Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinnen i hans liv2
Skrevet

Hei!

Beklager min uregistrerte status, men jeg får ikke til å registrere meg... Håper at jeg allikevel kan bli tilgodesett med gode råd.

For noen uker siden møtte jeg en mann på nettet. Vi fant tonen, og hadde kontakt i noen dager. Etter en stund blir han tilbakeholden, og forklarer at han er skeptisk til å inngå et forhold med en som har barn. (Men ikke 100% avvisende.) Vi blir derfor enige om å møtes, for å finne ut om vi liker hverandre. Før møtet blir vi også enig om at "kun sex er et greit sted å starte". Jeg tolker ikke det som en total avvisning av en felles fremtid. (Ordet "starte", åpner jo for en mulig fortsettelse.) Men uansett; jeg er klar for et forhold som kun består av sex også jeg.

Vi treffes altså. Og ingenting skjer første kvelden. Vi holder kontakt en uke til, og jeg kommer på besøk til han. Nå innleder vi vårt seksuelle forhold. Han varter meg opp, serverer meg tre-retters middag og pynter seg for meg. Han sender meldinger daglig. En kveld fikk jeg meldingen: "liker deg..."

Han har spurt meg masse om mitt forhold til eksen, om hvorfor det ble slutt, og om det ikke er muligheter for at vi skal bli sammen igjen.

Sist helg spurte jeg han om han hadde noen formening om det kunne utvikle seg til noe mer. Så langt hadde han ikke tenkt sa han. Han hadde innsett at han kunne akseptere å være sammen med en som har barn, men han var både desillusjonert i forhold til kvinner, kompleks og komplisert. Han hadde brent seg mange ganger, og hadde stengt følelsene sine langt inne. Han lurte på om det var dårlig gjort at han ikke kunne gi et godt svar. Noe jeg avviste. Jeg ville synes det var dårlig gjort å si at han ikke visste, dersom han faktisk visste at det IKKE kunne utvikle seg til noe mer.

En kveld vi satt og snakket om hans holdning til alenemødre, fortalte jeg at jeg egentlig hadde et prinsipp om å ikke bli sammen med gammelungkarer. Da brukte han lang tid på å forklare hvorfor han ikke kunne regnes inn under den kategorien. (Hvorfor gjøre det, dersom han ikke "vurderte" meg?)

Og her sitter jeg, og lurer på om jeg må føye meg inn i rekken av de naive og lettlurte. Jeg har vært ute en vinterdag før, og mener bestemt at jeg hadde sett det hvis han var en luring. Jeg kommer uansett til å fortsette å treffe han, så får vi se hvordan det går. Vi har det jo så deeilig når vi er sammen.

Så kommer spørsmålene: finnes det noen lure triks, som gjør at jeg kan vinne hjertet hans? Noen ulure?

Er det naivt å tro at en elsker kan bli en kjæreste?

Champagne, jeg skulle gjerne hørt historien din...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historien min er ikke pen, og jeg tror jeg får litt vel mye pepper om jeg skriver den fulle versonen her. Kan gi deg en samkebit, da!

Vi ble kjent som venner, han gav meg vannvittig mye oppmerksonhet, sendte mld, bad meg ut på middag osv. Til å begynne med var jeg kjølig, ikke interessert, men ble for all del smigret. Så på en fest kyssa vi litt, noe jeg angret som en hund på etterpå. Han sa at han angret han også, men jeg tror det var noe han bare sa. Siden vi har felles vennskapskrets festet vi mye sammen, og det ene førte til det andre. Til slutt endte vi til sengs etter hver fest, eller bare når vi hadde lyst en ensom kveld.

Jeg merket etter en stund at jeg ble sjalu av å se han med andre, og innså mot min vilje at jeg var forelsket. Han hadde ganske lenge hintet om at han ville oppgi sitt daværende liv til fordel for meg, om jeg ville. Så til slutt, etter mye snørr og tårer ble det oss.

Vet ikke om jeg har noen helt konkrete råd, men jeg tror det er viktig at gutten ikke føler at han "har" deg fra første stund. Jakten er som kjent viktig for dem. La han se at han ikke er ditt eneste alternativ, at du kan få "hvem du vil"... Iallfall inbill han det. Selvtillitt et alfa og omega, personer som har tro på seg selv og vet sine positive sider stråler ut masse mer enn de som hele tiden er usikre og skjemmes over seg selv.

Jeg synes ikke det er naivt å tro at en elsker kan bli kjæreste. Kanskje hvis han er gift, men mange forhold starter da med sex. Man kan bli forelsket også etter å ha hoppet i sengen. Det skjedde med meg (mulig jeg var forelsket før det også, men bare fortrengte det).

Æsj, jeg har ikke så mange råd egentlig. Bare ikke mas? Ikke vet jeg.

Lykke til, da. Barnet ditt burte ikke være en hindring, er han noe å samle på og interessert i deg, aksepterer han det. Min mor fikk meg veldig ung, men fant mannen i sitt liv med en 5-åring på slep. Og tro meg, jeg gjorde det ikke lett for dem (5-åring fra helvete!!)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg vile bare latt vær å mase mer om det og håpet at han tok initiativ til å prate om videre utvikling.

Synes det virker som om dere kommuniserer bra, han har skiftet syn på forhold med en som har barn fra før og han liker deg.

Menn grøvler gjerne en del før de skjønner at de nærer alvorlige følelser for noen. Menn grøvler generelt, hehe. ( Shoot me )

Skrevet

Jeg tror han venter litt for å se om du er samme type som dem han har brent seg på før.

Du sier jo også at han har lukket følelsene sine langt inne.

Av den grunn tror jeg det er trygghet han trenger fra deg, trygghet på at du mener det du sier og at du ikke hopper fra den ene til den andre. Derfor tror jeg IKKE det er lurt å gi ham inntrykk av at det kan finnes flere i søkelyset og at han ikke er eneste alternativ.

Men vær avslappet! Ikke mas , men se hvordan ting utvikler seg. La ham få tid til å finne ut at du er ei flott jente, som han trygt kan gå videre med.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er også litt uenig i å skulle spille et spill, la mannen få ha jaktinstinktet osv. Greit nok helt i begynnelsen. Du har tydligvis nådd frem til han, og han virker oppriktelig interessert.

Jeg har det nå litt på liknende måte, og jeg lar han få vite hvor han har meg hen. Får liten feedback fra han, men det kan nok ha sine grunner det også (vet det har!!). Men når vi treffes og er ilag er alt bare helt nydelig. :wink:

Jeg tror for min del at om jeg hadde begynt å spille et spill nå får å nå nærmere inn på han og for å få svar, så hadde jeg antakelig oppnådd det stikk motsatte! Enkelte menn har jo også behov for en viss "trygghet" og ikke bare denne "jakten".

Kunne vært interessant å høre en gutt uttale seg her...

Ønsker deg forøvrig lykke til videre med denne mannen! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...