AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Vi har ikke egen bil, men sitter mye på med min mor, min søster osv. Og nå trenger snuppa nytt bilsete da hun har vokst ut av bilsete sitt. Krav vi har til setet: Det må være lett å ta inn og ut av forskjellige biler Helst ikke så tungt da vi må være det mye Helst ikke så veldig dyrt Helst opp til 25 kg Helst at det kan brukes både bakover og forovervendt Ikke isofix Helst ikke sånn benstøtte Noen som har tips til hvilket bilsete vi kan kjøpe?
Tøysetulla Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Jeg jobber med å selge bilstoler, og utifra de kriteriene du sier ville jeg anbefalt Britax TwoWay elite! Den er veldig lett og montere, har ikke støttebein, veier lite, går fra 9-25kg, kommet veldig godt ut i tester, og veldig rimelig i forhold til andre bakovervendte bilstoler. 1999,-! Endret 8. oktober 2010 av Tøysetulla
Gjest imli Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Britax two-way Lett og montere, kan brukast begge vegar, rimeleg. Det einaste minuset er at ungen sit ganske rett i ryggen og det er ingen justeringsmoglegheitar. Ikkje noko problem til dagleg, men viss du kjøyrer mykje på langturar og belagar deg på at ungen skal sove i bilen, kan det kanskje bli litt kinkig.
Tøysetulla Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Britax two-way Lett og montere, kan brukast begge vegar, rimeleg. Det einaste minuset er at ungen sit ganske rett i ryggen og det er ingen justeringsmoglegheitar. Ikkje noko problem til dagleg, men viss du kjøyrer mykje på langturar og belagar deg på at ungen skal sove i bilen, kan det kanskje bli litt kinkig. Opp til 13 kg, man man montere Britax TWE i en mer tilbakelent posisjon!
jolie Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Brio Zento. Det har også gode belteførere til den dagen barnet skal sitte forovervendt med bilens egne seler. Jeg vil likevel anbefale at man skifter til en ren beltestol når den tida kommer.
Gjest imli Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Opp til 13 kg, man man montere Britax TWE i en mer tilbakelent posisjon! OK, men med setet som berre heiter Two-way, er det altså ikkje justeringsmoglegheitar. Med mindre det er nokre finesser eg ikkje har fått med meg
lille katt Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Tenkte også på Britax two-way Elite da jeg leste kriteriene dine . Vil kanskje anbefale å investere i et ekstra sett av de beltene som skal forankre setet i bilsetet foran, de er plundrete å ta av og på hver gang. Vår bil er så liten at bilsetet kan kiles litt fast i nakkestøtten til setet foran, så vi har klart å regulere vinkelen på setet bittelitt på den måten. Altså at vi setter setet litt bakoverlent, og kjører setet foran bak slik at det sitter bom. Vi har også Britax multi-tech som er atskillig tyngre og MYE mer plundrete å montere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå