Lidda Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Hei. Jeg lurte på om PCOS har noen sløyfe? Jeg har googlet Awareness Ribbons og jeg får opp at PCOS har Teal/Aqua. Men når jeg søker på den sløyfen kommer det opp at den er for eggstokk- og livmor kreft. Jeg fant også noen bilder av en Rosa og turkis sløyfe som var for PCOS, men når man søker på denne fargen, kommer det opp at den er for testikkel kreft, graviditet og krybbedød. Er det noen av dere som vet hvilken farge PCOS sløyfen har? Jeg legger ved bilder av de sløyfene jeg fant på PCOS. Jeg håper på svar, jeg har vurdert å ta en tatovering med denne sløyfen, så det ville blitt rimelig kjipt å ha feil farge på sløyfen.
Lucky? Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Aldri hørt om en slik sløyfe jeg, trodde dette bare var kreftsløyfer :klø: Men vet ikke jeg altså... Hvorfor vil du tatovere en slik?
hegejenta30 Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Hvis du søker på PCOS awerness på facebook får du opp en gruppe (eller lignende) og fargen som er brukt her er ganske grønn.
Lidda Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2010 Aldri hørt om en slik sløyfe jeg, trodde dette bare var kreftsløyfer :klø: Men vet ikke jeg altså... Hvorfor vil du tatovere en slik? Fordi jeg vil ha en tatovering med betydning bak. Jeg har PCOS og på grunn av det har jeg og min mann vært ufrivillig barnløse siden 2005. Det er vært så tungt psykisk. Jeg har gått gjennom utallige depresjoner, utviklet angst og sosial fobi. PCOS har formet meg til den jeg er i dag og det har spilt en stor rolle i livet mitt siden jeg først skjønte at det var noe galt.
hegejenta30 Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har også PCOS og har i mange år prøvd å få barn. Siden jeg også har insulinresistens så la jeg om til et lavkarbo kosthold i sommer. Så gikk det en mnd og jeg var gravid!
Lidda Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har også PCOS og har i mange år prøvd å få barn. Siden jeg også har insulinresistens så la jeg om til et lavkarbo kosthold i sommer. Så gikk det en mnd og jeg var gravid! Har prøvd lavkarbo diett. Funket ikke det heller. Hadde du uregelmessig mens eller helt fraværende mens?
hegejenta30 Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Totalt uregelmessig, og så godt som fraværende. En ting jeg er sikker på er at det er hjelp å få - om man er villig til å oppsøke den. Dr. Sofie Hexeberg, som har gitt Lavkarbo et ansikt den siste tiden kan sikkert hjelpe deg på rett vei. Hun hjalp meg med å finne ut av rett balanse mellom proteiner og fett. Og det via telefon! Masse lykke til iallfall!
Gjest Alabama Skrevet 10. oktober 2010 #8 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg trodde også sløyfene var for kreftpasienter.
Lidda Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg trodde også sløyfene var for kreftpasienter. Nei, de finnes for det meste egentlig. Det er masse forskjellige sløyfer og mange av dem står for flere sykdommer. Her er en link over hva de forskjellige sløyfene står for. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_awareness_ribbons
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #10 Skrevet 14. oktober 2010 Hvorfor ikke finne en tatovering som symboliserer håpet isteden for sorgen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå