Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med de som skriver at TS bør se på å forbedret annonsen. Huset var fint det, men annonsen er litt rotete og uoversiktlig. Savner dessuten opplysninger om oppvarming (er det energimerket?), parkering osv. Det er ting som iallefall betyr endel for hvorvidt en boligsalgsannonse ville vært interessant for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fryktelig lite romfølelse på bildene. Få inn planløsning som nevnt tidligere. Hva med å vise den kule spisestueløsningen du nevnte? Boligstyling kunne gjort mye med bildene og inntrykket.

Skrevet

Har sjelden sett en så kortfattet og innholdsløs annonsetekst. Se bare på andre. Dessuten bør dere få tatt oppdaterte bilder dersom alle manglene som vises på bildene nå er fikset.

Ser forøvrig at det er ganske mange hus i "familiestørrelse" til salgs i området, til mye lavere pris enn deres. Det bør nevnes spesifikt i annonsen at påbygget fungerer som utleiedel, gjerne også med kommentar om leiemarkedet/prisnivå i området.

Skrevet

Tusen takk for mange bra og seriøse innspill.

Når det gjelder leiligheten ser jeg noen nevner at vi bør annonsere det som utleiedel. Det kan vi dessverre ikke, da den ikke er godkjent som det fordi det bla ikke er satt opp brannvegg mellom boligene. Så lenge man ikke leier ut er det ikke noe å veien for å bruke den som to boenheter, men vi kan ikke annonsere det som to boenheter.

Kom gjerne med flere innspill og ideer :-)

Skrevet (endret)

Tusen takk for mange bra og seriøse innspill.

Når det gjelder leiligheten ser jeg noen nevner at vi bør annonsere det som utleiedel. Det kan vi dessverre ikke, da den ikke er godkjent som det fordi det bla ikke er satt opp brannvegg mellom boligene. Så lenge man ikke leier ut er det ikke noe å veien for å bruke den som to boenheter, men vi kan ikke annonsere det som to boenheter.

Kom gjerne med flere innspill og ideer :-)

Det du skriver her er jo nokså avgjørende for om folk vil være interessert eller ikke. Jeg ville aldri kjøpt et hus med en leilighet som ikke kunne leies ut. Mange satser på å finansiere boliglån med utleiedel, og her blir jo det en umulighet. Er det ikke mulig å får gjort noe med den biten? Jeg ville i hvert fall mye heller brukt penger på å få leiligheten utleibar enn å pusse opp. 6 soverom i én boenhet er attraktivt for svært få familier.

Ellers er jeg veldig enig i det andre sier om selve annonsen. Veldig mangelfull. Bildene gir liten oversikt over hva boligen egentlig inneholder. 6 soverom er attraktivt for svært få familier. Er det stua i ekstraleiligheten som er møblert med buesofa og furumøbler? Dem ville jeg byttet ut med nettere og færre møbler. Sånn det ser ut nå ser stua overmøblert og liten ut.

Ellers ville jeg også brukt penger på styling av hele huset. Møbeler giir godt inntrykk og skaper helhet, og man ser raskt hva de forskjellige rommene kan brukes til og hvilket potensiale de har.

Jeg ville også tatt bilder av fine plasser i nærmiljøet. Og tegninger av planløsning. Det er noe av det viktigste for meg i en boligannonse.

Endret av Bodillen
Skrevet

Bytt ut overskiften med generasjonsbolig, tilbygg/ anneks på xx kvm, loft med ateliermulighet, rolig og sentralt område. Bytt også ut noen av bildene. Jeg hadde ikke tid til å se på alle, men det var for mye av det samme, på loftet holder det med to bilder, av terrassedelen og hoveddelen, i tilbygget holder det med par bilder, la heller teksten beskrive standarden. Få inn flere bilder av hage, parkering/innkjørsel, inngangspartier, turstier, sentrum i bygda, evt. badevannet.

Og ikke gå ned i pris, det er det samme som å si at boligen egentlig ikke er verd noe. De fleste som legger inn bud, begynner 2-3 hundretusen under prisantydning.

Melger har gjort en dårlig jobb og det er rett og rimelig at du krever noen forandringer i annonsen. Bilder kan du kanskje ta selv eller få noen til å gjøre det. Det er ikke så vanskelig og det kan ikke bli verre enn det megler har prestert med sitt kamera.

Ta mange bilder og velg ut de du synes er bra.

Jeg savner også en planløsning, men gå først til noen enkle tiltak med å forandre annonsen.

Sett prisen opp igjen, endre teksten på finn, og bytt ut noen bilder. Det koster ingenting, annet enn meglers tid og frustrasjon og bytt ut bilder når du har fått tatt noen som du liker.

Det bør også komme frem i annonsen om det er/ikke er mye støy fra Gardermoen, hvis det er plagsomt bør det ikke komme frem, men kollektivtilbud (er viktig for barnefamiler etter som barn blir større og bør komme seg frem uten at de kjøres av foreldrene).

Du betaler megler for å gjøre jobben og de tar seg godt betalt. En del av jobben er ikke å gå ned i pris, noe jeg trodde alle meglere visste.

Det bør komme frem i annonsen hvor lang tid det tar å kjøre til Gardermoen, Oslo, Lillestrøm eller nærmeste by, om det er skolebuss eller avstand til barnehage og skoler, butikker, kino og ellers hva som er bra med området.

Ta med det som er positivt. Dere har ikke lov å annonsere dette som utleie-enhet, men likevel er det lov å leie ut til svigermor eller andre.

Skrevet

Jeg savner litt info om boligen. Det står hvor stort huset er, og hvilke rom det inneholder, men det er ingen planløsning med.

Videre ville jeg gjerne visst hva som er på vegger, tak og gulv - noe som stort sett bruker å stå i annonsene.. Hva slags kjøkken det er, og om badet er flislagt... Er det varmekabler i noen gulv?

Hva med det elektriske? Er det automatsikringer?

Likte heller ikke den høydeforskjellen på stua, men hver sin smak. :)

Ville kanskje også satt inn litt møbler i huset..

Skrevet

det første jeg la merke til var at det var noe rart på taket- er det forskjellig takstein?

og jeg la merke til den halvferdige veranda løsningen..

det er et stort og fint hus, jeg skulle ønske tomten var litt større og.

veldig mimimalistisk stil på kjøkkenet, sikkert mange det ikke faller helt i smak hos, og som tenker at det må byttes ut.

litt vel mye furufarge for min del-malejobb.

trekker nok endel ned, at leiligheten ikke kan leies ut.

men som mange andre sier her, det er vanskelig å få noe inntrykk av hvordan huset ser ut, når det er tomt inni, bare mange rom, desverre.

Ønsker deg lykke til, skjønner at det er litt fortvilende, men plutselig kommer rette kjøper:)

Skrevet

Et hus uten skisse av plantegninger er helt uinteressant for min del. Det aller første jeg ser på når jeg ser på boliger er plantegningene. Har en bolig en dårlig planløsning er den ikke aktuell uansett hvor fin den ellers måtte være. Jeg gidder ikke bruke tid og penger på å flytte vegger, forstørre bad eller i værste fall bygge om en hel etasje.

Hva er greia med den trefargede terassfasaden foran på huset? Hvorfor er ikke denne malt? Det får huset til å virke uferdig. Det samme gjelder det trefargede taket i entreen. Når dere har brukt 200.000 på oppussing, burde dere ha gjort dere ferdige.

Videre så er virkelig annonseteksten elendig. Rotete oppsett og intetsigende. Her har megler gjort en vanvittig dårlig jobb.

Etter å ha tatt en liten kikk på boligannonser på Råholt så ser denne ut til å være ganske bra. Den har med nødvendig informasjon, den har gode bilder, den gir et godt inntrykk av området rundt huset og den får boligen til å virke tiltalende og levende.

Dette viser faktisk hvorfor det er en fordel å være kritisk til eiendomsmegleren man velger.

Skrevet

Jeg syns huset virket uferdig, både ute og inne. Det ser ut som det mangler deler av en vegg på utsiden, tretrappene ser ut som en nødløsning og hagen er ustelt. Inne liker jeg ikke trappene i stuen (aner ikke hvordan jeg skulle møbler rundt), syns det ser mørkt ut, det ene badet ser ut som et overfylt snarlig opp-pussingsobjekt, den overbugde tereassen aner jeg ikke hva jeg skulle brukt til, og kjelleren er et furuhelvte som skriker pengesluk. Det mangler også møbler, så det er vanskelig å bedømme hvordan plassen egentlig er. Og som andre sier, utrolig lite tekst og mangel på arealplan hadde fått varsellampene til å blinke dersom jeg var på boligjakt. Da lurer jeg på hva dere forsøker å skjule.

Skrevet

Fint og stort hus, og med stor tomt, TS, litt for langt, ja, men noen vil jo sikkert bo der og. Jeg savner også en planløsning, det kjekt å ha, spesielt når dine potensielle kjøpere må kanskje kjøre langt for å se på ditt hus. :)

Jeg ville også lagt ut litt mer info om huset og renoveringer, spesielt om, når badet/kjøkkenet var sist pusset opp? Gulvet, er det nytt? Var badet-arbeid utført av fagfolk, har du dokumentasjon/garanti? Osv, i samme retning. Se for eksempel på denne annonsen, her er det mye info og den er bra sortert og presentert. :)

Skrevet

Enig med de som kritiserer teksten og manglende plantegning. Det blir forferdelig vanskelig å "se for seg" et hus med såpass mange rom uten plantegning. Teksten er kaotisk og lite informativ, sier ingenting om det f.eks er parkett eller noe annet på gulvene, når de forskjellige delene er pusset opp, om det er varmekabler, hva slags kjøkkeninnredning (ikea eller noe fancy) etc. Teksten sier heller ingenting om hva slags stand huset som helhet er i, og om det er gjort noen store utskiftninger (f.eks varmtvannsbereder har vel en levetid på ca 15-20 år). Dette er sikkert ting som står i prospektet, men jeg ville ha foretrukket å ha det med i teksten på finn.

I tillegg er det et par andre punkter jeg reagerer på:

-Dårlige lysforhold i "hovedstue", det så nesten ut som en sokkelleilighet. Jeg tror inntrykket ville blitt bedre med bilder tatt fra andre siden (slik at man så de store vinduene på bildet istedenfor "kjellervinduene").

-ALTFOR lite kjøkken til et så stort hus, relativt dårlig med skapplass og liten arbeidsplass. Jeg ville ikke hatt noe i mot det om det var et gammelt kjøkken, men når det er helt nyoppusset føles det feil å kjøpe for så å pusse opp på nytt.

-"Gunstig beliggenhet" når det gjelder Gardermoen gjør meg veldig skeptisk med tanke på flystøy. Hvis det er slik at det ikke er flystøy der så skriv det i annonsen :) Jeg ville heller hatt med reisetid til Oslo, og kanskje noe om hvordan beliggenheten var i forhold til kollektivtransport.

Skrevet

Legger ved private bilder fra før oppussingen var helt ferdig, her får man i hvert fall et lite inntrykk av hvordan det så ut møblert.

Oppussingen ble ikke ferdigstillt før alle møbler var ute av huset for å gjøre arbeidet enklere.

post-36773-1286563512,2182_thumb.jpg

post-36773-1286563519,8782_thumb.jpg

post-36773-1286563529,3071_thumb.jpg

Skrevet

Hjelper ikke å legge ced bilder her. Du må få stylet huset og tatt nye bilder til annonsen, samt skrevet om teksten. Og planskisse er viktig.

Skrevet

Jeg hadde beiset fururommene, for det er ikke mange som ønsker så mye trefarget i huset lengre. Tror førsteinntrykket ville blitt bedre da, for de rommene ødela mye av førsteinntrykket. Og om dere ikke vil gjøre noe med de rommene, ville jeg valgt å fjerne de bildene fra annonsen.

Og ellers syns jeg også endel ting så litt uferdig ut. Huset er hvitt, men rekkverket på terassen er trefarget. Hadde vært mye finere om det også var malt hvitt.

Jeg likte heller ikke at det ikke var vindu på det ene kjøkkenet. Har selv bodd i en leilighet med en kjøkkenløsning som dere har, og jeg savnet vindu på kjøkkenet. Ble veldig mørkt og trist der, selv om det var lyse farger.

Litt malearbeid ville gjort utrolig mye med huset.

Skrevet

Det er megler som har gjort en dårlig jobb. Jeg har også hatt en megler jeg til slutt hatet, men tok bilder og fikk megler til å endre teksten slik at det positive med boligen og området kom frem.

Megler ble sinna, jeg lå inne på et sykehus når jeg så at megler hadde tatt hensyn til andre ting enn det jeg sa i møtet med han. Megler gjorde som jeg sa, og vi gikk ikke ned i pris selv om det tok tid og selv om megler informerte meg om lave bud som ikke var akseptable.

Megler foreslo, men jeg satte prisen høyt og ble skeptisk overfor megler, om det var inside osv.

Krev at megler forandrer teksten spør om han kan ta nye bilde, er han helt kontraktstandard kan du vel få noen til å ta bilder? Men jeg regner nok med at du kan ta endel selv og familien kan ta.

Husk at du har betalt for noe du ikke har fått iflg reklame, i verste fall ville jeg byttet megler, men jeg klarte ta bilder selv og alle meglere sier at de ikke har fotograf. Omg, de tar dårlige bilder med dig.kameraet sitt og ingen har med seg fotograf.

Ikke bry deg, men få noen til å hjelpe deg eller bytt megler, rett og slett.

Bytt ut teksten, det er nr 1. Fjern noen bilder og ikke vent til du får erstattet de med andre.

Du må ikke stole på meglere, de er kjent for for å lyge og lure og ha lav moral, drikker er utroe og er ikke til å stole på, i jobbsammenheng tror de at de er vinnere osv.

Jeg vet, har vært sammen med en, men han prøvde være snill. Han ble likevel ekskludert hvis han ikke var enig med sjefen.

Gå opp i pris igjen, gjerne over takst. Over 3 millioner omtrent og bytt ut bilder og tekst.

Hilsen en som mener det godt.

Skrevet

Fint hus, bra størrelse og grei pris. For min del er den for langt unna Oslo, og da hjelper det ikke om alt annet passer, for jeg nekter å bruke over en time hver vei til jobb. Det er dessverre et ufravikelig krav for min del. Hadde den ligget en halvtimes togtur fra Oslo hadde jeg sterkt vurdert huset, men det kan dere dessverre ikke gjøre noe med.

Ellers synes jeg det var altfor liten info i annonsen. Greit nok at man får med et prospekt med utfyllende informasjon, men jeg får lite lyst til å gå på visning med så lite informasjon til å begynne med. De aller fleste boligannonser spesifiserer interiøret i hvert rom og hvilket år viktige rom som bad eller kjøkken er oppusset.

Med flytoget tar det faktisk ikke mer enn ca en halvtime inn til oslo ifra eidsvoll verk stasjon. som jo er så og si på råholt.

Gjest Harriet
Skrevet

det første jeg la merke til var at det var noe rart på taket- er det forskjellig takstein?

og jeg la merke til den halvferdige veranda løsningen..

det er et stort og fint hus, jeg skulle ønske tomten var litt større og. veldig mimimalistisk stil på kjøkkenet, sikkert mange det ikke faller helt i smak hos, og som tenker at det må byttes ut.

litt vel mye furufarge for min del-malejobb.

trekker nok endel ned, at leiligheten ikke kan leies ut.

men som mange andre sier her, det er vanskelig å få noe inntrykk av hvordan huset ser ut, når det er tomt inni, bare mange rom, desverre.

Ønsker deg lykke til, skjønner at det er litt fortvilende, men plutselig kommer rette kjøper:)

Her hvor jeg bor er det ihvertfall ikke vanlig med tomter på over 1 mål. Tomten her er på 909 kvadrat og det synes du er lite?

Skrevet

10 min fra Gardermoen = flystøy....

Bildet fra dassen er forresten et glimrende eksempel på strekk-og-dra-juks fra bildejukserne i boligbransjen.

Norges lengste toalettsete?

Det fine er jo at man kan vaske hendene samtidig som man er på potta.

Skrevet

Jeg tror den vesentligste feilen med dette huset er at det er bygd som generasjonsbolig, hvor den ene delen ikke er lov å leie ut. Dette er for amatørmessig, og kan gi potensielle kjøperer tanker om amatørmessige feller i resten av huset som kanskje ikke er synlige sånn ved første øyekast.

I tillegg var det på bildene mange uferdige løsninger. Prisen var jo fantastisk i mine øyne som kommer fra vestlandet hvor en slik enebolig lett ville kostet 5 mill:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...