AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Ja, da var man singel igjen. Det er ikke så lenge siden jeg og eksen slo opp, så jeg føler meg ikke helt klar for å dra på sjekkern, men jeg har litt lyst til å se hva som er der ute liksom. Det handler kanskje også litt om at jeg vil se om jeg fortsatt er attraktiv for gutter. Derfor har jeg begynt å lure på dette med nettdating. Jeg har nok visse fordommer mot nettdating, føler det er mest for rare folk som ikke greier å få seg en date i det virkelige livet. Men samtidig har jeg fått høre at flere av mine single venner/ bekjente har fått seg profiler på datingsider. Går det an å finne greie folk på disse sidene? Er mine fordommer uten grunnlag? Kort sagt, er det på tide at jeg skaffer meg en profil på en datingside?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg var også utrolig skeptisk til dette konseptet!! Og hadde akkurat de samme tankene som du har! de som er der klarer ikke å skaffe seg en date i real life, de er rare osv.. Etter jeg ble singel etter lang tids forhold fikk jeg vite at flere venninner var medlem, og jeg tok motet fatt og meldte meg inn! Først hadde jeg ikke bilde el noe, var inne mest for snoke og titte litt rundt! Til slutt lagde jeg full profil. Tro meg, det er mye rart der inne! Men jeg har klart å finne en kjempekar :D Man må bare være litt tålmodig! Faren med nettdating er at man blir mye mer selektiv da.. Han er for lav, han er for høy osv.... Me mitt råd er at det skader ikke å prøve Lykke til!
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Tro meg, det er mye rart der ute. Men litt gøy med oppmerksomhet og, så hvis det er det du er emst ute etter så kjør på
Gjest Tidssone Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Det finnes mye av alt på sånne nettsteder. Har opplevd utrolig mange rare ting, men har også mailet med og truffet hyggelige, pene og smarte menn der. Mulig det er en liiiiiiten overvekt av raringer.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Ehm...mye gammeldagse holdninger tydeligvis. I oslo er jeg sikker på at mer enn halvparten av alle single har nettprofil, dvs. ikke bare raringer!! Sukker.no er best, ihverfall om du bor i oslo. Se forøvrig denne artikkelen, i følge denne undersøkelsen er det 23% som treffer hverandre på nett: http://www.kvinneguiden.no/artikler/mot_kjaeresten_her/78442
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Tro meg, det er mye rart der ute. Men litt gøy med oppmerksomhet og, så hvis det er det du er emst ute etter så kjør på Det er jo innmari mye rart ute i verden utenfor nettet også da. Jeg har ikke inntrykk av at det er raringer på nettdating i det hele tatt, men har bare sjekket ut sukker.no da.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Kjenner selv flere som har funnet kjæreste på nettdatingsider, noen er samboere/gifte og fått barn. Men å finne en seriøs kjæreste og full klaff på nettet var nok lettere før. Nå er det blitt litt av en jungel. Klar overvekt av raringer og despa folk + useriøse som bare er ute etter moro. Men hvis man gidder å pløye seg gjennom masse tull så finnes det jo selvsagt normale oppegående mennesker og. De er bare vanskeligere å sortere ut enn før. Fordommer kan du like gjerne legge vekk. Veeeeeeeeeeeeeldig mange har vært innom nettdating, med varierende hell. Begynner å bli en del år siden det var "flaut"
Mann_30 Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 Har møtt jenter på nettet før. Ei var jeg sammen med i tre år. Det var helt problemfritt. Har selvfølgelig vært på noen dates med jenter som har fremstått akkurat så stereotyp som man skulle tro en "utilpass datanerd" var, men det må man nesten regne med. Det som er mest trist er at folk har lavere terskel for å være frekk på nettet. Jeg synes det er litt leit å skrive en hyggelig melding til noen, og få en tilbake: "nei, du er for stygg"... Sånt synes jeg er unødvendig.
Anglofil Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Hvilken rolle spiller vel egentlig det? Jeg fant kjæresten min via en nettdatingsside, og mye mulig det gjør meg til en weirdo, men ærlig talt: finner man kjærligheten så ser jeg ingen grunn til å sette spørsmålstegn med hvor jeg har funnet den jeg elsker.. Det er jo bare å prøve, og liker du det ikke så kan du jo bare la være? Du har jo ingenting å tape? Mvh Yvonne
Riverton Skrevet 10. oktober 2010 #10 Skrevet 10. oktober 2010 Selvfølgelig er det mye rart på nettdating. Jeg er jo der. Et problem er at det er normer og regler for hva som er aksepabelt slik at enkelte kanskje ikke kan være ærlige. Dette gjør det vanskelig å lese profiler og kan også gjøre det vanskelig for andre å tolke din profil. Slike regler, normer og forventninger er vel på plass for å holde ute skrullingene, men kan faktisk gjøre at det tar litt tid å finne ut om en person virkelig er slik som profilen gir inntrykk av. Skrullingene vil nok forsøke å skjule det i det lengste. Det er mange som bruker nettdating også de som kanskje ikke burde vært der. Vær forsiktig ellers kan du komme borti mye rart.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #11 Skrevet 10. oktober 2010 Dersom du føler det egentlig er for tidlig så lar du det ligge. Utover det. Nettdating er ikke å forakte, men du må være klar over at det er sånn ymse der ute. Bruk magefølelsen. Mitt råd er å treffe folk kjapt. Noen på nett trenger ikke å matche det IRL og da får du avklart det kjapt uten at du har utlevert deg for mye. Beregn god tid. Måneder.
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2010 #12 Skrevet 10. oktober 2010 Selvfølgelig er det mye rart på nettdating. Jeg er jo der. Et problem er at det er normer og regler for hva som er aksepabelt slik at enkelte kanskje ikke kan være ærlige. Dette gjør det vanskelig å lese profiler og kan også gjøre det vanskelig for andre å tolke din profil. Slike regler, normer og forventninger er vel på plass for å holde ute skrullingene, men kan faktisk gjøre at det tar litt tid å finne ut om en person virkelig er slik som profilen gir inntrykk av. Skrullingene vil nok forsøke å skjule det i det lengste. Det er mange som bruker nettdating også de som kanskje ikke burde vært der. Vær forsiktig ellers kan du komme borti mye rart. Du verden! Her gir du jo nesten et rasjonelt inntrykk hehe
Riverton Skrevet 10. oktober 2010 #13 Skrevet 10. oktober 2010 Du verden! Her gir du jo nesten et rasjonelt inntrykk hehe Jeg klarer så absolutt å tenke rasjonelt. Mener faktisk at det meste av det jeg sier er rasjonelt. Det er fornuftig å bruke hode både på nettdating og ellers i livet. Det er også rasjonelt å ta hensyn til egne følelser og drømmer når en er ute på datingmarkedet. Alle forsøker vel å finne noen som kan oppfylle ens egne drømmer og lengsler. Da får en et mye bedre liv. Det er rasjonelt. Bruk mye tid på dating, både på nett og ellers. Du bør også forsøke å være ærlig med deg selv i forhold til hva det er du leter etter. Ingen grunn til å ta den første , men bruk tid til å finne det man egentlig vil ha. Er man usikker er det fornuftig å bruke tid ¨på å kjenne etter om dette er riktig
kristian82 Skrevet 11. oktober 2010 #14 Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Ja, da var man singel igjen. Det er ikke så lenge siden jeg og eksen slo opp, så jeg føler meg ikke helt klar for å dra på sjekkern, men jeg har litt lyst til å se hva som er der ute liksom. Det handler kanskje også litt om at jeg vil se om jeg fortsatt er attraktiv for gutter. Derfor har jeg begynt å lure på dette med nettdating. Jeg har nok visse fordommer mot nettdating, føler det er mest for rare folk som ikke greier å få seg en date i det virkelige livet. Men samtidig har jeg fått høre at flere av mine single venner/ bekjente har fått seg profiler på datingsider. Går det an å finne greie folk på disse sidene? Er mine fordommer uten grunnlag? Kort sagt, er det på tide at jeg skaffer meg en profil på en datingside? Syns jeg ser overalt at de fleste treffer kjæresten på nettet i disse dager jeg. Syns det virker mye kjekkere og effektivt også. Laaangt lettere å sile ut uaktuelle folk på 15 min online, profil tekst osv. enn å gå ut på date med en person man har snakket med 8 minutter i fylla. Men er du veldig obs på at "alle på nett er raringer" kan du vel like så godt la være. Gjør du nok deg og de andre en tjeneste. Nok av de der "jeg er egentlig veldig skeptisk til nettdating, men gir det en sjangse" profilene som florerer rundt. Hvor uorginal og uptight går det ann å bli? Endret 11. oktober 2010 av kristian82
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2010 #15 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg hadde også store fordommer mot nettdating men gjorde selv et forsøk på sukker.no og traff den store kjærligheten der. Nå sitter vi her med en liten sukkerbaby i magen så alt er mulig
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2010 #16 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg prøvde nettdating i en periode og likte det ikke noe særlig, fordi det var så slitsomt med mange desperate meldinger, samt guilttrip på guilttrip når man ikke svarte alle. Men for all del, prøv Personlig fant jeg sambo gjennom en veninne som spleiset oss. Jeg synes det er lettere å bli kjent med noen ansikt til ansikt
MissStiles Skrevet 17. oktober 2010 #17 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg er vel verken for eller mot nettdating. Men det er en enkel måte å bli kjent med noen på. Er ingen stor fan av å sjekke opp/bli sjekket opp på byen. Men selvfølgelig kan man møte noen gjennon venner, jobb og skole. Jeg kjenner flere venninner som har møtt kjæresten/samboeren/ektemannen gjennom nettet. Så hvorfor skal det ikke fungerer for meg og.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #18 Skrevet 18. oktober 2010 Nettdating kan være en veldig bra måte å finne en partner på. Man merker fort om man er på bølgelengde etter noen meldinger frem og tilbake. Men som det er nevnt før her, ikke vent altfor lenge med å møtes og ta utgangspunkt i at man kanskje ikke kommer til å møte Mr Right umiddelbart. Det er også lurt å ikke bygge luftslott før et eventuelt møte, men å ha en mer "ta det som det kommer" holdning. Jeg har møtt en del "snåle" folk for å si det mildt på nettet, men tror jeg endelig har møtt Den rette For meg tok det over ett år å finne han... Lykke til
Facepainter Skrevet 19. oktober 2010 #19 Skrevet 19. oktober 2010 Det er definitivt bedre enn fyllesjekking, men jeg foretrekker å treffe kvinner gjennom bekjente eller felles interesser. Da blir det mindre overfladisk og mer avslappet/naturlig.
Heisannmannen Skrevet 19. oktober 2010 #20 Skrevet 19. oktober 2010 Etter å ha avvist alle jenter på sider som sukker og lignende i frykt for at de alle var rare, så endret jeg syn på dette etter at jeg datet en jente jeg hadde truffet via andre kanaler. Etterhvert i datefasen forsto jeg at hun var en av de jentene på sukker jeg var skeptisk til, og hadde "nettdumpet". Og selv om det ikke ble noe mer med henne så var hun jo utvilsomt ganske så normal, og et scoop for den rette mannen. Så nå er jeg ikke lenger like skeptisk til nettdating. Selv om jeg fortsatt aller helst har lyst å treffe kvinner på andre måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå