Gå til innhold

"Spøkelse" som følger etter meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg flyttet 3 ganger de siste 6 årene og nå den siste gangen trodde jeg endelig jeg var kvitt "fenomenet" eller hva det nå er...

Jeg nerket det for første gang for omtrent 6 år. En merkelig fornemmelse om at jeg ikke var alene i huset...at det hele tiden var noen som fulgte med meg. Det var visse rom jeg ikke ville gå inn i pga der var denne følelsen ekstra sterk. Jeg sa tilslutt hva som foregikk til samboeren min som selvfølgelig ikke trodde på den slags ting. Så plutselig en dag skjedde det noe som overbeviste han også i form av en gjenstand (som stod midt på et bord) plutselig fikk fart på seg og forsvant ut på gulvet. Akkurat som om noen adde dyttet hardt på det.

Jeg formet meg etterhvert et bilde av hvordan denne usynlige mannen så ut.. og nen mnd senere hadde vi besøk av noen som plutselig sa: Du... unnskyld at jeg spør, men spøker det her? Jeg synes akkurat at jeg så en mann (så kom beskrivelsen av han, som stemte på en prikk) på spisestuen. Jeg/vi hadde ikke fortalt noen om dette så hun kunne på ingen måte vite om det.

Ca et år senere flyttet jeg inn i ny leilighet og hadde det bra noen mnd. Så dukket spøkelset mitt opp igjen.. Og jeg som trodde at de holdt seg til ett sted!! Så flyttet jeg nok en gang, denne gangen sammen med noen og nå trodde jeg virkelig at spøkeriet ville ta slutt, men neida... et halvt år senere dukker han opp på nytt.

Nå har vi flyttet nok en gang og jeg følte virkelig at jeg hadde funnet roen og følgelsesvennen min var borte...trivdes kjempegodt på det nye stedet.

Men neida... nå er han tilbake..

Hva kommer dette av? Hvordan kan jeg bli kvitt han? Det hadde ikke gjort så mye å ha han rundt meg hvis han virket snill... men han virker så utrolig sint..som om han kjefter på meg heletiden eller noe sånt. Hvem er denne personen??

Flere som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helene_Mari

Jeg har hørt om spøkelser som følger etter en som kalles klebeånder, men dette høres mer ut som et slags gjenferd eller demon.

Du burde gå på www.paranormal.no og spørre dem, der får du nok flere seriøse svar en du vil her. De har en del mer peiling på spøkelser da de har opplevd mye selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moren min har opplevd noe lignende, men da var det noen i familien vår. Min oldemor på faren min sin side.

Jeg har også hatt denne fornemmelsen som du sier, og noen ganger kan eg sverge på at jeg ser en skygge, men så tenker jeg at det sikkert bare er tankene mine som har bygd seg opp, fordi jeg tror på slike ting. Noen ganger drømmer jeg om ting som skjer senere, irl. Det er ikke noe skummelt eller no. Drømte en gang at jeg hadde fått en kjempefin bluse. Drømte at jeg tok den på men at den ikke var noe fin på meg. Til jul i fjor fikk jeg denne blusen. Jeg har aldri sett den før i noen butikker eller noe sånt. Det kom liksom helt ut av det blå. Det var litt skremmende.

Har også drømt om at jeg var på en seightseeing buss av noe slag. Jeg visste ikke hvor jeg var, men visste at jeg var sammen med venninna mi. Lenge etterpå sitter vi på denne bussen Da jeg drømte om det, hadde vi ikke lgt NOEN planer om å dra noe som helst sted. Det var liksom helt usannsynlig.

Men tilbake til deg: Jeg har hørt om at ånder kan være knyttet til et sted, men også til mennesker. Du sa at du hadde forestilt deg hvordan denne ånden så ut, og at hun dere hadde på besøk, hadde beskrevet nøyaktig det samme. Kan dette være en person du kjenner? Kanskje et familiemedlem eller en bekjent som du føler at du ikke har hatt så god kontakt med elns? Har det skjedd noen andre skumle ting som gjør at du føler at denne ånden er "farlig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gur, så spennende! Men samtidig litt skummelt...

Det er ikke sikkert det er deg spøkelset (eller hva det nå er) følger etter. Kanskje det er en ting du har hatt med deg over alt? Har du en antikvitet eller noe? Jeg vet ikke, en ring, et skap eller noe? Kanskje "personen" er forbannet overfor det?

Du kan kanskje en gang når du er hjemme alene prøve å kalle det? Spør om det kan gi deg et hint om seg selv?

Eller kanskje prøve spiritisme? Men ikke gjør det alene, vær så snill- Det høres så skummelt ut! Om du prøver spiritisme kan du sikkert finne ut hva det er denne personen vil deg.

Kanskje det er noen gamle slektninger? Eller slektninger av typen/dama (om du har hatt samme hele tiden)?

Jeg så noen hadde linket deg noe som kunne hjelpe. Kan ikke du oppdatere her når du vet noe? Jeg er så nysgjerrig skjønner du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene_Mari

Jeg ville ikke brukt spiritisme var jeg deg. Du kan komme i kontakt med uønskende onde ånder som gir seg ut for å være den du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg syns forklaringen til Isabell Mari virker sannsylig, viss du ikke har noen andre i familien du tror det kan være.

Kan vere noe du har kjøpt på loppemarked foreksempel.

Ringer og smykker er de som gjerne kan vere "verst" når det gjelder sånt, fordi de da har sittet så tett på kroppen på tidligere eiere og enerskien sitter i.

Jeg syns ikke du skal prøve Spiritisme eller noe sånt.

Da ville jeg heller søkt litt på nettet etter andre som har opplevd det samme og blitt kvitt det :)

Prv foreksempel dette her:

http://www.atgcoaching.no/Tjenester.html

Selv om det høres rart ut å tilkalle erkeengler, er det jo rart å ha spøkelser som faste følgesvenner også - så er vel verdt et forsøk vil jeg tro? :vetikke:

Lykke til ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALDRI I DITT LIV FINN PÅ Å BRUK SPIRITISME, ved å bruke spiritisme åpner du dører for ånder og demoner og ønsker de velkommen, i verste tilfelle kan du få en ond ånd etter deg som vil ødelegge livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!!! Tør jeg omgås deg i virkeligheten? Plutselig tror du jeg er den levende manifestasjonen av et spøkelse, og så kapper du meg i biter med motorsag. Gærne damer. FUCK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI I DITT LIV FINN PÅ Å BRUK SPIRITISME, ved å bruke spiritisme åpner du dører for ånder og demoner og ønsker de velkommen, i verste tilfelle kan du få en ond ånd etter deg som vil ødelegge livet ditt.

Sant! Spiritisme er noe av det verste du kan finne på! Skjønner ikke hvorfor folk fremdeles er dumme nok til å gjøre det.

Når det gjelder spøkelset ditt TS så er jeg ikke så dreven p dette området lenger. Var aktiv paganist en gang i tiden, men den tid er forbi. Syns, som nevnt over her, at du skal prøve å høre på paranormal.no. Der er det mange kloke hoder som kan svare bedre enn oss :jepp:

Det kunne jo også være en ide å prøve å komme i kontakt med et medium som kanskje kan drive ånden vekk? Jeg kjenner en som er veldig flink, men vil dessverre ikke oppgi navnet hans på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

Ofte når jeg skal legge meg så hører jeg at noen tukler med tastaturet mitt, når jeg snur meg så stopper det.

ting er også ofte omplassert, men det plager meg ikke siden det skjer mens jeg sover.

eksperter: er det demon eller hva?

Hva må jeg gjøre for å oppnå kontakt?

Randi deler nemlig ut 1 mill til den som kan bevise noe paranormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Nå har det seg slik at det er flere enn meg som har sett denne mannen. Og det uten at jeg har nevnt noe

om an i det heletatt. Det var til og med ei dame som fortalte meg akkurat hvordan han ser ut, og det

stemmer overens med det eg har sett. (jeg hadde ikke fortalt dette til NOEN på det tidspunktet så det

var veldig skremmende).

Men, nei jeg kommer ikke til å prøve spiritisme, jeg vil ikke ha onde ånder etter meg.

Jeg kan heller ikke se for meg at det er en slektning som plager meg på denne måten.. og jeg har heller ikke

noe arvegods eller noe annet som noe kunne festet seg ved.. hmmm… litt plagsomt at han

hele tiden er der.

Jeg har faktisk prøvd å spørre hva han vil, men da får jeg bare en sinnsyk følelse av at han er så utrolig sint!

Jeg kunne virkelig ha tenkt meg å komme i kontakt med noen som kan drive han bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare be ham om å gå over til den andre siden, sånn som de damene på tv gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanndråpe

Det kunne nesten høres ut som vergen/skytsenglen/(eller andre navn) din var veldig synlig. Jeg vet om flere som har sett sin verge flere ganger, men kun mediumer som har sett andres. Vergen følger deg gjennom hele livet, og vil dermed være med uavhengig av bosted.

Men når du sier han føltes sint ut, tror jeg ikke det er det like vel. Det er vel ingen du kjenner som kan ha bært nag til deg eller noen i din familie som har gått bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Nei, den eneste av min familie som har gått bort er min farfar og det skjedde da jeg var 2 år så jeg tror ikke han bærer noe nag til meg. :)

Det eneste jeg kommer på at for endel år tilbake så besøkte vi (en vennegjeng) et sted som er kjent for spøkelser. Vi ble skikkelig skremt der og det er igrunn etter dette at jeg har hatt denne personen "etter" meg. Men jeg vet ikke om dette har noe med saken å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stedet du besøkte kan godt ha vært roten til problemet ditt. Kanskje ble han så sint over forstyrrelsen at han "festet seg" til deg. Jeg er relativt sikker på at dette ikke er skytsengelen din, da ville du ikke følt ubehag uansett om det er uvant å føle ånder rundt seg. De gangen jeg har følt min skytsengel har jeg bare følt meg mye tryggere, og jeg er også viss på at hun har vært med på å redde livet mitt i et par situasjoner.

En ting du kan forsøke er å skrive et ritual for å bli kvitt denne ånden som følger deg. Jeg hadde en på badet en gang. Følte at han sto bak meg med øks hver gang jeg bøyde meg over vasken, og dette var fryktelig ubehagelig.

Det jeg gjorde, som funker for meg, var at jeg satte meg ned med endel gjenstander som er nære og kjære for meg, tegnet et pentagram på gulvet (med blyant) og laget en sirkel som var trygg. Deretter skrev jeg ned en lapp hvor jeg ba til den treenige gudinne om å hjelpe meg med å bli kvitt denne ånden. Jeg tok med meg lappen, lyset og gjenstanden hvor min skytsengel har tatt bolig inn på badet og lese lappen høyt før jeg brant den opp på stearinlyset. Jeg kunne faktisk se at ånden forsvant inn i lyset. Etter det har han vært borte vekk :)

Du må selvfølgelig lage et eget ritual som funker for deg, men det å ha med seg et stearinlys er lurt for å kunne lede dem inn i lyset!

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...