Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått en Mac og skal drive med litt bilderedigering. I den forbindelse lurer jeg på hvordan jeg lagrer redigerte bilder i iPhoto?

Har beskjært et bilde og skulle gjerne lagret det, men får det ikke til... Hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat fått en Mac og skal drive med litt bilderedigering. I den forbindelse lurer jeg på hvordan jeg lagrer redigerte bilder i iPhoto?

Har beskjært et bilde og skulle gjerne lagret det, men får det ikke til... Hjelp! :)

Lagre som...

Skrevet

Jo, tusen takk for svar du...

Det er jo det som er problemet, finne lagre som enheten..

Skrevet

Her synes jeg iPhoto ikke er bra. (hvis ikke det er en funskjon jeg ikke har oppdaget da...)

iPhoto lagrer det automatisk når du lukker det - altså når du er ferdig med å redigere det

Bakdelen er da at originalen (det uredigerte bildet) blir slettet.

Dersom jeg skal redigere på et bilde velger jeg derfor først å "duplisere" det (meny; bilder>dupliser). Dermed har jeg en original liggene, i tilfelle redigeringen er mislykket.

Skrevet

Her synes jeg iPhoto ikke er bra. (hvis ikke det er en funskjon jeg ikke har oppdaget da...)

iPhoto lagrer det automatisk når du lukker det - altså når du er ferdig med å redigere det

Bakdelen er da at originalen (det uredigerte bildet) blir slettet.

Dersom jeg skal redigere på et bilde velger jeg derfor først å "duplisere" det (meny; bilder>dupliser). Dermed har jeg en original liggene, i tilfelle redigeringen er mislykket.

Dette er ikke korrekt.

Du kan alltids tilbakestille til orginalen.

Etter en redigering, kan du evt "eksportere" bildet for lagring annet sted med de endringer som er gjort.

Skrevet

Dette er ikke korrekt.

Du kan alltids tilbakestille til orginalen.

Etter en redigering, kan du evt "eksportere" bildet for lagring annet sted med de endringer som er gjort.

Javisst :) Det var en snedig måte Apple hadde løst dette på. Dette hadde jeg ikke oppdaget.

Finnes det begrensninger i antall bilder eller hvor lang periode iPhoto "husker" tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...