Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Hei. Jeg er litt urolig for de siste dagene har jeg kjent litt ubehag og kløe nedentil.. Har også sett litt, og det skimter av litt hvite prikker(noe lignende). Lurer på hva dette kan være, om det er soppinfeksjon, eller klamydia? Noen som vet om det finnes symptoner på det? Vær så snill hvis noen kjenner til dette, så svar, er ganske så urolig!!! Takk:)
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 fikk ikke hvite prikker av sopp, men ble noe så inn i helsikkes tørr og får sprekker der nede.... Og det er jeg hver gang mensen kommer og utover til det slutter. MARERITT! Men ta å bestill en time hos helsesøster. Jeg kan gi deg et tips hvis du føler ubehag som svie og kløe utenpå og rundt, bruk aloevera i mens!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Da jeg hadde soppinfeksjon fikk jeg hvit utflod med små, hvite prikker eller klumper. Gynekologen min så på det i et halvt sekund og sa at det var klassisk soppinfeksjon, så hvis det ser sånn ut for deg, i tillegg til å klø, så tipper jeg det er soppinfeksjon.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Min soppinfeksjon må ha vært ganske kraftig for det så ut som cottage cheese i vann.. skikkelig ekkelt! Fikk det sannsynligvis etter en rift i vagina etter litt for røff sex. Kjøpte Canesten jeg, det funket.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Min soppinfeksjon må ha vært ganske kraftig for det så ut som cottage cheese i vann.. skikkelig ekkelt! Fikk det sannsynligvis etter en rift i vagina etter litt for røff sex. Kjøpte Canesten jeg, det funket. Jeg har det nå, og det er likt som du beskriver.. Fy søren som det klødde før jeg fikk tak i canesten.. Takk til bind og trange klær
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har det nå, og det er likt som du beskriver.. Fy søren som det klødde før jeg fikk tak i canesten.. Takk til bind og trange klær bind?Du får nok lettere soppinfeksjon av tamponger enn bind;)
Gjest Agate Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 Hei. Jeg er litt urolig for de siste dagene har jeg kjent litt ubehag og kløe nedentil.. Har også sett litt, og det skimter av litt hvite prikker(noe lignende). Lurer på hva dette kan være, om det er soppinfeksjon, eller klamydia? Noen som vet om det finnes symptoner på det? Vær så snill hvis noen kjenner til dette, så svar, er ganske så urolig!!! Takk:) Begynner ofte som ubehag i form av kløe,deretter svie....kan få cottage cheese lignende utflod,og man blir rød og sår i slimhinnene i underlivet...ofte får man vonde sprekker på kjønnsleppene...det svir,klør og brenner på samme tid!!! Mitt tips er (og som faktisk funker!!) at så fort man kjenner det ubehaget,den kløen....sett deg i en balje e.l. fylt med varmt vann,havsalt og eddik......brukte vel 2 kopper salt og 2 kopper eddik til en middels stor balje.....dette forventet jeg skulle svi ,men det virket faktisk lindrende på kløen og svien mens jeg satt der....sitt til vannet blir kaldt..eller ihvertfall litt avkjølt. Dagen etter var jeg bra:) Det er seff viktig å gjøre dette med èn gang man kjenner symptomer ,ellers vil jeg tro det kan ta litt lenger tid og flere eddik/saltbehandlinger før det blir bedre ! Har alltid brukt Canesten stikkpille og krem før når jeg merket symptomene komme,men det er visst ikke bra i lengda....kan gjøre slimhinnene tynner og mer utsatt ...og da er man jo like langt...! Greit å teste ut dette først,lykke til ,håper du blir fornøyd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #8 Skrevet 13. oktober 2010 bind?Du får nok lettere soppinfeksjon av tamponger enn bind;) Vel i mitt tilfelle kom det av bind, da jeg aldri har brukt en tampong i mitt liv
Gjest tiril Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Når det gjelder soppinfeksjoner tar veldig mange leger feil! Den største eksperten i Norge kvinnesykdommer er josef Ekgren på majorstuaklinikken. Han sier at canesten kan gjøre vondt verre og etter mange kurer funker det ikke mer! Det er nemlig ikke sopp men en eksemform kvinner får ved stress og psykisk stress. hjernen sender signaler til kroppen om å lage innflammasjoner som setter seg i underlivet til kvinner og ser helt likt ut som sopp. MEn sopp er det meget sjeldent. Hos prostituerte i Oslo hadde kun 20% sopp av hundre stykker. Resten er innflammasjoner og det må behandles med at kostholdet er perfekt og trening og den mentale helsen. Hvis noen form for salve skal brukes så er atropin krem mye bedre sier han. og for analen skal man ikke bruke scheriproct. Men noe naturlig!! den første gir bare verre symptomer på lang sikt. tiril
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Har hatt sopp en gang og da tøt det skikkelig masse cottage cheese lignende gugge ut av musa. Æsj,ekkelt! Klødde som fy også. Jeg brukte canesten krem og det forsvant etter noen dager.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Hei. Jeg er litt urolig for de siste dagene har jeg kjent litt ubehag og kløe nedentil.. Har også sett litt, og det skimter av litt hvite prikker(noe lignende). Lurer på hva dette kan være, om det er soppinfeksjon, eller klamydia? Noen som vet om det finnes symptoner på det? Vær så snill hvis noen kjenner til dette, så svar, er ganske så urolig!!! Takk:) Hvite prikker kan vel være kjønnsvorter? Uansett, ta deg en legesjekk:)
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #12 Skrevet 27. mars 2011 Når det gjelder soppinfeksjoner tar veldig mange leger feil! Den største eksperten i Norge kvinnesykdommer er josef Ekgren på majorstuaklinikken. Han sier at canesten kan gjøre vondt verre og etter mange kurer funker det ikke mer! Det er nemlig ikke sopp men en eksemform kvinner får ved stress og psykisk stress. hjernen sender signaler til kroppen om å lage innflammasjoner som setter seg i underlivet til kvinner og ser helt likt ut som sopp. MEn sopp er det meget sjeldent. Hos prostituerte i Oslo hadde kun 20% sopp av hundre stykker. Resten er innflammasjoner og det må behandles med at kostholdet er perfekt og trening og den mentale helsen. Hvis noen form for salve skal brukes så er atropin krem mye bedre sier han. og for analen skal man ikke bruke scheriproct. Men noe naturlig!! den første gir bare verre symptomer på lang sikt. tiril Dette var interessant! Jeg har vært plaget i to år, av det jeg stort sett har trodd er sopp. For halvannet år siden dro jeg til gynekolog. Hun kunne ikke finne sopp, men eksem, akkurat som du sier. Jeg fikk en krem som hjalp. Men siden jeg lever i en stressende og vanskelig situasjon så kom det jo tilbake igjen. Så, for et års tid siden gikk jeg igjen til gynekolog, en annen denne gangen. Hun mente det var sopp, og fnøs nærmest over diagnosen til den forrige gynekologen. Ganske forvirrende for meg. Jeg mener jo selv at jeg har hatt soppinfeksjoner noen få ganger. Da har jeg hatt typisk utflod, svie, kløe, røde og hovne slimhinner. En soppkur har fjernet det. Men jeg har ikke brukt soppkurer særlig ofte. På grunn av det den siste gynekologen sa har jeg hatt den oppfatning at jeg har kronisk sopp. Men det jeg har er ikke typisk for sopp, egentlig. Jeg kjenner lite til det når jeg er i ro. Men når jeg er ute og går, noe jeg gjør mye, så svir og klør det noe helt utrolig. Sikkert på grunn av friksjon. Jeg har nesten aldri sopputflod, utfloden er helt normal. Jeg merker fort på plagene om jeg blir utsatt for ekstra stress. Da "hugger det til" med en gang. Det er sannelig ikke greit når leger vet så lite om dette problemet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå