Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg er innavl. Det vil si at min mor fikk meg med hennes nevø. De kjente ikke hverandre hele livet. Men hun møtte han som 34 åring i en annen del av landet. Han var 17, nesten 18. Det resulterte i meg. Hele livet mitt har jeg hatt god helse. Har ikke hatt komplikasjoner. Har alltid hatt mange beundrere og ser bra ut. Bare for å ta bort myten om sykelig utseende. Mamma hadde sukkersyke. Min far hadde kreft. Fikk vite rett før mammas død, at hun hadde kreft også.Tenkte det var i følge av røyking. Mamma hadde 7 søsken. Til dags dato er de 3 stk igjenlevende. Resten døde av kreft. Dette er noe som plager meg til de grader. Hvor stor sjanse er det for at JEG eller mine BARN vil få kreft osv. Selv er jeg røykfri, men drikker gjerne noen bokser av øl om kvelden. Uten fyll, bare for nytelse. Nå har jeg tenkt å ta bort boksene og bare drikke vann. Er det noen som har disse erfaringene?
Charlizi Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Kjære deg! For det første: er du sikker på at søkenbarn defineres som innavl? ikke slik jeg ser det iallefall! Selv om det kanskje ikke er det optimale..ikke snakk slik om det,det fortjener verken du eller foreldrene dine! For det andre: skjønner din bekymring mht sykdom. Ta en test. Bli ferdig med det! Forklar legen at du trenger den testen av spesielle grunner,som du oppgir her. Så tenker jeg følgende..tror dine tanker kan være like mye et resultat at omverdens fordommer som av reell frykt. Lykke til !
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Charlizi: Søskenbarn defineres som innavl. TS: At det finnes en overopphopning av kreft i slektstreet ditt har ingenting med saken å gjøre om hvorvidt du er innavl eller ikke. Skal det telles som innavl, må du være den som sitter med problemet. Feks som den svenske kongefamilien og dysleksi. Mye innavl i kongefamiliene i gamle dager, siden man kun kunne gifte seg med andre kongelige. Som førstegradspårørende er du mer utsatt enn gjennomsnittsmennesket for å utvikle kreft. Det betyr ikke at du gjør det, bare at du må teste deg litt oftere. Og det er jo egentlig greit, så kan du vite, og så slipper du å bekymre deg. Å drikke flere bokser øl hver kveld er ikke noe godt for deg i allefall, så fint at du bestemmer deg for å kutte ut det Ikke tenk på deg selv som innavl. Tenk bedre om deg selv. Du har hatt en mamma og pappa som elsket hverandre, og deg. Det er det som teller
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Kjære deg! For det første: er du sikker på at søkenbarn defineres som innavl? Til orientering: Nevø = sønn av ens (eller ektefellens) søsken. Altså mine nevøer er guttene til mine søsken/mannen min sine søsken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå