Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har aldri skrevet her inne før, kun lest litt.. men jeg kjører på :)

Bor i Oslo, alene. De siste ukene har jeg ofte truffet på en somalisk mann som begynte å snakke til meg i gaten utenfor leiligheten min. Var litt usikker i begynnelsen hvordan jeg skulle takle det. Er ikke veldig vant med å få oppmerksomhet på den måten fra det motsatte kjønn, har aldri hatt kjæreste før (er 24 år) og heller ikke ligget med noen enda.

Men vi har kommet i prat litt og han virker veldig hyggelig. Han snakker litt engelsk og har søkt om oppholdstillatelse sier han. Tror han bor på et asylmottak i nærheten, er ikke helt sikker, han oppholder seg ganske mye rundt der jeg bor, ikke så langt fra Akerselva. Holder seg ofte sammen med et par andre somaliere, har ikke møtt disse enda.

Jeg tror jeg har blitt litt interessert.. Tenker ofte på ham og går ofte forbi der jeg vet han ofte er, har lyst å prate mer med han :sjenert: Men lurer jo også på om det her er noe vits i å ta videre, tenker jo på at han kanskje må reise igjen.. Da vil jeg jo ikke binde meg til han, og så bli kjempelei meg.

Men ja.. Har aldri følt det slik før. Han er veldig flink til å gi komplimenter og behandler meg pent. Har ikke invitert han inn i leiligheten min enda, men tenker å kanskje gjøre det.. Bli litt bedre kjent??

Lurer egentlig bare på om hva dere ville gjort, satset på dette? Eller ikke turt å ta sjangsen pga han kanskje blir sendt tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI, NEI, NEI!!

For Guds skyld! Ikke inviter ham inn til deg.

De somaliske mennene som henger langs Akerselva er ikke noen du vil involvere deg i som ung, aleneboende kvinne (med mindre du har svart belte i karate eller noe..). Jeg vet at det sikkert virker fristende fordi han er den eneste som viser deg interesse, men stol på meg, det finnes flere (og laaangt bedre) fisk i havet.

Skyt meg gjerne for å virke rasistisk, men det gir jeg blaffen i.

Skrevet

NEI, NEI, NEI!!

De somaliske mennene som henger langs Akerselva er ikke noen du vil involvere deg i som ung, aleneboende kvinne (med mindre du har svart belte i karate eller noe..). Jeg vet at det sikkert virker fristende fordi han er den eneste som viser deg interesse, men stol på meg, det finnes flere (og laaangt bedre) fisk i havet.

Signerer.

Skrevet

Er det virkelig så lett?? Å slenge ut noen komplimenter her og der så vips! vurderer dama å åpne døra? (noen) kvinner er jaggu naive.

Skrevet

Dette er uten tvil et troll. Det er ingen oppegående 24-åring som ville vært så naiv, i hvert fall håper jeg ikke det for hennes skyld.

I tilfelle bør hun lese flere aviser.

Skrevet

Dette er skummelt. Ikke ta han med inn eller kyss han før dere har blitt enig om reglene i det minste. Og da mener jeg enig uten løgn, og uten at noen går med på ting de egentlig ike står for.

Ønsker du å leve med en mann under Shariallover? Vet du hvilke regler han forholder seg til? Er han helt villig til å ofre sine regler til fordel for dine? Vet du at han ikke er gift fra før?

Har han foreldre? Ikke kyss han før de har akseptert deg.

I bunn og grunn fraråder jeg kontakt med gutten. Litt fordi de tidkrevende samtalene fort kan føre til at du blir forelsket og hektet.

Skrevet

dette må definitivt være et troll....

men i tilfelle det ikke er det:

for det første er jeg av typen som aldri ville brukt kultur-argumentet som advarsel.

men en somalisk mann, asylsøker - som oppholder seg mye nær akerselva er bare å holde seg LANGT unna.

jeg bor ikke engang i Oslo, og vet godt hva som skjer på akerselva. det er jo tross alt et av landets mest hardbarka narkomiljø som oppholder seg ser, og ifølge statistikken så er flesteparten asylsøkere(hvilket de fleste får avslag av gode grunner).

dette kommer fra ei som stemmer SV, synes alle skal få en fair sjangse - og alle som har behov til asyl skal få det - og når jeg sier HOLD DEG UNNA, så bør du virkelig ta rådet.

Skrevet

han kommer til å leke gentlemann til han får sin oppholdstillatelse gjennom ekteskap.

Skrevet

Det første jeg tenkte var TROLL :fnise:

Skrevet

Om noen kom denne beileren i forsvar her hadde jeg blitt overasket.

Skrevet

dette må definitivt være et troll....

men i tilfelle det ikke er det:

for det første er jeg av typen som aldri ville brukt kultur-argumentet som advarsel.

men en somalisk mann, asylsøker - som oppholder seg mye nær akerselva er bare å holde seg LANGT unna.

jeg bor ikke engang i Oslo, og vet godt hva som skjer på akerselva. det er jo tross alt et av landets mest hardbarka narkomiljø som oppholder seg ser, og ifølge statistikken så er flesteparten asylsøkere(hvilket de fleste får avslag av gode grunner).

dette kommer fra ei som stemmer SV, synes alle skal få en fair sjangse - og alle som har behov til asyl skal få det - og når jeg sier HOLD DEG UNNA, så bør du virkelig ta rådet.

Helt enig i denne.

Jeg kjenner ei dame som er samboer med en fra Somalia. Han er en flott mann. og han respekterer norsk kultur. De er som et hvilket som helst annet par, så jeg har definitivt ingenting imot somaliere!

Men det handler om måten å bli kjent på. Jeg har selv opplevd mange sånne tilfeller, der fremmede menn kommer bort til meg på gata og vil "bli kjent". De smiler, kommer med komplimenter og viser noe som ser ut som ekte interesse. Heldigvis har jeg vett til å styre unna disse. For hvorfor oppsøker de meg - ei overvektig dame som er usikker på meg selv og ikke kler meg spesielt pent osv - og ikke den pene, slanke dama som går på andre sia av gata? Jeg VET at jeg er verdt å elske (har verdens beste samboer som bevis på det ;)), men jeg har også selvinnsikt nok til å se at det ikke er veldig sannsynlig at jeg skal bli headhuntet på gata på den måten der.

Og uansett, det å bli stoppa på gata på den måten der høres tvilsomt ut. Tvilsomt i at "her må det ligge noe snusk bak".

Det kan godt hende at ts er et troll, men det er garantert en hel haug av unge kvinner der ute som er i en sånn situasjon, så rådene her kommer forhåpentligvis godt med.

Jeg vil råde deg til å ikke la hudfarge/nasjonalitet stoppe deg i å bli kjent med folk, men se an situasjonen. Den situasjonen du beskriver her er uholdbar.

Det ville vært noe helt annet om dere traff hverandre via felles venner, at dere jobbet sammen eller lignende.

Skrevet

Hold deg for Guds (eller Allah) skyld unna!

Skrevet

NEI, NEI, NEI!!

Enig!

Skrevet

Ja, dere som bor utenfor Oslo er nok langt mer oppdatere enn Oslofolk...

Men ellers er jeg enig med de andre.

Skrevet

Jeg kan ikke tro at dette er noe annet enn et innlegg for å provosere fram kommentarer, men basert på egne erfaringer med somaliske menn i sentrum så bør du holde deg unna, av årsaker andre har skrevet før meg.

Om dere virkelig er oppriktig interessert i hverandre, så bruk lang, land tid på å bli kjent med denne mannen før du går noe videre. Treff ham ute, på offentlige steder, helst langt unna Akerselva. Vær heller overparanoid enn å risikere at noe skjer med deg!

Skrevet

Jeg er helt enig med rådene overfor. Du kan ikke invitere en fremmed inn til deg, du kjenner han ikke! Og det har ingenting med hudfarge og etnisitet å gjøre.

Er han oppriktig, så vil han godta at dere tar det saaaaaaaaakte og treffes i det offentlige rom, og langt unna Akerselva ja. Kanskje han er interessert og dere en dag blir sammen, men vær realistisk, ikke naiv. Better safe than sorry.

Skrevet

Kjæresten min bodde ved Akerselven før, ved legevakten, og om kvelden fikk jeg ikke lov av han til å gå der alene, nettopp grunnet det de andre over skriver. Det er et kriminelt og rusbelastet miljø, og noe man absolutt ikke skal blande seg bort i, dersom man ønsker seg et fint liv. Et liv som dopselger/hore/junk addict/whatever er ikke noe fint liv.

Skrevet

Personlig tror også jeg at dette er et troll...Jeg er ikke fra Oslo, visste ikke om tilstandene som foregår ved akerselva- og synes helt fra begynnelsen av at det var litt snodig at akerselva kom med som info i det som ble skrevet av trådstarter. For vanligvis burde stedet være irrelevant i et slikt innlegg. Men skjønner jo nå hvorfor det var med, siden det kom så mange reaksjoner.

Skrevet

Hun er ett troll,skjønner ikke at dere andre bruker så mye tid på utfyllende svar når dere vet hun troller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...