Gå til innhold

Alene med barn fra fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg lurer på hva folk egentlig har i mot de som er alene med barn?

Siste kommentaren jeg har fått er at det er skammelig at jeg ikke angrer meg på at jeg har satt barn til verden fordi jeg ikke er kjæreste med pappaen.

Endret av Christina_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk overhode ingen kommentarer da jeg opplevde et samlivsbrudd da jeg gikk gravid med nr 2. Fikk bare litt ekstra omsorg på sykehuset etter fødselen og fikk være der litt lenger.

Skrevet

Jeg tror de fleste fordommene jeg møtte gikk på at jeg vasset i penger fra offentlige støtteordninger. Ganske surt når man faktisk lever på et eksistensminimum...

Skrevet

Har ingenting i mot mødre som er alene med barn, så lenge de ikkje har lurt noen til å far.

Skrevet (endret)

Jeg fikk overhode ingen kommentarer da jeg opplevde et samlivsbrudd da jeg gikk gravid med nr 2. Fikk bare litt ekstra omsorg på sykehuset etter fødselen og fikk være der litt lenger.

Så deilig! :) Jeg misunner deg.

Jeg tror de fleste fordommene jeg møtte gikk på at jeg vasset i penger fra offentlige støtteordninger. Ganske surt når man faktisk lever på et eksistensminimum...

De fleste kommentarene jeg har fått er fordi jeg ikke er kjæreste med barnefaren. Jeg kunne skrevet en lang liste her, men jeg tok bare den siste kommentaren jeg har fått.

Angående det offentlig har jeg fått et par kommentarer. Jeg ville fått rundt 200 kroner i overgangstønad, per måned, hvis jeg søkte, så det har ikke akkurat haglet med kommentarer om støtteordningene.

Og ja, ingen som lever på det offentlig vasser i penger. Det er virkelig et eksistensminimum med overgangsstønaden.

Endret av Christina_
Gjest Tamburin
Skrevet

Hvor bor du i landet? Og hvem kommenterer slikt?

Her jeg bor får ingen sånne kommentarer, unntatt kanskje fra gamle fru Hansen på 98 som er sterkt kristen. Andre "vanlige" folk sier aldri sånt.

Skrevet (endret)

Har ingenting i mot mødre som er alene med barn, så lenge de ikkje har lurt noen til å far.

Veldig enig med deg, altså angående luringen.

Hvor bor du i landet? Og hvem kommenterer slikt?

Her jeg bor får ingen sånne kommentarer, unntatt kanskje fra gamle fru Hansen på 98 som er sterkt kristen. Andre "vanlige" folk sier aldri sånt.

Jeg bor i en av storbyene.

Hvem som kommenterer slikt? For å nevne noen så er det et par kollegaer og noen venner som har sagt tydelig i fra om hva de mener om situasjonen.

Endret av Christina_
Skrevet

Eg har fått eit par hint om at eg nok har det fett no som eg er skilt mor (mtp offentleg stønadar), men elles mest støttande kommentarar heldigvis.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke noen negative tanker om de som er alene med barn fra fødselen av , bortsett fra at det må være J***** slitsomt å ta hele den spedbarnsperioden alene .

Støtteordninger til aleneforsørgere er på max ca 300 000 kr i året .

Om dette er mye eller lite blir jo opp til den enkelte å vurdere , men det er iallefall ganske mye mer enn det mange i vanlige jobber har i årslønn .

Tror heller ikke at noen blir aleneforsørgere med vilje pga stønader ol .

Endret av mousepad
Skrevet

Om dette er mye eller lite blir jo opp til den enkelte å vurdere , men det er iallefall ganske mye mer enn det mange i vanlige jobber har i årslønn .

Hvordan kom du fram til dette beløpet?

Skrevet

Jeg har ikke noen negative tanker om de som er alene med barn fra fødselen av , bortsett fra at det må være J***** slitsomt å ta hele den spedbarnsperioden alene .

Tror heller ikke at noen blir aleneforsørgere med vilje pga stønader ol .

Jupp, det kan jeg garantere deg.

Kjenner til et par stykker jeg. Dette er jenter som ikke har utdannelse/ er interessert i å jobbe.

Skrevet

Dei høyrer nok ikkje til fleirtalet, og det blir i alle fall fullstendig feil å dømme alle pga nokre få idiotar.

Og viss ein meiner at "max 300 000" er "mykje meir enn kva folk tjener i vanlege jobbar", så trur eg dei har eit litt feil inntrykk av kva folk flest tjener. Dei fleste tjener ikkje mykje mindre enn 300 000 i året.

Gjest 2 barnsmor
Skrevet

All ære til deg, og andre, som bærer fram barn selv om dere kanskje allerede da vet at dere blir alene om det....

Som er alene om alle sorger og gleder underveis....

Som er alene om all jobben det er med barn....

Løft deg over dette og vær utrolig stolt av den jobben du gjør. Jeg bor sammen med far og tenker hver eneste dag på hvor glad jeg er at jeg har noen å dele denne jobben med. Og hvor utrolig imponert jeg er av dem som klarer det alene.

Tenk på alt du klarer få til!!! :klemmer:

Gjest "gjest"
Skrevet

Blander meg ikke noe opp i det, også single kvinner har sex.

Gjest Bianca28
Skrevet

Veldig enig med deg, altså angående luringen.

Jeg bor i en av storbyene.

Hvem som kommenterer slikt? For å nevne noen så er det et par kollegaer og noen venner som har sagt tydelig i fra om hva de mener om situasjonen.

huff trodde ikke folk kunne finne på å slenge slike kommentarer til alenemødre. Makan til venner du har da som sier sånt til deg. Skamme seg burde de. Venner skal støtte hverandre de, ikke slenge drittkommentarer. ikke hør på de, de lager bare kvalm :kose:

Skrevet

Og viss ein meiner at "max 300 000" er "mykje meir enn kva folk tjener i vanlege jobbar", så trur eg dei har eit litt feil inntrykk av kva folk flest tjener. Dei fleste tjener ikkje mykje mindre enn 300 000 i året.

Nei , men det er mange yrkesgrupper som ligger under eller rett rundt 300 000 i årslønn , men forskjellen mellom de og en enslig som blir forsørget av staten , er jo at de andre jobber for pengene sine .

Jeg syntes iallefall at det er temmelig mye penger å få uten å måtte jobbe for det .

Skrevet

Nei , men det er mange yrkesgrupper som ligger under eller rett rundt 300 000 i årslønn , men forskjellen mellom de og en enslig som blir forsørget av staten , er jo at de andre jobber for pengene sine .

Jeg syntes iallefall at det er temmelig mye penger å få uten å måtte jobbe for det .

Kan du vennligst ta en oppstilling av det regnestykket ditt?

Har vært alene siden før fødselen og mottok aldri så mye penger. Kan ikke slenge ut et såpass stort tall uten å vise hvordan du kommer frem til det.

Gjest Bianca28
Skrevet

Kan du vennligst ta en oppstilling av det regnestykket ditt?

Har vært alene siden før fødselen og mottok aldri så mye penger. Kan ikke slenge ut et såpass stort tall uten å vise hvordan du kommer frem til det.

jeg syns dette er off topic jeg. Ts er ikke alenemor med vilje pga penger, så skjønner ikke hvorfro dette blir dratt inn

Gjest "gjest"
Skrevet

Men jeg har merket meg at folk mener at single kvinner ikke skal "få lov" til å beholde barnet hvis de blir gravide etter sex. De har på et vis ikke rett til det.

Gjest Bianca28
Skrevet

Men jeg har merket meg at folk mener at single kvinner ikke skal "få lov" til å beholde barnet hvis de blir gravide etter sex. De har på et vis ikke rett til det.

fuck them rasshølene som mener det da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...