AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #61 Skrevet 13. oktober 2010 Her var det mange selverklærte eiendomsmeglere og interiørkonsulenter og takstmenn. Du kan ikke spørre 15-19 års jentunger på KG, som knapt har fått opp østrogennivået på normalt nivå. Måtte nesten le litt, jeg. Huset virket flott, og alt ser helt greit ut. Problemet er at det ligger et godt stykke fra Oslo, og hus som ligger såpass langt unna som deres gjør, tar lenger tid å selge enn hus i Oslo/omengn. Vi bor på Kløfta, og jeg har sett hus ligge ute til salgs både tre og fire måneder før det blir. Ting tar tid. Smør dere med tålmodighet, TS. Huset ditt er såpass pent at det blir solgt. Ikke bruk penger på boligstyling og sånt tull. Bare ha litt is i magen, så går det som dere ønsker.
Smygel Skrevet 13. oktober 2010 #62 Skrevet 13. oktober 2010 (endret) . Endret 13. oktober 2010 av Smygel
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #63 Skrevet 13. oktober 2010 Helt ærilg: Sjelløst hus, dårlig formspråk og dårlig håndtverk. Helt utenfor mine interesser, så jeg ville ikke luktet på huset. Beklager, håper dere får solgt det. Heldigvis er ikke alle som meg.
Gjest Ruccola Skrevet 13. oktober 2010 #64 Skrevet 13. oktober 2010 Her er mine observasjoner og inntrykk *stuen ser lav ut med de trappene ned. Fikk inntrykk av at normalhøyden var der nede, og at det var veldig lavt oppe. Min mann på nesten 2 m ville vel måttet bøye seg under takbjelkene kanskje? Mulig jeg tar feil, men ihvertfall sånn det ser ut uten møbler. *taket utvendig ser ut til å ha tre forskjellige takbelegninger. Tak er viktig på et hus, og jo mer det er fikset på og bygd på - jo større tjangse kan det vel vere for at det kan bli lekk? Jeg ble ihvertfall litt skeptisk der *Kjellerstuen var MYE panel nå uten møbler! Tror absolutt dere hadde dratt nytte av å bruke 10-20 tusen på å leid inn noen til å male den hvit. Viss ikke hadde jeg ihvertfall møblert den og tatt nye bilder! *furuhelvete* Generellt er jeg enig med det flere andre har skrevet, om at dere burde leid inn møbler og få tatt nye bilder. Der ER vanskelig å få et skikkelig inntrykk av størrelser på rommene uten møbler. Ihvertfall når det i tillegg er vidvinkelbilder! Kanskje de gode naboene kunne lånt deg et spisebord her og en sofa der......? Legg ved et kart over området, så folk SER hvor huset ligger, isteden for en kjørebeskrivelse som ikke hjelper noen andre enn de som allerede er godt kjent i området. Legg også ved planløsninger!!! Sikkert mye annet dere også kan forbedre, men jeg er ikke verken utdannet eller intressert i sånt, så alt her er bare mine personlige meninger Masse lykke til ihvertfall!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #65 Skrevet 13. oktober 2010 Få megler til å endre annonsen og legge vekt på at det faktisk er en utleie-enhet man kan tjene en god slump på i måneden så tror jeg det ordner seg jeg:)
minienthe Skrevet 13. oktober 2010 #66 Skrevet 13. oktober 2010 Få megler til å endre annonsen og legge vekt på at det faktisk er en utleie-enhet man kan tjene en god slump på i måneden så tror jeg det ordner seg jeg:) enheten er ikke godkjent for utleie
Gjest Spinell Skrevet 13. oktober 2010 #67 Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Få megler til å endre annonsen og legge vekt på at det faktisk er en utleie-enhet man kan tjene en god slump på i måneden så tror jeg det ordner seg jeg:) Jammen, det er ikke en lovlig utleieenhet. Det kommer klart fram av mange innlegg. Er det lov å skrive at "boligen har potensial for utleie", mon tro :klø: I så fall ville jeg gjort det. Endret 13. oktober 2010 av Spinell
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #68 Skrevet 13. oktober 2010 Her var det mange selverklærte eiendomsmeglere og interiørkonsulenter og takstmenn. Du kan ikke spørre 15-19 års jentunger på KG, som knapt har fått opp østrogennivået på normalt nivå. Måtte nesten le litt, jeg. Huset virket flott, og alt ser helt greit ut. Problemet er at det ligger et godt stykke fra Oslo, og hus som ligger såpass langt unna som deres gjør, tar lenger tid å selge enn hus i Oslo/omengn. Vi bor på Kløfta, og jeg har sett hus ligge ute til salgs både tre og fire måneder før det blir. Ting tar tid. Smør dere med tålmodighet, TS. Huset ditt er såpass pent at det blir solgt. Ikke bruk penger på boligstyling og sånt tull. Bare ha litt is i magen, så går det som dere ønsker. Bra sagt og jeg er helt enig med deg. Det er nesten komisk å lese kommentarene som går på "furuhelvete", kjøkkeninnredning og styling. Huset blir selvsagt solgt, det er bare et spørsmål om tid.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #69 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg synes huset ser både flott og trendy ut. Ser også at det er noe forskjell på taket som sikkert har med påbyggingen av huset å gjøre. Som du skriver har dere gått ned 160 000 i pris. Kjøper kan jo da selv legge nytt og likt tak dersom det er noe som er viktig for kjøperen. Selv synes ikke jeg det høres ut som et stort problem. Når det gjelder furuhelvete som mange refererer det til syntes jeg det var et koselig "hyttepreg" over kjellerstuen og ser heller ikke problemet der. Uansett er det bare å male for de som ikke liker furu. Når det gjelder leiligheten må jo det være perfekt om man har gjester som skal overnatte . De får faktisk sin egen leilighet å bo i, det kaller jeg luksus. At leiligheten nok sikkert kan benyttes som kontor, frisørsalong e.l. må jo også være genialt for de som ønsker det. Synd jeg bor langt unna ellers hadde dette vært et hus jeg ville vært meget interessert i. Lykke til, dette blir nok snart solgt:-)
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #70 Skrevet 13. oktober 2010 Bra sagt og jeg er helt enig med deg. Det er nesten komisk å lese kommentarene som går på "furuhelvete", kjøkkeninnredning og styling. Huset blir selvsagt solgt, det er bare et spørsmål om tid. Helt enig, det er direkte latterlig. Mange tåpelige kommentarer her, men jeg skulle likt å se den av dere som lot drømmehuset gå fordi dere ikke gadd male over det "furuhelvetet" dere klager sånn på. Fargen på veggene, kjøkkeninnredning osv er jo fullstendig irrelevant, det er enkelt og billig å gjøre noe med. Blir litt oppgitt over hva enkelte henger seg opp i. Huset blir solgt, men som noen sa over her, med den avstanden fra Oslo kan det ta litt mer tid.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #71 Skrevet 13. oktober 2010 Helt enig, det er direkte latterlig. Mange tåpelige kommentarer her, men jeg skulle likt å se den av dere som lot drømmehuset gå fordi dere ikke gadd male over det "furuhelvetet" dere klager sånn på. Fargen på veggene, kjøkkeninnredning osv er jo fullstendig irrelevant, det er enkelt og billig å gjøre noe med. Blir litt oppgitt over hva enkelte henger seg opp i. Huset blir solgt, men som noen sa over her, med den avstanden fra Oslo kan det ta litt mer tid. Helt enig med deg, mye dumme og unødvendige kommentarer her. Når det gjelder avstand fra Oslo tar det ikke så mye mer enn ca 30-35 min til Alnabru (jeg bor ikke så langt fra Råholt, så derfor vet jeg det) Når det gjelder dette huset mener jeg at man får både et flott hus og mye hus for pengene. Med tanke på at det ikke tar lenger tid å kjøre inn til Oslo så er det nok overkommelig for de fleste. Samtidig er Gardermoen stort og det er mye som bygges i området for tiden som igjen fører til flere arbeidsplasser.
Gelica Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #73 Skrevet 14. oktober 2010 Tusen takk igjen for mange bra tilbakemeldinger. Det er riktig som noen nevner over her at huset ble satt ned med 160 000 med tanke på at taket har ulik takbelegning etter utbyggingen. Når det gjelder utleieleigheten har vi flere ganger benyttet denne når vi har hatt overnattingsbesøk, noe som er utrolig deilig både for oss og gjestene:-) At leiligheten også kan benyttes som næringseiendom til kontorer, frisørsalong e.l. er jo også en veldig god ide og noe leiligheten absolutt egner seg til. Det er også sant som noen her nevner om at det ikke er langt å kjøre fra Råholt til Oslo etter den nye E6 en med to felt åpnet. Det skal være visning i dag, så vi får håpe det kommer mange og at noen vil like boligen like mye som vi har gjort.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #74 Skrevet 14. oktober 2010 Det er også sant som noen her nevner om at det ikke er langt å kjøre fra Råholt til Oslo etter den nye E6 en med to felt åpnet. Kan godt være, men det forteller ikke annonsen! For meg som ikke er kjent på den siden av Oslo i det hele tatt så må jeg få den informasjonen for at huset skal bli interessant. Forøvrig enig med mange av de andre som har svart i tråden - jeg tror ikke det er huset i seg selv (verken beliggenhet, pris eller utseende) - men at annonsen rett og slett er for dårlig. Spark megleren bak og få han til å gjøre en bedre jobb! Det hjelper ikke om det man skal selge er aldri så bra -om du ikke får folk til å komme på visning og bli interessert så er du like langt... Lykke til forresten!
Gelica Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #75 Skrevet 14. oktober 2010 Kan godt være, men det forteller ikke annonsen! For meg som ikke er kjent på den siden av Oslo i det hele tatt så må jeg få den informasjonen for at huset skal bli interessant. Forøvrig enig med mange av de andre som har svart i tråden - jeg tror ikke det er huset i seg selv (verken beliggenhet, pris eller utseende) - men at annonsen rett og slett er for dårlig. Spark megleren bak og få han til å gjøre en bedre jobb! Det hjelper ikke om det man skal selge er aldri så bra -om du ikke får folk til å komme på visning og bli interessert så er du like langt... Lykke til forresten! Tusen takk :-) Ja, jeg er helt enig med deg. Om ikke visningen i dag eller den som skal være på søndag fører frem skal ALT endres. Annonse, bilder, det skal selvfølgelig legges inn plantegninger, informasjon om relevante avstander, informasjon om at leiligheten kan brukes som næringseiendom osv. Utrolig trist for oss at megler ikke gjorde dette med en gang....
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #76 Skrevet 14. oktober 2010 Det er også sant som noen her nevner om at det ikke er langt å kjøre fra Råholt til Oslo etter den nye E6 en med to felt åpnet. Bare to ting. 1. Selv om det å kjøre Råholt - Oslo i seg selv ikke er langt så er det noe som heter rushtid, og det er da de fleste som jobber kjører. Jeg tviler sterkt på at man klarer Råholt - Oslo sentrum i rushtiden på en time. Dette er ganske vesentlig. 2. Ikke alle har bil. Eller, vi har én bil, som tilsier at den andre av oss må ta offentlig kommunikasjon til jobb. Da hjelper det ikke med ny E6. Vi er selv på utkikk etter hus litt utenfor Oslo, men vi unngår bevisst steder uten tog. Erfaringsmessig (vi har pendlet til og fra Oslo fra ulike steder i mange år) er det bare for tregt rett og slett. Når jeg søker på reisealternativer fra husets adresse og til Oslo sentrum får jeg ikke bare en skremmende lang reisetid, men også et minimum av tre bytter. Det går bare ikke. Vi kunne fint tatt seks soverom, har null problemer med å fylle alle sammen, og synes prisen er veldig attraktiv. Men det er rett og slett tiden det tar å komme seg til og fra jobb som blir den ene delen der vi ikke er villige til å gjøre noe kompromiss.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #77 Skrevet 14. oktober 2010 Tusen takk :-) Ja, jeg er helt enig med deg. Om ikke visningen i dag eller den som skal være på søndag fører frem skal ALT endres. Annonse, bilder, det skal selvfølgelig legges inn plantegninger, informasjon om relevante avstander, informasjon om at leiligheten kan brukes som næringseiendom osv. Utrolig trist for oss at megler ikke gjorde dette med en gang.... Hvorfor vente til etter søndag? Snakk med megleren etter visningen i dag og krev forandringer lagt ut i løpet av morgendagen. Du risikerer bare at det kommer fler på visning på søndag
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #78 Skrevet 14. oktober 2010 Hei. Det går tog både fra Dal stasjon og Eidsvoll verk. klikk linken. Tog Dal / Oslo Her får man en reisetid på ca 1 time. Vi som bor på Råholt pr. i dag har ikke problemer med å pendle. Jeg har jobbet på Lørenskog det siste året og bruker alt fra 35 - 50 min til jobben med bil. Så ønsker man å flytte ut av Oslo så vil man uansett få reisetid. Man kan ikke belage seg på like kort reisetid utenfor Oslo som man har inne i Oslo. De bruker like lang tid fra Mortensrud og området rundt der og inn til Oslo som man gjør fra Råholt. Kjenner flere som bruker 1 time til jobben fra disse områdene. Alt handler om å omstille seg, og vil man flytte ut av Stor Oslo får man automatisk en lengre reisevei til jobben. Lykke til med valg av reisetid fremfor hus :-) Bare to ting. 1. Selv om det å kjøre Råholt - Oslo i seg selv ikke er langt så er det noe som heter rushtid, og det er da de fleste som jobber kjører. Jeg tviler sterkt på at man klarer Råholt - Oslo sentrum i rushtiden på en time. Dette er ganske vesentlig. 2. Ikke alle har bil. Eller, vi har én bil, som tilsier at den andre av oss må ta offentlig kommunikasjon til jobb. Da hjelper det ikke med ny E6. Vi er selv på utkikk etter hus litt utenfor Oslo, men vi unngår bevisst steder uten tog. Erfaringsmessig (vi har pendlet til og fra Oslo fra ulike steder i mange år) er det bare for tregt rett og slett. Når jeg søker på reisealternativer fra husets adresse og til Oslo sentrum får jeg ikke bare en skremmende lang reisetid, men også et minimum av tre bytter. Det går bare ikke. Vi kunne fint tatt seks soverom, har null problemer med å fylle alle sammen, og synes prisen er veldig attraktiv. Men det er rett og slett tiden det tar å komme seg til og fra jobb som blir den ene delen der vi ikke er villige til å gjøre noe kompromiss.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #79 Skrevet 14. oktober 2010 Hei. Det går tog både fra Dal stasjon og Eidsvoll verk. Ja, men det tar en halv time å komme seg fra dette spesifikke huset og til Dal Stasjon eller Eidsvoll Verk, inkludert toget får man dermed halvannen time til jobb hver vei. Tre timer om dagen på reiser orker i allefall ikke jeg. Alt handler om å omstille seg, og vil man flytte ut av Stor Oslo får man automatisk en lengre reisevei til jobben. Det er jeg fullstendig klar over. Vi bor heller ikke I Oslo lenger nå. Vi bor ved Lillestrøm og har ca 25 min reisevei til jobb, inkludert gange til stasjonen. Det er derfor helt uaktuelt å øke dette til tre ganger så mye. Jeg er ikke villig til å bruke store deler av dagen min på transport rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #80 Skrevet 14. oktober 2010 Her får man en reisetid på ca 1 time. Vi som bor på Råholt pr. i dag har ikke problemer med å pendle. Jeg har jobbet på Lørenskog det siste året og bruker alt fra 35 - 50 min til jobben med bil. Så ønsker man å flytte ut av Oslo så vil man uansett få reisetid. Man kan ikke belage seg på like kort reisetid utenfor Oslo som man har inne i Oslo. De bruker like lang tid fra Mortensrud og området rundt der og inn til Oslo som man gjør fra Råholt. Kjenner flere som bruker 1 time til jobben fra disse områdene. Da er det jo faktisk ikke så lang å kjøre som mange nok sikkert tror. Hadde jo vært lurt om megler hadde fått dettte med i annonsen, tror flere ville vært interessert om dette hadde vært informert om. Som du nevner er det flere steder i Oslo hvor det tar lenger tid å komme seg inn til byen enn det tydeligvis gjør fra Råholt. Det er et stort og flott hus dere har liggende ute for salg nå og prisen er som andre nevner attraktiv. Om man skal kjøpe seg hus i Oslo må man bli gjeldsslave for å få et hus i denne størrelsen. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå