Gå til innhold

Bilstol-problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke egen bil, men sitter mye på med min mor, min søster osv. Og nå trenger snuppa nytt bilsete da hun har vokst ut av bilsete sitt.

Krav vi har til setet:

Det må være lett å ta inn og ut av forskjellige biler

Helst ikke så tungt da vi må være det mye

Helst ikke så veldig dyrt

Helst opp til 25 kg

Helst at det kan brukes både bakover og forovervendt

Ikke isofix

Helst ikke sånn benstøtte

Noen som har tips til hvilket bilsete vi kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg jobber med å selge bilstoler, og utifra de kriteriene du sier ville jeg anbefalt Britax TwoWay elite!

Den er veldig lett og montere, har ikke støttebein, veier lite,

går fra 9-25kg, kommet veldig godt ut i tester, og veldig rimelig i forhold til andre bakovervendte bilstoler. 1999,-! :)

Endret av Tøysetulla
Skrevet

Britax two-way :Nikke:

Lett og montere, kan brukast begge vegar, rimeleg.

Det einaste minuset er at ungen sit ganske rett i ryggen og det er ingen justeringsmoglegheitar. Ikkje noko problem til dagleg, men viss du kjøyrer mykje på langturar og belagar deg på at ungen skal sove i bilen, kan det kanskje bli litt kinkig.

Skrevet

Britax two-way :Nikke:

Lett og montere, kan brukast begge vegar, rimeleg.

Det einaste minuset er at ungen sit ganske rett i ryggen og det er ingen justeringsmoglegheitar. Ikkje noko problem til dagleg, men viss du kjøyrer mykje på langturar og belagar deg på at ungen skal sove i bilen, kan det kanskje bli litt kinkig.

Opp til 13 kg, man man montere Britax TWE i en mer tilbakelent posisjon! :)

Skrevet

Brio Zento. Det har også gode belteførere til den dagen barnet skal sitte forovervendt med bilens egne seler. Jeg vil likevel anbefale at man skifter til en ren beltestol når den tida kommer.

Skrevet

Opp til 13 kg, man man montere Britax TWE i en mer tilbakelent posisjon! :)

OK, men med setet som berre heiter Two-way, er det altså ikkje justeringsmoglegheitar. Med mindre det er nokre finesser eg ikkje har fått med meg ;)

Skrevet

Tenkte også på Britax two-way Elite da jeg leste kriteriene dine :). Vil kanskje anbefale å investere i et ekstra sett av de beltene som skal forankre setet i bilsetet foran, de er plundrete å ta av og på hver gang.

Vår bil er så liten at bilsetet kan kiles litt fast i nakkestøtten til setet foran, så vi har klart å regulere vinkelen på setet bittelitt på den måten. Altså at vi setter setet litt bakoverlent, og kjører setet foran bak slik at det sitter bom.

Vi har også Britax multi-tech som er atskillig tyngre og MYE mer plundrete å montere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...