Gå til innhold

Bryllupsbildene ble ikke slik jeg hadde håpet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ei stund siden jeg har vært inne på denne siden. Men, jeg må ha hjelp til et lite problem... :cry:

Vi har fått bryllupsbildene og de ble ikke sånn som vi hadde håpet på, og jeg som hadde tatt meg skikkelig tid til å finne rette fotografen. Dette er så vanvittig skuffende. Og dagen kommer jo aldri tilbake. Hva synes dere jeg bør gjøre, jeg har møte med fotografen i dag. Det som vi er misfornøyde med er at jakken ligger i krøll på et bilde, vesten hans ligger i krøll på flere andre bilder, kjolen min ligger i krøll på et bilde og sitteunderlaget som brudgommen satt på vises på et bilde der ligger også jakkeslagene i krøll. Bildene med forloverne ser vi kjempesmå ut og forloverne er kjempestore... i det hele tatt ikke særlig morro å forstørre dette... Bør ikke vi få et avslag i prisen som et plaster på såret???

:cry: :cry: :cry: :cry:

Så alle dere som planlegger bryllup, ha en skikkelig samtale om hva dere ønsker og husk det blir liten tid til dette på selve dagen, da er man i en egen rus. Ps. ikke glem å få bilde i helfigur av brud og kjole, dette fikk ikke jeg og det er kjempetrist.

Videoannonse
Annonse
Gjest La Lune
Skrevet

Jeg ville rett og slett vurdert muligheten for å få tatt nye bilder, hvertfall det bildet dere ønsker og ha som offisielt Bryllupsbilde. Jeg vet om flere som har vært så misfornøyd og fortvilet med bildene at de rett og slett har tatt nye.

La Lune

Skrevet

Dette høyrest utruleg uproft ut! :-? Eigentleg burde de få pengane tilbake, evt. ny fotografering (har høyrt om nokon som fekk det... men då må ein jo pyntast ein gong til identisk likt etc...)... Sei iallefall klart frå om at dette IKKJE var det de ynskte, og at de er svært skuffa! Dei må jo ha såpass stolthet når det gjeld yrket sitt at dei ikkje vil ha dette 'på seg'!

Føler veldig med deg no altså - dette må vere utruleg leit! :cry:

(By the way - då eg var forlovar for ei venninne var me hjå fotograf med dei, hjå ein mann i ein by... Han verka liksom heile tida litt 'slirvete', om ein kan seie det sånn... Og på deira bilete er det og ein del sånn rukker på kjole, vest, jakke, skjortekragen til brudgommen står opp etc. Veldig dumt - bildet kunne jo vore så fint ellers! Vår fotograf er kvinne, og på bygda. Dette betyr to ting (trur eg): Ho har auge for detaljar, og ho kjenner/veit kven mange ho fotografere er -> ikkje 'hastverksarbeid'... Men dette vart ein lang parentes!)

Skrevet

Trist å høre, dette er vel alles store skrekk.

Jeg ville iallefall ha forlang å få prisavslag. En fotograf skal vurdere/sjekke motivet før han/hun knipser.

Hmm..tror jeg skal tipse forloveren min om at hun må følge med på hvordan klærne våre er under fotograferingen.

Skrevet

Det er jo trist dette. Man får jo ikke dagen tilbake.......og det blir vel ikke det samme med å pynte seg på nytt for å ta nye bilder, men det blir kanskje bedre resultat.

Synes det er merkelig at en fotograf kan være så slurvete med detaljene på bildet når han fotograferer.

Skrevet

Jeg føler med deg Trampe!

Bildene våre er det eneste vi ikke er fornøyd med fra dagen.

Fotografen tok ikke hensyn til kjolen i det hele tatt. Den eneste pynten var perlebrodering under bysten, og på samtlige bilder fra siden dirigerte han buketten så høyt at en ikke ser noe av pynten. Dermed ser det nesten ut som om jeg har "gravid-kjole". Det er jo ikke akkurat hva du ønsker å sende ut som takkekort etter å ha slanket deg før bryllupet!

Dessuten er et bilde av meg alene direkte uskarpt, med helt feil fokus, og han tok så få eksponeringer av det andre motivet med forloverne på at forloveren min blunket på alle sammen. Ergo: bare ett motiv til ettertiden.

På samtalen i forkant understrekte vi at vi ikke ville ha de tradisjonelle bildene rundt en trestamme, og gjett hva som er hovedtema?

Vi hadde til og med med oss bilder av den typen vi ville ha, men fikk ikke noe i nærheten engang.

Akkurat den dagen orket vi ikke la bli ødelagt av dette her, men det har plaget meg fælt etterpå.

Det er ikke morsomt å sende ut 120 takkekort med et bilde du slett ikke er fornøyd med. :grine:

Jeg har flere ganger forsøkt å manne meg opp til å ta det opp med fotografen, men han er veldig arrogant og avfeier det hver gang. Jeg kommer i alle fall aldri til å bruke han noen gang igjen! Har planer om å gi bort noen forstørrelser til jul, og vil kreve prisavslag på disse for tort og svie.

Lykke til, og håper du er tøffere til å stå på krave enn vi har vært... :oops:

Fru Nitha

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er det vel for sent å komme med velmenende råd om hva du skal si under møtet med fotografen, men jeg håper det gikk bra.

Da vi giftet oss, ble hele bryllupet vårt snudd opp ned av at moren min døde like før. I stedet for stort selskap i Nord-Norge, ble det et lite selskap med bare aller nærmeste familie. Pga dette måtte også fotograf fikses på kort varsel, og allerede under møtet med ham fikk jeg en dårlig følelse. Alle eksemplene han viste oss var så godt som like, og svært lite orginale; bjørketre, vann og gress er stikkord. Vi brukte en god time på å prøve å forklare at vi likte bilder av typen lifestyle, men det sank absolutt ikke inn. Vi var veldig klar over at dette ikke var vår type fotograf, men han kunne i alle fall prøvd.

Det vi endte opp medvar tusen myggstikk etter å ha stått en time under noen trær, det var en varm dag så vi er veldig blanke i huden på alle bildene og den sorte jakka til mannen min går i ett med skyggene fra trærne i bakgrunnen.

Da bildet vårt kom i lokalavisen var bildet vårt IDENTISK med alle de andre brudeparene som var der. Ni par, og man klarer ikke å være litt kreativ engang!

Mye på grunn av familiesituasjonen orket jeg ikke klage på fyren, og her sitter vi med en bunke bilder som svigersøstra mi kunne gjort bedre, og som aldri vil bli forstørret.

Tips til vordende brudepar må være å ta med en som kan styre fotografen litt etter dine ønsker, rette på kjole ol og pudre bar hud skikkelig før bildene -også mannen. Sist men ikke minst, ta en titt på stedet bildene skal bli tatt før den store dagen slik at man kan unngå bakgrunnsmotiver man ikke føler harmonerer med en selv.

Trampe, håper fotografen deres får retursjert og klippet til bildene deres slik at du blir mer fornøyd. Lykke til.

Tiger - ikke innlogget.

Skrevet

Beskjær bildene. Se bort fra utsnittet de har nå forsøk å zoom inn på bildet (legg hvitt papir rundt alle de fire sidene) se for deg et bilde hvor det beste i bildet (sannsynligvis hodene deres) er med - du mister kanskje påkledningen - men får kanskje et varmt nærbilde istedet?

- forloverbildet er det ikke mye å gjøre med - men det er heller ikke det viktigste, er det?

Si at du ikke er fornøy på vedrends hyggeligste måte, si at du vil ha avslag som den største selvfølge og si at han eller hun skal beskjære bildet - kan hende hjelper han eller hun deg også?

Håper det går bra. Jeg for min del hadde bare et forhold til bildet rett etterpå - vi sendte det ut - morsomt og flott bilde, men kunne ikke falle meg innå ha det på veggen.

Gjest sexysadie
Skrevet

Synes Trampes beskrivelse hørtes skikkelig uproft ut; men hvis man er flink til å be om å få se fotografens portfolio vil man fort finne ut om fotografen er riktig for en eller ikke.....Spør om avslag/gratis refotografering.

Hvis ikke

Gå til en annen fotograf

Skrevet

Klag og krev å få nye bilder eller få de gratis. Dette er deres dag og de er forografer de bør ha peiling på sånt. Jeg er ikke flink til å klage selv men her hadde jeg nok hevet stemmen noen hakk ja.

Skrevet

Tips til vordende brudepar må være å ta med en som kan styre fotografen litt etter dine ønsker, rette på kjole ol og pudre bar hud skikkelig før bildene -også mannen.  

Tiger - ikke innlogget.

Dette var et kjempegodt tips.

Dette skal jeg legge meg på minnet.

Alltid greit med en alliert.......

*roper på lillesøster*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...