AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #1 Del Skrevet 7. oktober 2010 Har en følelse av å konstant ha dårlig ånde. Jeg pusser tennene og tar tanntråd to ganger om dagen, og tar til og med tilskudd av sinktabletter fordi jeg har hørt at det skal hjelpe.. Men nei. Hva kan man spise for å bli kvitt det, hvis det i det hele tatt er noe som vil hjelpe for å få det bort? Tror ikke jeg har noe betennelse i tannkjøttet heller, fordi tennene mine er friske og rene ellers.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #2 Del Skrevet 7. oktober 2010 kutt ut sukker og meieri produkter for en tid og se om det blir en bedring, spesielt sukker kan gjøre noe med bakteriebalansen vi har i kroppen vår. Gode melkesyrebakterier kan du prøve å ta i tillegg til tilskudd av klorofyll - finner du på helsekosten. Ikke spis rå løk eller for mye kjøtt som inneholder mye proteiner som igjen danner svovelstoffer. Prøv deg litt frem og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #3 Del Skrevet 7. oktober 2010 Har en følelse av å konstant ha dårlig ånde. Jeg pusser tennene og tar tanntråd to ganger om dagen, og tar til og med tilskudd av sinktabletter fordi jeg har hørt at det skal hjelpe.. Men nei. Hva kan man spise for å bli kvitt det, hvis det i det hele tatt er noe som vil hjelpe for å få det bort? Tror ikke jeg har noe betennelse i tannkjøttet heller, fordi tennene mine er friske og rene ellers.. SB12 funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #4 Del Skrevet 7. oktober 2010 SB12 funker Tro det eller ei, men faktisk ikke for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 7. oktober 2010 #5 Del Skrevet 7. oktober 2010 Slenger meg på tipset om å kutte ut meieriprodukter, i sær ost. Dessuten gir kaffe dårlig ånde og røyk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #6 Del Skrevet 7. oktober 2010 Tro det eller ei, men faktisk ikke for alle. Funket bra på meg i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 7. oktober 2010 #7 Del Skrevet 7. oktober 2010 Røyk er nok det verste. Gikk rundt med følelse av konstant dårlig ånde frem til jeg sluttet å røyke for 3 dager siden. drikker jeg stort sett hver dag, men føler ikke den gir meg dårlig ånde. Det hjelper forsåvidt å drikke, spise og snakke. Alt med måte da selvsagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #8 Del Skrevet 8. oktober 2010 Men finnes det noen spesiell type matvarer som man kan spise og få bedre ånde? Som på en måte frisker opp i munnen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #9 Del Skrevet 8. oktober 2010 persille,mynte og fenikkel skal visst hjelpe. Ellers så er det lurt å spise et eple etter mat for å rense tennene.Det kan jo også hende at du ikke har så dårlig ånde som du tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #10 Del Skrevet 8. oktober 2010 og hvorfor får man dårlig ånde av hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 8. oktober 2010 #11 Del Skrevet 8. oktober 2010 Mintdrops anbefales. Og bruk tanntråd etter pussen. Når du har spist kan det være lurt å skylle munnen og bruk gjerne tanntråd også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #12 Del Skrevet 8. oktober 2010 jeg har samme problem, det hjelper ikke å pusse tenner hele tiden, og heller ikke listerin, sp12, mintdrops osv. Jeg så på tv at det finnes en laser behandling som kan hjelpe, hvis problemet skyldes "lommer" som ble dannet mellom tannkjøtt og tenner, hvor bakterier kan samles.. Kanskje det er noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøysetulla Skrevet 8. oktober 2010 #13 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har også vært plaget med dårlig ånde... Fant etter en god stund ut at det var fra mandlene, kunne av og til harke opp sånne ekle klumper som luktet døden!! Har vært plaget i flere år, og nå for 1mnd siden fjernet jeg mandlene pga det.. Ikke akkurat noe særlig i form et par uker etterpå.. Men nå er det virkelig verdt det!! Ta en q-tips bak i mandlene og lukt på den etterpå... hvis du hadde hatt samme problemet som meg ville du nok sett sånne hvite klumper bak i der også! Lykke til, håper du finner ut av det.. Utrolig kjedelig og konstant føle en har dårlig ånde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå