Gå til innhold

Stolt av å være jomfru

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det mange som sier de er stolt av å være jomfru når de er godt opp i 20-årene eller som sier til andre som er godt opp i 20-årene eller over 30 at de skal være stolt om de er jomfru da?

Er det noe å være stolt av, eller flau av for den sak skyld?

Videoannonse
Annonse
Gjest redstar
Skrevet

Ja, jeg synes det er noe å være stolt over jeg, at dem venter på "den rette" feks:)

Blir vel litt mer "flaut" og kjipt/trist om grunnen til at dem er jomfru er fordi dem ikke har klart det eller ikke funnet noen som "har lyst på dem".

Så jeg synes at dem som er jomfru, burde være stolt over det:)

Skrevet

Skal man være stolt over at man ikke har funnet den rette? Og hvordan er det forskjellige fra å ikke ha 'klart det'? Er ikke det å ikke ha funnet den rette per definisjon det at man ikke har hatt mulighet eller klart det?

Jeg synes absolutt ikke at man burde være flau, men synes også det er merkelig at det er noe man skal være stolt over.

Hvis noe, da synes jeg at det er litt synd at noen ikke har funnet noen helt fram til sene 20-årene som man har hatt mulighet å dele kjærlighet med (og ja, det finnes også andre typer kjærlighet, men likevel).

Skrevet

Det kan være mange grunner til at man er jomfru, og jeg kan ikke komme på en eneste grunn jeg ser poeng i å være stolt av.

Eksempelvis var jeg selv jomfru ganske lenge, fordi jeg rett og slett ikke fikk det til. Ikke pga mangel på villige partnere, de fantes de mange av, men pga tideligere overgrep.

Det er da ikke noe å være stolt av. Ei heller noe jeg skammer meg over. Det er bare sånn. Folk er forskjellige. Og jeg nekter å tro at man blir så langt over tjue uten at det byr seg en eneste anledning til sex.

Skrevet

Det kan være mange grunner til at man er jomfru, og jeg kan ikke komme på en eneste grunn jeg ser poeng i å være stolt av.

Eksempelvis var jeg selv jomfru ganske lenge, fordi jeg rett og slett ikke fikk det til. Ikke pga mangel på villige partnere, de fantes de mange av, men pga tideligere overgrep.

Det er da ikke noe å være stolt av. Ei heller noe jeg skammer meg over. Det er bare sånn. Folk er forskjellige. Og jeg nekter å tro at man blir så langt over tjue uten at det byr seg en eneste anledning til sex.

Null problem dersom du er gutt/mann. Oddsen er selvfølgelig mye lavere for kvinner. Det er to vidt forskjellige univers, og kan overhodet ikke sammenlignes.

Skrevet

Og jeg nekter å tro at man blir så langt over tjue uten at det byr seg en eneste anledning til sex.

Det er da mange av oss som stiller høyere krav både til oss selv og en partner enn at vi vil ha sex bare fordi det byr seg en anledning.

Skrevet

Jeg synes absolutt det er noe å være stolt over. Det finnes så mange løstøser i dag, at en ordentlig jomfru bare er koselig det. :)

Skrevet

Jeg er 25 og jomfru. Og jeg er flau. Jeg later som om jeg ikke er det, slik at mine venner ikke skal få vite noe om det. Muligheten har vært der, én gang, men jeg feiga ut, det er snart 4 år siden.

Jeg ser ikke ut som et fruktfat heller, og hater kroppen min. Kan derfor ikke tenke meg at en jente vil kaste to blikk på meg.

Gjest Raindrops
Skrevet

Ser ikke noen grunn til å være verken stolt eller flau. Folk er forskjellige. Hvis noen vil vente på "den rette", helt i orden. Hvis noen ikke gidder å vente så er det ikke noe galt i det heller.

Skrevet

Det er da mange av oss som stiller høyere krav både til oss selv og en partner enn at vi vil ha sex bare fordi det byr seg en anledning.

Nei, selvfølgelig skal man ikke gjøre det kun fordi man kan.

Men poenget var at noen synes det er flaut å være jomfru, fordi de aldri har funnet noen som vil ha sex med dem. Men det har de jo funnet. De har bare ikke funnet noen som de liker gjensidig tilbake.

Er jo ikke noe å være flau over det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...