AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Hva kan jeg gjøre med tørre lepper? Ikke sprukken eller munnsår, men rett og slett tørr :\
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Smør på mentholatum. Den føles bra pga (minten?), God å ha når man førsta har fått forkjølelse eller sår. Men synes ikke den funker i det lange løp. Forebygger ikke "tørrhet", bare får det til å føles bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Lipsyl? Hvilken? Må nok være vanskelig på denne også. Jeg kjøpte en lipbalm til ganske høy pris på apoteket, men det la seg jo bare utenpå. Trekker ikke inn på en måte, men de lindrer på en måte bare.
AnneBonny Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 http://www.coverbrands.no/no/shop/smashbox/smashbox-lip-exfoliant
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Takk Skal sjekke det ut! Trenger vel noe som tilfører fukt etter denne behandlingen?
AnneBonny Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Sliter du egentlig veldig mye med tørre lepper? Hvis man hele tiden går rundt med tørre lepper er det som regel mangel på væske, kosthold eller dårlig søvn. Hvis det kan stemme kan du jo tenke på det. Drikk vann. Ja, du burde bruke lipbalm etter Lip exfolianten. Styr unna vaselin og mineralske oljer. Ikke fukt leppene dine med tungen når du er ute, hvertfall ikke når det er kaldt. Få blodsirkulasjonen i gang ved å massere dem/kan også bruke tannbørsten (Tannbørste: Skrubb/masser, tørk av med fuktig klut. Påfør fukt etterpå. Er mulig at du ikke trenger å kjøpe exfoliant hvis dette funker). Har hørt at Rosebud skal være bra i lypsyl. Endret 7. oktober 2010 av AnneBonny
ondebanan Skrevet 7. oktober 2010 #9 Skrevet 7. oktober 2010 Skrubb forsiktig leppene med en myk tannkost, og påfør en lip-balm UTEN petrolatum/parafinum liquidum eller andre mineraloljer. De gir ikke fukt, men legger bare en hinne utenpå leppene. EOS og Decleor er eksempler på lip-balmer uten disse ingrediensene, og som faktisk gir fukt. 1
frøken_øst Skrevet 7. oktober 2010 #10 Skrevet 7. oktober 2010 den leppebalsamen til Jason(gul pakning) som selges i helsekostbutikker er det beste jeg har prøvd. Ingen mineraloljer, bare naturlige ingredienser og trekker inn i leppene istedet for å bli liggende som et lag utenpå. Ellers så er jeg enig det at at konstant tørre lepper kan være et tegn på dehydrering
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Sliter du egentlig veldig mye med tørre lepper? Hvis man hele tiden går rundt med tørre lepper er det som regel mangel på væske, kosthold eller dårlig søvn. Hvis det kan stemme kan du jo tenke på det. Drikk vann. Ja, du burde bruke lipbalm etter Lip exfolianten. Styr unna vaselin og mineralske oljer. Ikke fukt leppene dine med tungen når du er ute, hvertfall ikke når det er kaldt. Få blodsirkulasjonen i gang ved å massere dem/kan også bruke tannbørsten (Tannbørste: Skrubb/masser, tørk av med fuktig klut. Påfør fukt etterpå. Er mulig at du ikke trenger å kjøpe exfoliant hvis dette funker). Har hørt at Rosebud skal være bra i lypsyl. Rosebud er så godt som bare ren mineralolje, med parfyme og et par negative tilsetningsstoffer! Styr unna! Kjøp eos eller jäson! 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 Takker for tips Har skrubbet leppene og testet det allerede hehe, men hittils har jeg bare lagt fuktighetskrem på. Har jo ikke kjøpt fuktighet til leppene enda. Men det ser jo allerede litt bedre ut! Har sikkert kjøpt feil type lipbalm til nå, for jeg har aldri kjent at det har hjulpet. Er ekkelt å ha balmen liggende på leppene som noe kliss. Men uten de oljene som er nevnt, trekker det mer inn? Jeg drikker mye kaffe... som ikke like bra for vannet i kroppen Sier nok kanskje noe, ja Håper dette endelig kan hjelpe på sikt, for jeg er kjempe lei av å ha tørr munn! Tusen takk folkens.
AnneBonny Skrevet 7. oktober 2010 #13 Skrevet 7. oktober 2010 Rosebud er så godt som bare ren mineralolje, med parfyme og et par negative tilsetningsstoffer! Styr unna! Kjøp eos eller jäson! Nei jøss? Så irriterende, husker at det skulle jo være så bra. Men jeg har alltid styrt unna lypsylbokser med rosebud, mest pga vaselinkonsistensen, så det var jo en lettelse
sophiaM Skrevet 7. oktober 2010 #14 Skrevet 7. oktober 2010 Sliter selv med tørre lepper, spesielt når det blir kaldere ute.... Syns nå ikke at eos hjelper heller jeg, de er så tørre i konsistensen på en måte, trenger noe som varer en liten stund jeg
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #15 Skrevet 7. oktober 2010 Var snakk om rosebud overalt for en stund siden, og jeg har enda ikke brukt opp boksen min med den sorten jeg har. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kastet den, for den er elendig! Rosa vaselin som stinker. 1
AnneBonny Skrevet 7. oktober 2010 #16 Skrevet 7. oktober 2010 Sliter selv med tørre lepper, spesielt når det blir kaldere ute.... Syns nå ikke at eos hjelper heller jeg, de er så tørre i konsistensen på en måte, trenger noe som varer en liten stund jeg Ikke prøvd eos, men jeg regner med at en skal bruke en tykkere type nå når det er kaldt her i Norges land! Er det ikke alltid sånn, da :gjeiper: Tips taes hvertfall imot med takk, skulle gjerne hatt en lypsyl til vinteren selv.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #17 Skrevet 7. oktober 2010 Decleor Aromessence lip balm er bra, fåes kjøpt på strawberrynet!
Vera Vinge Skrevet 7. oktober 2010 #18 Skrevet 7. oktober 2010 den leppebalsamen til Jason(gul pakning) som selges i helsekostbutikker er det beste jeg har prøvd. Ingen mineraloljer, bare naturlige ingredienser og trekker inn i leppene istedet for å bli liggende som et lag utenpå. Ellers så er jeg enig det at at konstant tørre lepper kan være et tegn på dehydrering Jeg liker også den, både fordi den er deilig å ha på pga. den kjølende effekten, og fordi jeg syns den hjelper godt når jeg har tørre lepper. Den er så vidt jeg husker billigere enn en del andre helsekost-leppepomader også. Sist jeg skulle kjøpe ny, hadde de den ikke inne, så jeg tok en som heter MoistStick i stedet, og ligner veldig på Jason sin, syns jeg. Bruker den stort sett bare om kvelden hele året, og har nå sjelden tørre lepper. Men det er sikkert individuelt hvilken man liker, både når det gjelder hvordan den føles på og hvor god fuktighet den gir. Kjøper i det hele tatt alltid leppepomader på helsekosten, fordi jeg syns de er bedre enn andre jeg har prøvd. Har bl.a. også prøvd Dr. Hauschka sin, og syns den var helt god. Men syns fortsatt de to jeg nevnte over holder leppene mine enda finere.
Chiquita Skrevet 7. oktober 2010 #19 Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Avent sin brystvortesalve er kjempefin til såre/tørre lepper. pumpeflaske, slik at du får passe mengde. Endret 7. oktober 2010 av Chiquita
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #20 Skrevet 7. oktober 2010 De beste leppesakene finnes på helsekost, og ikke minst Lush. Lush finnes vel ikke overalt, men har nettside.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå