Gå til innhold

Kjøper dere bursdag og julegave til dyrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier det meste. Men jeg har en hund og en katt og har egentlig aldri vært flink til å kjøpe bursdags eller julegave til dem. Men nå fyller hunden 5 år, og siden det er rund dag vil jeg gjerne kjøpe noe fint til han, noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest redstar
Skrevet

Jeg(og familien min) kjøper julegaver til dyrene våre, vi gir også noe på bursdagen, gjerne et lekkert måltid eller godbit eller noe:)

Tenkte å kjøpe et nytt klorestativ/lekestativ til katten vår til jul:)

Skrevet

Jeg har ikke kjæledyr nå, men jeg kjøpte alltid bursdags og julegave til hunden vår da jeg var yngre.

Kjøpte stort sett godteri eller leker.

Har en venninne som kjøper en ny leke til hunden sin hver gang hun har vært ute og reist. Synes det er litt søtt.

Gjest Blubberella
Skrevet

Haha ja, jeg pleier å kjøpe bursdag- og julegaver til katta mi :jepp: Som oftest kattegodis, leker og klorepinner :)

Skrevet

Jeg kjøper bursdagsgave og julegave til han. Synes det er en fin anledning til å kjøpe nye leker, nammis etc.

Tips til 5års gave? Noe hunden liker av leker, mat, en god fjelltur/leketur. Om hunden har en hundekamerat (om du kjenner noen med hund som han kan leke med/ha med på fjelltur) kan det jo bli enda mer sprell.

Skrevet

Jeg kjøper bursdagsgave og julegave til han. Synes det er en fin anledning til å kjøpe nye leker, nammis etc.

Tips til 5års gave? Noe hunden liker av leker, mat, en god fjelltur/leketur. Om hunden har en hundekamerat (om du kjenner noen med hund som han kan leke med/ha med på fjelltur) kan det jo bli enda mer sprell.

Ja, det var en god i idé! Han ELSKER å gå tur, så tror jeg tar han med på en lang fjelltur :)

Skrevet

Jeg har aldri kjøpt bursdags- eller julegave til kattene mine, men når jeg tenker meg om så er egentlig julepapir og pyntetråd den største gaven de får på julaften. Da storkoser de seg med fullt angrep på det skumle papiret som ligger overalt :ler:

Skrevet

Nei, har nok med unger og familie.

Gjest Consensio
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort og ser heller ikke poenget med det. Er jo ikke så de skjønner at de har bursdag eller at det er jul.

Derimot så hender det at jeg kjøper et ekstra godt bein til bikkja på julaften, men det er mest for at hun skal holde seg i ro og drive med sitt istedenfor å sikle etter våres julemat og lignende.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg har aldri kjøpt bursdags- eller julegave til kattene mine, men når jeg tenker meg om så er egentlig julepapir og pyntetråd den største gaven de får på julaften. Da storkoser de seg med fullt angrep på det skumle papiret som ligger overalt :ler:

Her må jeg bare nevne at pyntetråd (pakkebånd) er farlig for katter. De kan skjære seg i munnen, og hvis de svelger noe av båndet kan det klumpe seg sammen i magen og i verste fall gjøre skade i fordøyelseskanalen... Men papiret er trygt så vidt jeg vet, og sikkert knitrende morsomt for lekne katter :)

Skrevet

Jeg har kjøpt julegave til hunden min i mange år. Hun pakker dem også opp selv. :rødme:

Skrevet

Selvfølgelig får hunden min jule- og bursdagsgave. :)

Han får også bursdagskake og julekalender :gjeiper:

Og gavene... De må han pent pakke opp selv. ;)

Skrevet

Nei, det gjør vi ikke, ser ikke helt poenget.

Skrevet

Nei, jeg gjør det ikke. Kanskje noe spesielt på bursdagen hennes hvis jeg husker den, god mat eller lignende. Men familien min gir alltid julegaver til pusen min. :) Mamma, tanter og sånt.. Litt morsomt. Så pus har fått både leker, godteri og pledd til jul. :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var barn (som regel noe "godis" fra dyrebutikken), men vet ikke om jeg ville gjort det samme nå i dag. Muligens på julaften så kjæledyret skulle fått noe ekstra godt å knaske på ;) .

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg kjøper både julegave og bursdagsgave til mine katter, for det meste god mat og kanskje noen nye leker. Greit at de ikke skjønner at det er f.eks jul, men jeg liker at alle i huset har det fint når det er jul, og det gjelder dyrene også. De er jo så godt som barna mine :)

Endret av Raindrops
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg kjøpte julegaver til og fra dyrene mine da jeg hadde dyr.

Endret av ellen :)
Skrevet

KJeg kjøper julegave til katten min:) Godis eller leker :ler:

Skrevet

Jeg er veldig motstander av å menneskeliggjøre dyr, men må innrømme at jeg kjøper noe ekstra godt til dyra til julaften. Dyrebursdag feires ikke, der går min grense.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...