke om tv-serier helt utav det blå som om ingenting hadde hendt, nå er vi liksom ferdige med den saken), helt til neste gang jeg sitter og gråter, kanskje om noen dager, kanskje om en uke, kanskje om to. I mellomtiden er alt "fint" og jeg klarer ikke å gjøre det slutt. Men i dag følte jeg at telefonen var en utvei, om dere skjønner. Jeg hadde klart det. Etter all denne tiden, og det hadde vært min frihet. Jeg er glad i ham, forferdelig glad i ham, men jeg orker ikke å gråte mer... et forhold skal ikke gjøre så vondt. Men jeg vil ikke være "hun som gjorde det slutt på telefon", skjønner dere? Det er sikkert tåpelig av meg, men jeg tenker jo mye "hva vil folk si?". Jeg tenker jo så klart også for hans del... det er jo respektløst mot ham. Men gud... jeg klarer ikke mer. Og jeg klarer ikke å reise ut med trikken i tre kvarter for å gjøre det slutt og se ham foran meg og fysisk gå fra ham, for så å reise hjem igjen. Jeg klarer heller ikke å be ham komme helt ut hit og se ham gå ut døra. Jenter, gi meg et spark i rumpa, fort!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Et såpass langt forhold er det ugreit å avslutte over telefon. Kan du ikke få med deg en venninne over til ham? Ei du vet vil holde deg fokusert.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Et såpass langt forhold er det ugreit å avslutte over telefon. Kan du ikke få med deg en venninne over til ham? Ei du vet vil holde deg fokusert. Ikke at telefonen er den beste idéen jeg har komt på noensinne, men å ha en tredjeperson med i noe så personlig er vel litt... rart? TS
I Grosny Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Gjør det slutt på telefon du. Telefon og sms er det vanlige. Min x avsluttet med å be meg hente tingene mine på sms. Det var helt greit. men jeg fikk et behov for å komme inn å prate om ting. Det fikk jeg ikke. Det føltes ikke greit. Så Jeg sendte vel kanskje 100 sms de neste dagene. Sms som gikk over 4,5,6 sider. Jeg hadde ett voldsomt behov for å vite at hun gjorde det rette når hun dumpet meg, og kunne ikke akseptere dumping pga misforståelse. Derfor ønsket jeg den store samtalen, som jeg aldri fikk. Det hører med til historien at hun ville ha meg tilbake noen måneder senere. Jeg var feildumpet. Eller kanskje ikke. Hun aksepterte ikke at jeg så på andre damer. Jeg ser på damer. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Hva med å ringe og slå opp, og så være forberedt på "den store samtalen" om noen dager? For han fortjener en skikkelig forklaring.
Envy Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg ser ikke noe feil med at du gjør det slutt over telefon. Det høres ut som denne mannen har gjort deg mye vondt, og hvis du ikke orker å gjøre det slutt face to face så syns jeg faktisk det er helt fair at du tar det på tlf. Si det som det er at det er vanskelig for deg, og at du beklager at det måtte bli som det ble. Verre er det ikke. Lykke til videre i livet!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 I utgangspunktet synes jeg det er dårlig gjort å gjøre det slutt på annen måte enn ansikt til ansikt, slik at motparten ikke får anledning til å snakke og reagere. Men når forholdet er dårlig og han slik det virker her ikke behandler deg bra, er det noe annet. Tvert imot ville jeg vært litt redd for hva han kunne finne på.. Noen ganger må man faktisk tenke på seg selv først. Hvor mange ganger skal du godta unnskyldninger og respektløs oppførsel? Høres ut som du vakler og gir etter gang på gang, det er jo klassisk. Har vært i en fæl situasjon selv, der måtte jeg til slutt bare sende en sms og nekte å snakke med ham mer.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Hva med å ringe og slå opp, og så være forberedt på "den store samtalen" om noen dager? For han fortjener en skikkelig forklaring. Åh, men forklaringer har han fått i massevis... Jeg har jo strengt tatt sagt alt som er å si, bortsett fra selve ordene om at det er slutt. Vi hadde "the talk" for senest to uker siden. Jeg spurte ham om han syntes vi skulle fortsette å være sammen til tross for alle ulikhetene og tomheten og whatnot og når han sa ja, sa jeg bare "ok". Dumme meg.
Ethereal Skrevet 8. oktober 2010 #10 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg syns det er greit å slå opp over telefonen i slike tilfeller. Dere har ikke et bra forhold, han er fæl. Du skylder han absolutt ikke en ordentlig forklaring, varme og gode ord osv. Det er ikke du som trenger et park bak fra oss her, det er han som trenger et spark bak fra deg
Gjest navnelapp Skrevet 8. oktober 2010 #11 Skrevet 8. oktober 2010 Eg gjorde det slutt på sms i eit totalt ufruktbart forhold der eg ville vi skulle møtast, og han prokrastinerte og kansellerte avtalar over ein lav sko, samtidig som han sa han trudde 100% på oss. Til slutt orka eg ikkje meir, ringte, han tok ikkje tlf, då fekk han ein sms.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #12 Skrevet 8. oktober 2010 Hun aksepterte ikke at jeg så på andre damer. Jeg ser på damer. Hva er det du ser, hva tenker du da og hvorfor ser du..?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #13 Skrevet 8. oktober 2010 Hva er det du ser, hva tenker du da og hvorfor ser du..? Jeg synes forresten det er ok å slå opp via tlf hvis forholdet er useriøst eller fyren er en idiot.
JumboJenny Skrevet 8. oktober 2010 #14 Skrevet 8. oktober 2010 Hadde jeg bodd i Norge og kjæresten min på Island så hadde det jo uansett ikke vært optimalt, men hvis jeg hadde dratt til Island med troen på en hyggelig helg, hvilket ender opp med at jeg ble dumpet, så ville jeg nok heller ha fått høre det over telefon enn å kaste bort tid og penger. Bor man nærere hverandre kan man ikke gjøre slutt over telefon.
I Grosny Skrevet 8. oktober 2010 #15 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Hva er det du ser, hva tenker du da og hvorfor ser du..? Jeg ser fordi øyet mitt tiltrekkes. Vakre ansikter, pene bein, elegant kroppsform. Jeg synes det er mange vakre kvinner som passerer mine øyne. Jeg tenker at de er fine, men jeg begjærer dem ikke. Er det litt sånn du har det i forhold til pene fremmede menn? Mennesker og dyr beveger seg, og fanger derfor lett blikket. Og mange kvinner er ett fint syn. Jeg kan også kikke på menn, selv om jeg er krampehetero, og like det jeg ser. Jeg kan også legge merke til hvordan lyset formet ansiktet og kroppen. Og så ser jeg på sykler, motorsykler og noen fine biler. BMW, Porsche, Ferrari og Lambourghini, men ikke Audi. Min neste bil blir kanskje en 12 år gammel BMW 520. Vet ikke. Akkurat nå husker øynene mine best lårene til ei ung dame med tettsittende svarte jeans på vei inn i matbutikken, jeg trodde først det var thigts. Endret 8. oktober 2010 av I Grosny
Becka Skrevet 8. oktober 2010 #16 Skrevet 8. oktober 2010 Hm, nei det er normalt sett ikke så kult å ende ting pr telefon. Men det har likevel vært noen tilfeller hvor det er blitt sånn med meg. Men da har det vært enighet, og pga langdistanse forhold. Du har også en grunn, selvom mange kanskje ser på det som feigt og svakt, så vet jeg alt om å ikke klare å gjøre det slutt med en du vet du må gjøre det slutt med! Det er ikke lett, og de som sier noe annet, har ikke vært der. Så gjør det du må. Men, selvom du gjør det pr telefon, vil du klare å holde deg vekk etter det? Vil han respektere ditt valg? Etter slik du beskriver ham, har jeg mine tvil til det. Men det er jo da det gjelder, og virkelig bite tenna sammen. Bare VIT at du vil komme over det, det vil bli bedre, du MÅ bare gi det tid og holde deg unna. Tro meg, jeg kom over min eks, noe jeg ALDRI trodde skulle være mulig. Jg klarte ikke gjøre det slutt med ham, men han dumpet meg til slutt, og jeg hadde ikke noe valg med å gå videre. Faktisk, følte jeg også en smule lettelse da han forlot meg. For nå kunne han ikke såre meg mer... Jeg tror du vil bli overrasket over å fort det kan gå over. Du er nok mer avhengig enn glad i ham, det tror jeg. Det er fort gjort å blande de to. Be strong! You can do it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå