Gelica Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Vi har et stort hus ca 10 min kjøring fra Gardermoen som ligger ute for salg, men det virker som markedet er litt trått. Huset er en generasjonsbolig på totalt ca 280m2 med separat og fin leilighet på ca 85m2 som man skulle tro var interessant for store familier eller famlier som ønsker litt plass. Det har gått en stund nå og vi har satt ned prisen med 160 000,- for å se om det skulle hjelpe litt på interessen. Det er lite folk på visningene og det må jeg si bekymrer meg, kan det ha noe med at man ikke ønsker å flytte høst/vinterstid? Problemet er at rett før huset ble lagt ut for salg pusset vi opp boligen for 200 000,- og vi har derfor ikke råd til å gå så mye mer ned i pris eller gjøre stort mer med huset. Personlig synes jeg huset er kjempeflott med fine løsninger, en støpt terrasse på ca 80m2, flotte naboer og nært til både skoler og barnehager. Vi trivdes kjempegodt og skulle gjerne fortsatt å bo der, men det ble alt for stort etter at min mor flyttet fra leiligheten som hører til huset. Huset ligger på Finn.no og det er vel der alle som er interessert i hus går å ser? Vi trives så godt i området at vi har kjøpt et mindre hus der og det blir jo fryktelig dyrt i lengden når vi ikke får solgt. Hva kan vi gjøre og finnes det andre steder en Finn.no som man bør reklamere på?
LukaFrost Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Vanskelig å si noe om hvorfor når man ikke vet hvordan huset ser ut.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Legg ut link eller finnkode til huset ditt her.
Gelica Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=23634366&sid=sid/2010/10/8/10/xz0241286525300247y
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Fint hus, men ligger litt for langt ut på landet etter min mening, - litt for langt fra Oslo.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Så herlig den overbygde terrassen så ut... den vil jeg ha! Dessverre var møblene borte da dere tok bildene, og det var vanskelig å se nøyaktig hva det var vi så på, og det var også vanskelig å få en romfølelse når det ikke var noe der som viste bruken av rommet. Noe så også uferdig ut, jeg tenker da på dørhåndtak som var borte, ledningsruller som hang fra tak, osv... Men JEG hadde kommet til å gått på visning på dette huset, dersom jeg skulle kjøpt hus i det området. Hvordan er prisene på tilsvarende boliger i området? Har dere rett og slett gjort så mye med huset, at dere har priset dere ut?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Likte ikke helt løsningen med trappetrinn midt på gulvet. Ellers et fint hus, men trappen ødelegger for min del.
Gelica Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2010 Takk for tilbakemelding:-) Ja, huset er fint, men man får nok et bedre inntrykk av det i virkeligheten med tanke på blandt annet størrelsen. Det tar ikke så alt for lang tid med bil fra Råholt til Oslo etter den nye E6en ble åpnet. Jeg tenker også at det burde vært ideelt for folk som f.eks jobber på eller i nærheten av Gardermoen også. Kanskje folk flest tror Råholt er lenger unna enn det egentlig er? Ikke godt å si.
Rosalie Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Hvordan er det å komme seg dit med kollektivtrafikk? kan ikke se at det sto noe om det i annonsen. Ellers er det nok mye færre kjøpere såpass langt unna Oslo, og dersom det ikke går ekspressbusser eller tog fra gåavstand fra huset, kan det ta sin tid å finne riktig kjøper.
Gelica Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. oktober 2010 Så herlig den overbygde terrassen så ut... den vil jeg ha! Dessverre var møblene borte da dere tok bildene, og det var vanskelig å se nøyaktig hva det var vi så på, og det var også vanskelig å få en romfølelse når det ikke var noe der som viste bruken av rommet. Noe så også uferdig ut, jeg tenker da på dørhåndtak som var borte, ledningsruller som hang fra tak, osv... Men JEG hadde kommet til å gått på visning på dette huset, dersom jeg skulle kjøpt hus i det området. Hvordan er prisene på tilsvarende boliger i området? Har dere rett og slett gjort så mye med huset, at dere har priset dere ut? Takker for tilbakemelding:-) Det som så uferdig ut som dørhåndtak o.l. er på plass nå. Problemet er at fotografen tok bilder før vi fikk de småtingene på plass. Vi har heller ikke priset oss ut i forhold til markedet og vi har som nevnt gått ned 160 000 i pris. Angrer egentlig litt på at jeg flyttet nå, da vi trivdes utrolig godt i området og salget nå går så trått. Men huset ble alt for stort for oss.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #11 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg synes rett og slett det er dumt å bruke mange hundre tusen på å pusse opp et hus man skal selge. Det lønner seg rett og slett ikke. I tillegg vil alle potensielle kjøpere som ikke liker stilen dere har valgt ikke være interessert i huset. De vil jo betale for noe de ikke liker og ev bytter ut. Jeg synes f.eks. at svarte kjøkken er utrolig stygt. Det alene ville gjort huset uaktuelt siden jeg ikke er interessert i å betale for to kjøkken, både det dere har valgt å og det jeg ville byttet ut med.
Gelica Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 8. oktober 2010 Likte ikke helt løsningen med trappetrinn midt på gulvet. Ellers et fint hus, men trappen ødelegger for min del. Stuen i seg selv er veldig stor og vi lagde trapp med innfelt lys for spisestuen. Det er ikke så lett å se når det ikke er møblert, men vi fikk utrolig mye skryt av en stilig spisestueløsning når vi bodde der.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #13 Skrevet 8. oktober 2010 Kanskje folk flest tror Råholt er lenger unna enn det egentlig er? Ikke godt å si. Mulig det Jeg er ikke så kjent i området, men har ikke inntrykk av at det er så lite sentralt at det skal være noen hindring. Min personlige mening er at dere bør se nærmere på annonsen. Huset ligger i en prisklasse som ikke er så attraktiv for øyeblikket, mye på grunn av usikkerhet rundt økonomi, og da bør annonsen gi poteniselle kjøpere lyst til å be om prospekt. For eksempel står det i overskriften at det er 6 soverom, noe de færreste har behov for, og mange vil nok gå ut av annonsen der og da. Få klart og tydelig fram at dette dreier seg om to separate boenheter, og at den ene delen kan leies ut, det kan hjelpe noe.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #14 Skrevet 8. oktober 2010 Det har jo bare ligget ute for salg i to måneder, og de første ukene var fortsatt sommerferietid for mange. To mnd er ikke veldig lang tid, likevel har dere allerede satt ned prisen? Hvor mange visninger har dere hatt?
LineGourmet Skrevet 8. oktober 2010 #15 Skrevet 8. oktober 2010 Fint og stort hus. Hva med å koste på boligstyling? Blir veldig tomt uten møbler...
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #16 Skrevet 8. oktober 2010 Den annonsen sa ingenting egentlig. Få frem at det er en generasjonsbolig, at det er 2 enheter, og ta flere bilder. Skriv mer om området. Eller bytt megler til noen som legger mer tid i annonsen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #17 Skrevet 8. oktober 2010 En annonse som skal selge noe så stort som et hus bør være totalt rensket for skrivefeil og andre språklige svakheter. Jeg tenker automatisk at folk er slurvete eller uvitende når de skriver en dårlig annonse, og jeg ville ikke foretrukket å kjøpe hus av noen som er verken slurvete eller uvitende.. Ikke at det har reell sammenligningsverdi overhode, men hvorfor ikke gjøre et best mulig inntrykk?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #18 Skrevet 8. oktober 2010 Boligannonsen er helt anonym og bildene gir ikke noe bilde av hvordan det vil se ut med møbler. Og furuhelvetet i kjellerstua hadde skremt meg vekk, for tanken på å måtte gå over med kvistlakk før maling på så store flater er total turn-off når resten av huset er så anonymt og uten særpreg.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #19 Skrevet 8. oktober 2010 Fint hus, bra størrelse og grei pris. For min del er den for langt unna Oslo, og da hjelper det ikke om alt annet passer, for jeg nekter å bruke over en time hver vei til jobb. Det er dessverre et ufravikelig krav for min del. Hadde den ligget en halvtimes togtur fra Oslo hadde jeg sterkt vurdert huset, men det kan dere dessverre ikke gjøre noe med. Ellers synes jeg det var altfor liten info i annonsen. Greit nok at man får med et prospekt med utfyllende informasjon, men jeg får lite lyst til å gå på visning med så lite informasjon til å begynne med. De aller fleste boligannonser spesifiserer interiøret i hvert rom og hvilket år viktige rom som bad eller kjøkken er oppusset.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #20 Skrevet 8. oktober 2010 Og forresten så savner jeg planløsning. Alle boligannonser burde hatt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå